oletteko jääneet missä vaiheessa äitiyslomalle?

Ihan normiaikaan jään, siis sen 30pv ennen LA:ta eli 29.12. alkaa vapaat :D
mutta sitä ennen pyydän kyllä sairaslomaa, ja sitä saa suht helposti ku raskaana on :whistle: että ei kannata kärvistellä jos kroppa huutaa vastaan...
 
LEP
Minä jouduin jäämään jo töistä pois puolessa välissä raskautta. Sairaslomalle siis ensin työn raskauden ja raskausoireiden takia mitä työ alkoi aiheuttaa. Äippäloma sitten alkoi normaaliin aikaan, mutta ei tuosta paljon vaikutusta ollut kun jo niin kauan saikulla ollut. :)

Jos töissä olo tuntuu vaikealle oman kunnon takia, niin silloin kannattaa hakeutua lääkäriin ja jäädä sairaslomalle.
 
Mun on pakko kertoa oma kokemukseni tuosta helposti sairaslomalle pääsystä. Esikoisen raskausaikaan oli kuuma kesä ja turposin jaloista todella pahasti. Istumatyöni pahensi turvotusta niin, että toiseen jalkaan tuli jännetuppitulehdus jalkaterän päälle. Käveleminen niillä jaloilla oli tuskallista. Jokainen askel sattui hirveästi.

Koska istuminen pahensi asiaa, menin neuvolalääkärille, joka passitti mut takas töihin ja käski hankkia tukisukat :eek: . Tuskallisena sinnittelin vielä pari päivää töissä ja päätin varata ajan työterveyteen, vaikka aikasemmin olivat sanoneet etteivät puutu raskaanaolevien terveydenhoitoon, se kuulemma kuuluu neuvolaan :/ . Työterveyslääkäri katsoi mun jalkoja lykkäsi samantien 2 viikkoa sairaslomaa ja haukkui neuvolalääkärin pataluhaksi. Mulle sanoi, että noilla jaloilla et missään nimessä ole työkuntoinen. Kahden viikon jälkeen tulehdus oli helpottanut mutta jalat pahemmat kuumasta kesästä, joten jouduin lopuksi 2 viikoksi vielä saikkarille. Että näin suhtauduttiin neuvolassa. Onneksi menin sisullakin työterveyteen.

Tässä tokassa raskaudessa päätin mennä suoraan työterveyteen, jos vaan jotain kremppaa tulee. Neuvola on mulle aivan turha paikka.

Iines 22+2
 
Mä jäin saikulle kun olin ollut 4 tuntia töissä.Elikkä toinen loma loppui ja palasin innoissani töihin muuta sitä ei tosiaan kestänyt kauaan ku alkoi jo supistaa niin että ois voinu olla vaikka jo synnytys supistuksia.
 
Ekasta jouduin jäämään ennen 30 viikkoa kun supisteli niin paljon ja paikat alkoi auteta, lapsi syntyikin sitten viikolla 37+ että ehkä hyvä kun jäin, olis voinut hyvinkin muuten olla keskonen
Toisesta olin loppuun asti, mutta muistaakseni mulla oli se 50 pv ennen la.
Kolmannesta jäin 4 pv ennen virallista alkua, oli tajuttomasti suppareita ja viikko olis ollut tappotahtinen töissä.
Nyt nelosta odotellessa, toivon että voin olla loppuun asti töissä, mutta lasta ei riskeeraa, itse voin vähän kärsiäkin, mutta lasta suojelen niin hyvin kun vaan pystyn.
 
Glow
Minkälaista työtä teette?
Minusta tuntuu niin pöljälle valittaa etten voi olla töissä, kun on istumatyö. Mutta ihan oikeasti, en voi tässä kotonakaan koneen ääressä istua kauaa (max 30 min putkeen) ettei tule paha olo. Tuntuu ettei saa happea, huimaa + selkä kivut. Lisäksi töissä on aika ressaavaa ja rankkaa, otan ehkä turhaakin ylimääräistä ressiä. Supistuksia on jonkunverran ollut. Sairaslomalla olen melko pitkälti jo ollut. Nyt rv 27 menossa.
Viimeviikolla lääkäri katsoi että kohdunsuu on pehmennyt. Mulla on toinen raskaus (ekasta 5vuotta). Kävelläkään ei paljon passaa kun heti alkaa supistuksia olemaan. Vähän meinasi jo itku tulla, kun tuntuu että on ihan puolikuntoinen jos sitäkään kun ei normaalisti voi olla töissä, ei passaa lenkkeillä eikä mitään :/

Ärsyttää lääkärien pompottelu toiselta toiselle! Työterveyslääkärihän käskee neuvolaan, mutta nyt sitten taas lääkäri koksissa sanoi että voisin mennä työterveyslääkärille, jos en pysty olemaan töissä. Ennen seuraavaa koksin käyntiä siis. Eli nyt on saikkua pari viikkoa (viikko jäljellä ) sitten ois töitä reilu viikko, jonka jälkeen kontrolli koksissa.
Neuvolan täti on sanonut monesti jo, että en varmaan töihin mene enää ennen äitiyslomaa. Hän ei ole antanut aikaa neuvolan lääkärille, koska mulla nyt on niiden supparien takia koksin käyntejä.
Mua harmittaa toisinaan niiiiin paljon tämä tilanne, vaikka ymmärrän että vauvan parasta on ajateltava eikä saa ottaa riskejä. Eli ei saa lenkkeillä, siivota paljon tms... Jokseenkin hyödytön olo välillä.
:whistle:

Virallisen äitiysloman aloitan 15.joulukuuta, olikohan se nyt sitte just 50 päivää ennen vai vähän vaille.
 
LEP
Alkuperäinen kirjoittaja Lorelai:
Minkälaista työtä teette?
Minusta tuntuu niin pöljälle valittaa etten voi olla töissä, kun on istumatyö. .
Itse olen töissä sahalla tai siis olisin jos vaan en ois jo äippälomallakin. :) Eli työ raskasta nostelua, jatkuvaa jaloilla olemista ja keikkumista milloin missäkin telineillä. Ei ois puhettakaan ollut, et olisin pitkään pystynyt olemaan siellä hommissa.

 

Yhteistyössä