oletteko 1 vuotiaiden kanssa

päivittäin ulkona leikkimässä?ja kuin kauan? enkä sit tarkoita mitään vaunu lenkkejä vaan ihan sitä että lapsi on maassa ja leikkii?
mä tunnen nimittäin vähän huonoa omatuntoa kun me ei joka päivä olla, sit kun mennään taas ulos niin poika juoksentelee hangessa innoissaan..olis varmaan aika tällä äidillä ottaa itteensä niskasta kiinni :ashamed: :whistle:
 
no ollaan se kerta päivässä tai siihen pyritään..

Meitin 1v ei osaa vielä kävellä ja ei niin aina viihdy maassa.
Keinumassa ja pulkkailee jne käydään ainakin kerran jos ilma sallii. =)
 
Äiti-04
Kyl meil on päiviä kun ei olla ulkona leikkimässä enkä mä ainakaan mitään syyllisyyttä tunne siitä. Mut pyrin siihen että kahta päivää peräkkäin ei oltais vaan sisällä. Siis ulkona kyllä ollaan niinäkin päivinä kun ei siellä leikitä, vaunuillaan ja sit tyttö nukkuu päikkärit ulkona.
 
Äiti-04
Kyl meil on päiviä kun ei olla ulkona leikkimässä enkä mä ainakaan mitään syyllisyyttä tunne siitä. Mut pyrin siihen että kahta päivää peräkkäin ei oltais vaan sisällä. Siis ulkona kyllä ollaan niinäkin päivinä kun ei siellä leikitä, vaunuillaan ja sit tyttö nukkuu päikkärit ulkona. Ulkona ollaan ½-1½ tuntia.
 
meillä poika ei vielä kävele joten meillä nukutaan päikyt ulkona1,5-4h ja lisäksi saatetaan illalla koko perheen voimin mennä vaunutteleen tai pulkatteleen!!
ajattelin sitten kun poitsu oppii käveleen niin alkaa käydä leikkikentällä ym aamupaivästä!!
 
Poika 1v2kk ja joka päivä ulkoillaan 1-3kertaa jos sää vaan sallii,yleensä 2 kertaa.Hiukan vajaa 1v kun oppi kävelemään niin ulkoilu lisääntyi huomattavasti.Yleensä ollaan tunnin verran ulkona ennen päikkäreitä ja illemmalla vielä 1 tai 2 kertaa.Poika tykkää juoksennella ulkona,möyriä lumessa ja vesilammikoissa,keinua ja tutkia paikkoja,pulkkailla,kattella koiria,lintuja ym. ja saa äitiki siinä samalla happea :) iltaisin ulkoillaan koko perheen voimin.Oltaisiin enemmänki ulkona jos ei tarttis koko ajan pukea vaatteita päälle :/ tulis äkkiä kesä ni sitte on helppo pyrähtää ulos vaikka "miljoona" kertaa päivässä :)
 
Miskan äiskä
Kyllä me ollaan pihalla tai puistossa joka päivä yleensä 2-3 kertaa päivässä. Kun oli kovat pakkaset, niin jouduttiin olemaan sisällä ja poika ihmetteli kun ei menty ulos ja halus, että avan edes ikkunaa, että saa raitista ilmaa.

Meillä ulkoilu lähtee kyllä siitä, että itse olen tottunu olemaan ulkona joka päivä ja myös mies on ulkoilmaihminen. Joten ei kannata soimata siitä itseään jos ei talvella jaksa/viitsi joka päivä ulkoilla. Olishan se tietty hyvä, jos edes aamupäivällä ulkoilisi, mutta jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi näkee ja itselleen sopivaksi tuntee. Lisäksi meillä poika on aika vilkas ja jos ollaan sisällä, niin pyrin itse koko ajan tekemään jotain kotihommia yms. ja sitten pinna palaa, kun poika kiskoo lahkeesta leikkimään ja pitäis vielä jotain tehdä, joten helpointa lähteä ulos, niin kotihommat unohtuu.
 
Ei me ihan joka päivä olla ulkona leikkimässä . Minä olen kateellinen niille, jotka jatkaa vääntäytyä joka päivä puistoon leikkimään! Omalla pihalla poika ei edes aina halua olla, vaan menee maahan makaamaan ja huutaa. Ei siinä hirveesti ole intoa pukea turhaan kaikenmaailman talvitamineita. Aina pitäis lähteä puistoon asti, mutta laiska, mikä laiska... Kesällä ehkä sitten...
 
meidän neiti (1v 1kk) sai vihdoin omat ekat ulkokengät viikonloppuna ja voi sitä riemua kun pääsee ulkonakin taapertamaan itse. Ollaan jo menty masullaan liukumäestä ja uusi hupi on laskea pulkalla velipojan sylissä. Ollaan (jos sää sallii) ulkona aamupäivällä ja koko perhe vielä illalla. Tekee hyvää kaikille, ruokahalulle ja unillekin =)
 
Pirpanan äiti
Käveliminen ei vielä ole 1v 1 kk neidillämme niin varmaa, että hän luottaisi ulkona kävelyyn. Vaan pulkkakyyti kelpaa kunhan vain olisi kelpo moottori käytettävissä ;-).

Kyllä tavoitteena on, että vähintään se tunti päivässä ollaan ulkona, ehkä ei joka kerta välttämättä leikkimässä, mutta yhdistetty kauppamatka pulkkailun kera kelpaa kyllä.
 
Ei ole tullut etes mieleen olla ulkona!!

Neito täyttää ens viikolla 1 eikä kävele, ei suostu kenkiin eikä tykkää pulkkailla. Toki nukkuu ulkona n 4 h päivässä ja koiralenkit tehdään vaunuilla.

Oispas ihanaa että oppis kävelemään ja päästäis ulos, enpä ole ajatellut asiaa ollenkaan aiemmin =)
 
e-n-m harmaana
Meillä tyttö 1v2kk, oppi kävelemään ollessaan 10kk ja siitä saakka käytiin aamupäivällä puistossa ja iltapäivällä leikkimässä omassa tai kavereiden pihassa. Nyt kun on päivät hoidossa, niin ulkoilevat siellä aamusta 1-1½ tuntia ja sitten tyttö nukkuu ulkona 3-4 tuntia. Illalla sitten käydään koko perhe kävelyllä (elikkäs kaikki kävelemme!) tai ihan vaan puistossa.
 
Kiltti äiti
Me ollaan taaperon kanssa (1v4kk) pihalla yleensä pari kertaa päivässä. Aamupäivällä haetaan ruokahalu ja illalla hyvät yöunet. Tuossa pihalla tehdään lumitöitä, käydään vaunulenkillä tai seisoskellaan naapuruston äitien ja isien kanssa lasten touhutessa lumessa. Siellä se meidänkin pieni mukana taapertaa vaikkei vielä osaakkaan leikkiä muiden lasten kanssa. Minulla tulee kauhean väsynyt olo itselle, jos en käy aamupäivällä ulkona.
 
Meillä ulkoillaan normaalipäivinä 2 kertaa ja tunti kerrallaan, joskus vähän ylikin. Annan lapsen touhuta maassa mahdollisimman paljon, mut "siirtymäpätkät" joutuu olemaan pulkassa tai rattaissa, muuten ei ehdittäis koko päivässä puistoon, vaik se on ihan vieressä :kieh: .
Me siis puistoillaan, katellaan isoja autoja, junia ja päivä on pelastettu jos pääsee silittämään koiraa! Ai niin lumikökköjen kantaminen on tooosi kivaa, samoin risujen kerääminen pulkkaan.
 
kotiäiti78
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2006 klo 15:33 tuplamamma kirjoitti:
meidän neiti (1v 1kk) sai vihdoin omat ekat ulkokengät viikonloppuna ja voi sitä riemua kun pääsee ulkonakin taapertamaan itse. Ollaan jo menty masullaan liukumäestä ja uusi hupi on laskea pulkalla velipojan sylissä. Ollaan (jos sää sallii) ulkona aamupäivällä ja koko perhe vielä illalla. Tekee hyvää kaikille, ruokahalulle ja unillekin =)
Samaaa mieltä =) ;)
 
Santtana
Herrannen aika sentään! Joka päivä pari kolme kertaa ulkona!
!!!!???????
Me ei käydä ollenkaan ulkona 1 v 2 kk kanssa. Kaksi kertaa olen käyttänyt puolen tunnin ajan keinumassa ja kerran vetänyt pulkalla.
Vaatteita täytyy olla niin paljon ettei pysyt ollenkan käveleen toppauksissa. Sisällä saa juosta ympäri huushollia ja leikkiä vapaasti.
Ulkona vain kököttää, kaatuu ja loukkaa itsensä.
Ulkona käydään silloin vaunuilla olo ajan kun kävellen vaunujen kanssa Prismaan.
 
Emakko
Meillä ei viel kävely luonnistu ja kontata ei toppis päällä taho.Mut käydään säiden salliessa 1-2 kertaa pvässä rattailla n. tunnin lenkit ja sit lisäks usein puistossa matkalla keinumassa.
Kovil pakkasil ei pihal mennä ja sit kyl kiukutaankin sen eestä....
 
Huopa
Kyllä tunnen piston sydämessäni.

Meillä saattoi mennä päiviäkin ettei käytty ulkona yhteen aikaan (no lähinnä kovien pakkasten aikaan), mutta että 2-3krt ja yli tunti kerrallaan. :-(

Lapsi nukkuu päikkäritkin sisällä. On käyty kärryttelemässä lyhyitä lenkki'ejä ja nyt sitten ulkona leikkimässä, mutta kun ei ole tuttuja ympäristössä on rehellisesti tylsää yksin seistä puistossa ja estää lasta kaatuilemasta koiranpissoihin.

Vauvana oltiin päivittäin pari tuntia ulkona, mutta mitä isommaksi tyttö on kasvanut sitä vähemmän on lähdetty vaan kärryttelemään.
Mihin vaikuttaa kyllä oma masennukseni, joka tuli ja kohta jo menee.

Hyvää tsemppiä sain teidän kirjoituksista, kiitos! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.02.2006 klo 13:48 Zant kirjoitti:
Poika 1v2kk ja joka päivä ulkoillaan 1-3kertaa jos sää vaan sallii,yleensä 2 kertaa.Hiukan vajaa 1v kun oppi kävelemään niin ulkoilu lisääntyi huomattavasti.Yleensä ollaan tunnin verran ulkona ennen päikkäreitä ja illemmalla vielä 1 tai 2 kertaa.Poika tykkää juoksennella ulkona,möyriä lumessa ja vesilammikoissa,keinua ja tutkia paikkoja,pulkkailla,kattella koiria,lintuja ym. ja saa äitiki siinä samalla happea :) iltaisin ulkoillaan koko perheen voimin.Oltaisiin enemmänki ulkona jos ei tarttis koko ajan pukea vaatteita päälle :/ tulis äkkiä kesä ni sitte on helppo pyrähtää ulos vaikka "miljoona" kertaa päivässä :)
Peesaan täysin tätä, ulkona mahdollisimman paljon. Ja kyllä lapset nauttii!!!! Lisäksi syövät ja nukkuvat sikeästi.
 
Pääsääntöisesti ollaan, joo.

Tyttö kohta vuoden ja alko kävellä 9 kk ikäsenä ja sen jälkeen alotettiin tää tällanen ulkoilu. Käydään ulkona aamupäivällä ja ollaan noin tunti puistossa ja pihassa. Pulkkaillaankin.

Jos täytyy käydä kaupassa ja ollaan rattaiden kanssa, niin sitten yleensä ehditään olla vähän vähemmän aikaa.

Kunhan kevät tässä edistyy, niin ois tarkotus alkaa ulkoilla myös iltapäivällä/illalla.

Mun mielestä on niin ihanaa olla ulkona, kun täällä sisällä on helposti vaan kitinää :\| :\|
 
allu harmaja
Meillä käydään ulkona yleensä kerran, kun ei 1v 1kk kävele ite toppiksissaan nii vaunuillaan. Pulkkaan laitan sitten kun ei ole näin kamalat pakkaset, nyt on visusti ollu viltin alla. Päikkärit nukkuu parvekkeella 1-3t. Joskus poikkeustapauksessa tulee "iltalenkkikin" tehtyä.

Siinäkin on jo 3 pukemista, ihan riittävästi. JA meillä ei edes huudeta ja vastustella sitä.

Kyllä nostan hattua niille jotka viittii viijä mukuloitaan ulos kolmekin kertaa leikkimään. En kyllä ihan ymmärrä että millä konstilla löydätte siihen aikaa??

 

Yhteistyössä