Oletteko maistaneet itse???

Voi taivas minkä makuisia ovat neuvolan ilmaiseksi jakamat D-vitamiini tipat (jekovit), olettekos maistaneet itse?
:/

Samoin tein kävimme vauvelin kanssa apteekissa ostamassa hyvänmakuisia tippoja, niitäkin kun on olemassa..

kaiken maailman sotkuja pikkuisen suuhun..
 
vieras
ne maistuu ihan järettömän pahalle!!! :x
onko kukaan tutkinut noita tuoteselosteita noista vauvoille tarkotetuista d-vitamiini tipoista? kun kuulin tässä taannoin että ne ei sisällä laisinkaan d3vitamiinia,vaan d2 joka ei ole niin tärkeä. pisti kyllä vähän miettimään...
 
Ymmärtääkseni eka pullo pitäisi saada neuvolasta.

Ja joo, Jekovit maistuu pahalle mutta eipä tuo näytä lasta haittaavan. En kyllä itsekään käsitä miksi sen niin pahalle täytyy maistua.

Mutta siinäkin on puolensa, varsinkin jos on reissuperheestä.

Jekovit, annostus 5gtt päivässä, säilyy huoneenlämmössä.
Devitol, annostus 5gtt päivässä, säilytys jääkaapissa.
Deetipat, annostus 20gtt päivässä, säilytys huoneenlämmössä.

Näillä vaihtoehdoilla me pitäydyttiin Jekovitissa. Joskin nyt kun tyttö reilun vuoden, annan imeskeltävän d-vitamiinitabletin :)
 
gg
D2 vitamiini imeytyy kuulemma 70% huonommin ku D3. Jekovit on periaatteessa pelkkää viinaa, etanolipitoisuus jotain 96% luokkaa. En antaisi lapselleni missään nimessä, vaikka siitä niin vähän lapselle annetaankin, jotenkin se periaate, että ei alkoholia lapselle.... :x Tottuu vielä makuun ja isompana viina maistuu.

Deetipoissa on vissiin D3 vitamiinia. Mä annan sellasta kalaöljyä kun laps on jo vähän isompi, niitä yleensä pitää antaa n 5-10 ml että lapsi saa tarpeeksi.
 
vieras
noista kalaöljykapseleista tuli mieleen että kappahl jakoi jotain näytepakkauksia mansikanmakuisista kalaöljykapseleista!! ihan kamalan makuisia nekin. ovat kyllä mainoskanavan keksineet...
 
Kutistunut
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Olen maistanut. Maistuu aivan järkyttävälle :x

Me ei kyllä olla saatu neuvolasta mitään D-vitamiinitippoja, ite on apteekista ostettu :eek:
Neuvola on velvollinen antamaan sen ensimmäisen pullon tippoja, kannattaisi mainita vaikka siitä.
Me saatiin vaan esitteet jekovitista ja devitolista, ja sanoivat että apteekista käytte sitten ostamassa jompaakumpaa..
 
hehe
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
D2 vitamiini imeytyy kuulemma 70% huonommin ku D3. Jekovit on periaatteessa pelkkää viinaa, etanolipitoisuus jotain 96% luokkaa. En antaisi lapselleni missään nimessä, vaikka siitä niin vähän lapselle annetaankin, jotenkin se periaate, että ei alkoholia lapselle.... :x Tottuu vielä makuun ja isompana viina maistuu.

Deetipoissa on vissiin D3 vitamiinia. Mä annan sellasta kalaöljyä kun laps on jo vähän isompi, niitä yleensä pitää antaa n 5-10 ml että lapsi saa tarpeeksi.
Et voi olla tosissas!?!
Vitsi nauroin tolle sun jutulle, ett tottuu viinan makuun! Tostako se johtuu, ett suomalaisille viina maistuu, kun on jo pienest pitäen totutttu viinan makuun?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
D2 vitamiini imeytyy kuulemma 70% huonommin ku D3. Jekovit on periaatteessa pelkkää viinaa, etanolipitoisuus jotain 96% luokkaa. En antaisi lapselleni missään nimessä, vaikka siitä niin vähän lapselle annetaankin, jotenkin se periaate, että ei alkoholia lapselle.... :x Tottuu vielä makuun ja isompana viina maistuu.

Deetipoissa on vissiin D3 vitamiinia. Mä annan sellasta kalaöljyä kun laps on jo vähän isompi, niitä yleensä pitää antaa n 5-10 ml että lapsi saa tarpeeksi.
minua itteäni henk.koht. ärsyttää tämä suomen terveydenhoitosysteemi kun harvoin voi mitään kyseenalaistaa. heti pidetään ihan hihhulina jos haluaa tutkia asioita vähän enempi. ja se kuinka kaikki pyörii vaan lääkefirmojen ympärillä, niillä on täysi valta näissä asioissa. ei paljon lääkefirmoilla kiinnosta onko siinä jekovitissa sitä tarvittavaa d3 vitskua, kunhan vaan on saatu neuvolat jakamaan sitä ja tuotto mahdollisimman hyväksi!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Olen maistanut. Maistuu aivan järkyttävälle :x

Me ei kyllä olla saatu neuvolasta mitään D-vitamiinitippoja, ite on apteekista ostettu :eek:
Neuvola on velvollinen antamaan sen ensimmäisen pullon tippoja, kannattaisi mainita vaikka siitä.
Me saatiin vaan esitteet jekovitista ja devitolista, ja sanoivat että apteekista käytte sitten ostamassa jompaakumpaa..
En nyt muista yhtään minkä säädöksen mukaan niitä jaellaan, mutta se on ihan jossakin pykälissäkin. Voin kysyä kun seuraavan kerran on nla. Meillä on oikein valveutunut neuvolan täti tytöllä. :D
 

Yhteistyössä