Oletteko ottaneet vauvan mukaan jälkitarkastukseen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Mommy"
Jep, otin. Toisaalta, meillä taisi olla joku 2kk neuvola vauvalla samaan aikaan, eli eka neuvola ja sit jälkitarkastus. Ei siinä mee ku hetki ku lääkäri tutkii, vauva köllötteli tyytyväisenä turvakaukaulossa sen aikaa...:)
 
"vieras"
tottakai, pötkötti sen aikaa vaunuissaa. mihin ihmeeseen mä ny 2kuisen siks aikaa veisin,ei sen ikänen hoitoon kuulu, ja si paitse tarkastus on niin lyhyti aka, että mikä järki sinä nyt olis. 4v oli pakko myös ottaa mukaan, ku ei ollu mihinkä viedä hoitoon tms. siks aikaa, odotti sen aikaan odotushuoneessa lelujen kanssa. no problems
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";24699814]Meillä on joka kerta käynyt neuvolan täti kotona tekemässä jälkitarkastuksen.
Onko se ihan kummallista?[/QUOTE]

on. jälkitarkastuksen tekee lääkäri.
 
Äiti 6lle
Mä olin aikoinaan 3 pienen 2kk, 1v. ja 2v. kanssa kun en saanut apua, kyllä se tuntu hiukan hankalalta saada isommat pysymään poissa jalkopäästä :( No vauva on helppo, mutta isompia tai useampaa en suosittele mukaan.
 
Hmh
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti 6lle;24699856:
Mä olin aikoinaan 3 pienen 2kk, 1v. ja 2v. kanssa kun en saanut apua, kyllä se tuntu hiukan hankalalta saada isommat pysymään poissa jalkopäästä :( No vauva on helppo, mutta isompia tai useampaa en suosittele mukaan.
Kyllä ne täälläpäin ainakin vie isommat lapset pois huoneesta.
Ei kovin kivaa katottavaa varmaan (tai siis hämmentävää) jos äiti on reva levällään ja toinen laittelee sinne kaikkea.
 
"hmm"
Onpa outoa. Meillä päin terkkarit eivät tee gynekologisia sisätutkimuksia... hyväksyykö Kela siis terkkarin todistuksen vanhempainpäivärahan maksuun oikeuttavaksi?
Mun mielestä terkkari voi kyllä jutella muuten, mutta itse gyn tutkimuksen tekee lääkäri ja lääkäriltä pitää saada todistus vanhempainrahaa varten. Mielestäni terkkarin todistus ei riitä.
 
ap.
Täälläpäin äitiysneuvolalääkäri on eri paikassa kuin neuvola ja lastenneuvolalääkäri. Äitiysneuvolalääkäri on keskustassa. Vaunujen kanssa pitäisi mennä bussilla. Saakohan sinne huoneeseen ottaa vaunut?
 
terkkari
[QUOTE="vieras";24700328]Terveydenhoitajat ei kyllä ronki alapäitä.
Lisäks se todistus vanhempainpäivärahan jatkumiseen tulee olla lääkärin allekirjoittama.[/QUOTE]

Toi "ronkkiminen" on ihan paikkakunnasta kiinni.. kyllä meillä päin terkkarit ottaa mm. papakokeita eli ronkkii! Mutta tosiaankin jälkitarkastuksen todistus pitää olla lääkärin allekirjoittama.
 
Entäs jos kysyt MLL-n hoitajaa teille siksi aikaa? Se maksaa, mutta olisko ihan ok-hinta, kun käyt vain jälkitarkastuksessa.

Minä käytin tyttöjen ollessa pieniä sekä kotipalvelua, että MLL:n hoitajia, kun kävin hammaslääkärissä tai lääkärissä tai jossain muualla. =)
 

Yhteistyössä