Oletteko varakas/rikas perhe? Oletteko akateemisia vai mistä saatte rahanne?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Olemme hyvätuloisia toimihenkilöitä ilman akateemista koulutusta. Työstä kaikki rahamme ovat tulleet, olemme jo melko lähellä eläkeikää, sillä ammatistamme pääsee (tai joutuu, riippuu ajatusmaailmasta) aikaisin eläkkeelle. Emme odota perintöjä, olemme velattomia, lapset isoja. Kohta olemme kaksin. Elämä on kohdellut meitä hyvin, onnistuimme luovimaan lamat läpi työpaikat säilyttäen, siinä lienee vakavaraisuutemme avain.
 
ex_inssi
opiskelin amk:ssa erikoisalan insinööriksi. ala ampui jalkaan ja en ole tehnyt alan töitä valmistuttani. Sain uuden ammatin oppisopimuksella ja saan yli 2200e kk riippuen työpanostuksestani miten paljon extraa tulee peruspalkan päälle. Mieheni on aivan tavallinen perusduunari myöskin.

meillä on myös omakotitalo ja auto, mutta suurempaa on miten aikansa käyttää. Yhdessä perheenä vai erikseen muualla. Läheisyys ja perhekeskeisyys meillä ratkaisee eniten.
 
Maanviljelijä
Tullaan toimeen hyvin , matkustellaan paljon lasten kanssa maailmalla. Ja ei tarvitse katsoa juuston , ei konjakin eikä hajuveden hintoja. Ostetaan mitä halutaan.

Ja varsinkin näin syksyllä kun TUET napsahtavat tileillemme .....
 
Tulemme ihan hyvin toimeen, asumme mielestämme oikein kivasti, saamme matkustella pari kuukautta vuodesta, ostamme mieleisiämme vaatteita, hintoja ei tarvitse ruokakaupassa juuri vilkuilla. Meillä ei ole autoa tai lapsia kuluerinä, joten kaikki raha on omaa rahaa. Enemmän olemme silti kiitollisia omasta ajasta.
Näin meilläkin, joskaan ei nyt ihan noin paljon ehditä matkustella, vaikka varaa olisikin. Toisaalta työn puolesta tulee reissattua niin paljon, että koti- ja mökkiviikonloput on luksusta. Tulot jonkin verran keskivertoa paremmat, mies akateeminen (tekee väikkäriä), minä AMK:n käynyt, mutta tienaan "siitä huolimatta" jonkin verran miestäni enemmän.
 
"vieras"
Ei olla rikkaita. Kyllä sitä pitää miljoonia euroa löytyä ylimääräistä (talon jne lisäksi) jotta voisi kukaan itseään rikkaaksi sanoa. Meiltä ehkä se 1 miljoona löytyy mutta siitä puolet on asunnossa kiinni.
 
"vieras"
[QUOTE="yyhoo";28840538]No ei olla rikkaita, mutta ei nyt köyhiäkään ja yleensä työnteosta sitä sitä rahaa tulee, vai olenko käsittänyt väärin? ;)[/QUOTE]

Parhaiten rahaa tulee kun osaa sijoittaa tuottavasti.
 
"vieras"
Ansaitsen hieman yli naisten keskiansion eli voisi sanoa, että olen keskituloinen. Perheenä emme kuitenkaan ole keskituloinen, koska olen perheen ainoa aikuinen ja palkansaaja. Lisäkseni perheeseeni kuuluu kaksi lasta. Akateeminen olen.
 
Kyllä me pärjätään, toinen asuntolaina on maksettu eikä toistakaan enää montaa kymppitonnia ole. Lapset on yhtä lukuunottamatta muuttaneet omilleen. Molemmat ollaan töissä, toinen akateeminen toinen not.

Kumminkin, ajan vanhalla ja pienellä autolla tai fillarilla, en tarvitse mitään guccia tai d&g:ta ylleni ja ostan ruuatkin tavallisesta cittarista. Ei mulla ole mitään tarvetta korostaa ulkoisilla seikoilla varallisuuttani tai varattomuuttani, se ei kuulu naapureille eikä sukulaisille.
 
miettii
[QUOTE="vieras";28840350]Me ollaan keskituloisia, minä luokanopettaja ja mies insinööri, kaksi lasta ja kolmannesta haaveillaan.. Matkustelua ja kalliita, tyylikkäitä vaatteita lapset vielä eivät vaadi (molemmat leikki-ikäisiä) mutta pian sekin vaihe tulee! Siivooja meillä käy ja omakotitalo on hyvältä alueelta.[/QUOTE]

Noillako mittareilla mitataan perheen "elintaso" tai varakkuus? Siis, että siivooja käy ja on omakotitalo.

Siivooja on tosi halpa palkata, kun niiden tuntipalkasta (usein 10-15e/h) saa vielä joku 50% takaisin verotuksessa. Jopa työttömyyskorvauksissa olisi varaa palkata pari kertaa kuussa siivooja kotiin.

Omakotitalo. Se ei taida olla mikään varallisuuden mitta, sillä ok-taloja saa ostettua jo 20 000e:llä jostain huitsin nevadasta. Ok-talot ei maksa juuri mitään 70% osassa Suomea, maakin on lähes ilmaista.

Monelle varakkaalle edes elintaso ei korreloi mitenkään elämäntyylin kanssa.
 
"hehee"
[QUOTE="vieras";28840350]Me ollaan keskituloisia, minä luokanopettaja ja mies insinööri, kaksi lasta ja kolmannesta haaveillaan.. Matkustelua ja kalliita, tyylikkäitä vaatteita lapset vielä eivät vaadi (molemmat leikki-ikäisiä) mutta pian sekin vaihe tulee! Siivooja meillä käy ja omakotitalo on hyvältä alueelta.[/QUOTE]

aika nolo ja lapsellinen kysymys, olet luokanope... siis oletko? Oikeasti? Raha on banaali puheenaihe, tylsä.
 

Yhteistyössä