Olinko pikkumainen? (ruisleivan syonnista)

  • Viestiketjun aloittaja "Gloria Mundi"
  • Ensimmäinen viesti
"Gloria Mundi"
Sain tuliaisiksi kaksi pakettia ruisleipaa (oli varmaan jotain Reissumies tai sinne suuntaan). Vanhempani ja veljenpoikani, jotka leivat oli minulle tuonut, istuivat aamupala poydassa ja soivat sita ruisleipaa oikeen kunnolla. Mina laitoin kahvia, lapsia kouluun sun muuta aamupala hommaa. Istuin sitten siihen ja sanoin etta 'nythan te syotte kaikki ne leivat!' Johon vastaus oli etta kun 'ethan sa syo'. Mina siihen etta kun en ole ehtinyt enka muutenkaan voi syoda 6 palaa ruisleipaa yhteen menoon.
Otin siita sitten ne jaljella olevat 4 palaa ja pistin ne pakkaseen.
Olin kuulemma pikkumainen ...

Olinko?

(ps. selvennykseksi siis se etta ruisleipaa ei meidan maasta saa - saan sita ainoastaan kun joku tuo sita mukanaan Suomesta tai laittaa postipaketissa)
 
"vieras"
Et ollut pikkumainen. Ruisleipä on ulkosuomalaisille yleensä himoittu ruoka, jota toivotaan tuliaisina ja syödään koti-ikävään, ja jota ei usein saa mistään. Minulla olisi voinut itku päästä, jos joku olisi syönyt ruisleipäni väärällä hetkellä.

Vanhempasi ja veljenpoikasi eivät varmaan tajunneet ruisleivän merkitystä ulkomailla asuvalle, joten sinänsä ymmärrän heitäkin. Ehkä voisit kertoa heille, kuinka paljon sitä voi kaivata ja kuinka mahdotonta sitä on saada.
 
"Gloria Mundi"
Tunsin kylla olevani vahan lapsellinen kun nappasin ne leivat poydalta ja laitoin pakkaseen. Mutta otti kylla vahan paahan tuo etta 'ethan sina niita syo' ......
 
"tiina"
ymmärrän sua.kun asuin ulkomailla niin kaveri toi geishaa ja sit mussutteli sitä mun kans,vaikka nimenomaan pyysin sitä tuliaisiksi.ai niin se söi myös mulle tuomansa punajuurisalaatin
 
ok
Et mielestäni. Outo kommentti, "ethän sä syö" - tarkoittivatko että et tykkää, vai tarkoittivatko että etpä näytä syövän.. moukkia joka tapauksessa. Muutenkin, olisivat nyt tuoneet enemmän leipätuliaisia, jos kerran aikovat niitä itse ahmia. Ihan kuin kotonaan eivät saisi Reissumiestä.
 

Yhteistyössä