Olin sitten päässyt DNA:n mustalle listalle tietämättäni...


Eilen kauppareissulla pistäydyttiin miehen kanssa DNA:n myymälässä, minä kun olen uuden kännykän tarpeessa. Olin siinä jo semmoista perusmallia ostamassakin, kun myyjä sai mut ylipuhuttua tosi hyvään "kytkydiiliin". Eli huippukänny kokonaishintaan 48e, kunhan otan liittymän, mutta puhelin ei ole sim-lukittu, eli voin käyttää nykyistä liittymääni puhelimessa. Puhelin piti myös ostaa osamaksulla (kuului tähän tarjoukseen), eli kolmessa ekassa laskussa puhelin maksetaan pois. Myyjä sitten alkoi syöttää tietojani koneelle, kunnes yhtäkkiä hän ilmoittaa, että ei tämä onnistukaan. Minulla kuulema on joku häiriömerkintä!! Meinasin pudota persiilleni!! WTF?!? Ei mulla luottotiedoisa mitään häikkää ole nyt tai ole koskaan ollut.. Myyjä siinä sitten selitteli, että tämä nyt saattaa olla joku DNA:n oma häikkä, eli olisiko mulla joskus voinut olla joku DNA:n maksu myöhässä tms...?

Soittelin sitten DNA:lle ja kävi ilmi, että melkein 5 vuotta sitten (kun mulla oli DNA:n liittymä) on lähetetty lasku jota ei ole edelleenkään maksettu. Mitään muistutuksia ei ole tullut, ei ole mennyt perintään tmv. Asuin ulkomailla tuolloin, joten liittymä oli vaan suljettu, koska en sitä muutenkaan käyttänyt. Vähän omituista. Olin kuitenkin kirjoilla Suomessa vanhemmillani ja sinne muutkin postit meni...äidiltäkin kysyin asiasta ja hän vannoi, että kaikki laskut joita tuona aikana tuli, kyllä maksettiin. No, totta kai maksoin laskun pois samantien, ettei vaan enää tule ongelmia, mutta vähän kyllä jäi ihmetyttämään DNA:n laskutustoiminta...
 
memmu
Olikohan muuten niin, että jos laskua ei 3 vuoden sisällä karhuta/laiteta ulosottoon niin se mitätöityy. Eli jos asiasta jo 5 vuotta niin laskun olisi jo pitänyt mitätöityä kun ei asiaa oltu viety eteenpäin dna:n toimesta...
 
*Ä*
Nämähän on sellasia asioita mitkä myyjän olis pitänyt hoitaa mahdollisimman "nätisti". Näitä tulee aina silloin tällöin koska jos esim laskutettava summa on pieni, niin siitä ei välttämättä lähde edes laskua, mutta lasku jää roikkumaan. Harmittava juttu, mutta saithan puhelimen ja kytkyn silti? Ei näiden pitäisi ainakaan sitä estää....
 

Juu, sain liittymän ja kytkyn koska maksoin laskun. Lain mukaan laskua ei olisi kaiketi voitu enää periä mitään kautta, mutta DNA:n asiakkaaksi minua ei olisi luultavasti koskaan hyväksytty jos en olisi laskua maksanut, mielummin siis maksoin, kun en muutenkaan halua että missään on mitään merkintöjä. Summa oli nyt 20,07eur, kysyin, että onko siinä jotain laskutus/muistutuslisiä, mutta DNA:lta sanottiin, että ei ole kuin normaali 5eur muistutuslisä.

Kysyin siellä DNA-liikkeessä myyjältä, että voinko soittaa jonnekin ja kysyä mistä tämä "myyntikielto" johtuu ja hän sanoi, että ei sitä oikein saa selville mistään, kun ei niitä luottorekisteritietoja saa heille luovuttaa. Myyjälle yritin selittää, että mulla ei todellakaan ole mitään luottohäiriömerkintöjä, joten tämän täytyy olla joku DNA:n oma juttu, kai sen nyt jostain saa selville, mutta myyjä vään ilmoitti, että ei saa. Hän laittoin kuitenkin tilaukseni sisälle ja sanoi, että jos kaikki on muka oikeasti kunnossa, saan noutaa puhelimen ja liittymän ensi viikolla. Itse sitten selvitin DNAn laskutuksen numeron ja hommahan selvisi parissa minuutissa, sain tekstarilla maksettavan laskun tiedot ja hoidin homman pois.
 

Yhteistyössä