Oletteko te lesboja/homoja jotka kyynelehditte tasa-arvoisesta avioliittolaista?

  • Viestiketjun aloittaja "huhhuh"
  • Ensimmäinen viesti
en ole
En ole, mutta minulla on pieniä lapsia. Heistä ei vielä tiedä, vaikka olisivat. Minulla on myös useampia tuttuja, jotka ovat. Kykenen tuntemaan liikutusta myös jopa täysin tuntemattoman ihmisen puolesta.
 
en ole
En ole :) Olen ihan tavallinen perheen äiti onnellisesti naimisissa mieheni kanssa <3
MUTTA,
minä en voi ymmärtää sellaista ystävyyttä tai sellasia perhesuhteita joissa hyljätään toinen oman erilaisuuden kuten seksuaalisuuden vuoksi.
Vai onko ap jehova ja hänen piireihin ei kuulu kuin jehovia?
Jos joku eroaa tuosta yhteisöstä ei häneen saa missään nimessä olla yhteydessä, mikälainen jumala se oikein on joka hylkää ja kärkee muidenkin hyljätä?
 
En ole, mutta olen onnellinen heidän puolestaan.
Lähipiirissä on sekä homoja, lesboja että transihmisiä,
ja olen oikeasti vilpittömästi onnellinen heidän ilonsa ja riemunsa takia.
Ja siksi että tasa-arvoisuus on taas piirun verran todempaa.

Ja tämä lakiehdotus muuttaa maailmaa siihen suuntaan jollaisen sen toivon olevan kun omat lapset kasvavat aikuisiksi :)
 
En ole mutta pari kaveria ja sitäkin enemmän tuttuja on jotka ovat. Olen äärimmäisen iloinen ja ylpeä eduskunnan päätöksestä, koska homoille kuuluu tasan samat oikeudet mitä heteroillekin! =) Kaikki ihmiset ovat saman arvoisia ja on hienoa miten tälläinen lakimuutos lisää suvaitsevaisuutta ja ihmisten yhdenvertaisuutta. Oikeus voitti. :heart:
 
En ole mutta pari kaveria ja sitäkin enemmän tuttuja on jotka ovat. Olen äärimmäisen iloinen ja ylpeä eduskunnan päätöksestä, koska homoille kuuluu tasan samat oikeudet mitä heteroillekin! =) Kaikki ihmiset ovat saman arvoisia ja on hienoa miten tälläinen lakimuutos lisää suvaitsevaisuutta ja ihmisten yhdenvertaisuutta. Oikeus voitti. :heart:
no ei tässä kyllä kovin isoa askelta otettu

rekisteröidyn parisuhteen termistä luovutaan mutta käytännössä mikään ei muutu
 
Les Bo
Olen lesbo, mutten kyynelehtinyt kuullessani äänestystuloksesta. Toki ajattelin että hieno homma ja olen iloinen näistä Suomen askeleista. Jos seinällä tarkotit facebookia, niin en oo ilmaissut mielipidettäni asiassa facebookissa mitenkään: en oo tykkäillyt TAHDON-kuvista enkä miljoonista "tasa-arvoinen avioliittolaki meni läpi" uutisista tai julkaisuista.
 
no ei tässä kyllä kovin isoa askelta otettu

rekisteröidyn parisuhteen termistä luovutaan mutta käytännössä mikään ei muutu
Mun mielestä se on muutos suvaitsevaisuuden ja nykypäivän modernin maan puolesta. Kanada, Etelä-Amerikka, Belgia, Espanja, Portugali, Iso-Britannia, Norja, Ruotsi, Hollanti esimerkkeinä ovat vieneet tämän lain jo läpi aikoja sitten. Suomen ei pidä jäädä takapajuiseksi kehitysmaaksi:/

Ja eikös avioliitto ole aivan eri asia mitä avoliitto lakien ja yhteiskunnan edessä.
 
Mun mielestä se on muutos suvaitsevaisuuden ja nykypäivän modernin maan puolesta. Kanada, Etelä-Amerikka, Belgia, Espanja, Portugali, Iso-Britannia, Norja, Ruotsi, Hollanti esimerkkeinä ovat vieneet tämän lain jo läpi aikoja sitten. Suomen ei pidä jäädä takapajuiseksi kehitysmaaksi:/

Ja eikös avioliitto ole aivan eri asia mitä avoliitto lakien ja yhteiskunnan edessä.
muutos toki mutta hyvin pieni

avioliittoa tulis mun mielestä verrata rekisteröityyn parisuhteeseen, ei avoliittoon
 
muutos toki mutta hyvin pieni

avioliittoa tulis mun mielestä verrata rekisteröityyn parisuhteeseen, ei avoliittoon
totta. En ole kyyneleitä tirauttanut tämän puolesta mutta kyllä kylmät väreet tuli kun katsoin sitä suoraa lähetystä ja kansanedustajien aitoa iloa ja helpotusta. Kiitos heille ja kansalaisille ketkä laittoi sen lakialoitteen vetämään<3
 
"Miia"
Alkuperäinen kirjoittaja Mååå;30472619:
Minäkään en ole, mutta kuten tuossa monet jo yllä kirjoittivat, niin minunkin on mahdollista iloita muiden puolesta. Sitä kutsutaan rakkaudeksi ja empatiakyvyksi.
Juuri näin ja minulla on myös ystäväpiirissä homoseksuaaleja, joille tämä asia on valtavan tärkeä.

Että haloo vaan :)
 
viaras
En ole lesbo, mutta olen iloinen siitä, että Suomessakin tapahtuu jotain kehitystä asenneilmapiirissä.

Oman blogin mainostaminen ties kuinka monenteen kertaan alkaa jo tympäistä. Kun et ole edes kummoinenkaan kirjoittaja.
 
[QUOTE="Haloo";30472878]Ketään ei pakoteta enää kaapista ulos kun pitää valita ruksaako lomakkeeseen avioliitossa vai rekisteröidyssä parisuhteessa. Että ainakin se muuttui.[/QUOTE]

yritätkö väittää että homous on asia jota sietää hävetä?

rasisti :stick:
 
kolmen muksun äiti
Olen lesbo ja itkin onnesta, koska vihdoin viimein, 14 vuoden yhdessäolon ja kolmen lapsen jälkeen päästään naimisiin rakkaani kanssa ja perheemme tulee olemaan tasaveroinen muiden perheiden kanssa.
 

Yhteistyössä