"Olipa helppo synnytys!"

Miten suhtautua kun esikoistaan odottavat kyselevät synnytsestäni ja siitä kerron ja kuullessaan että en ehtinyt olla kuin vajaa 7 h sairaalassa ennen pojan syntymää että olipa helppo synnytys!!

Juu kyllä meillä oli loppu hyvin kaikki hyvin, ja sinänsä varmasti helppoa...mutta sisälläni kuohahtaa kun joku joka ei sitä ole kokenut kuin minä käy nuin arvostelemaan!
 
No hei, ainahan synnytyksellä pyritään pätemään. Sinun synnytyksesi kesti 7h, sinä koit sen omalla tavallasi. Älä välitä arvostelijoista. JA vaikka joku olisi synnyttänyt kolme vuorokautta lastaan niin AINA tulee joku joka panee paremmaksi. Niin se vaan on.
 
narikka
eiku sen pitäis olla että joo ksti 52h ja iimukuppi tarvittiin perä repes niskaan asti että kuulia ois tyytyväinen... en usko että ykskään synnytys on loppujen lopuksi helppo, kestää se 2min ta ireilut 20h
 
Vieras
Tiedän tunteen. Muakin välillä ärsyttää, kun suvun naiset ja muutkin jaksavat toitottaa, miten helpolla pääsin. Helvetillisen kivulias 2vrk kestänyt käynnistely tuotti kyllä lopulta tulosta ja loppu meni hyvin epiduraalin voimin, 2 tikkiä vain tuli jne. mutta ei se nyt helppoa ollut! Mahtavin kokemus ikinä mutta myös tuskallisin, vaikka palkinto olikin mitä parhain. :D Ärsyttihän se, kun mut nähdessäni ja kun istuin ym normaalisti kaikki muistelivat sitä kuinka ei istuttu kuukauteen, kävelykin oli hankalaa jne.
 
voi
ei kai tuommoisesta voi kuohahtaa. Jos et ole sanonut, että oli vaikea synnytys, niin ehkä tuo monen korviin kuulostaa helpolta ja nopealta. Itse synnytin esikoista 5 tuntia ja jos joku ei sano, että olipa helppo synnytys, niin sanon sen ihan itse. Kipeesti se kävi varmaan kuten muillakin, mutta oli musta helppoa, ettei salissa tarvinnut montaa päivää kärvistellä.
 
vieras
Mulla synnytysten kestot 7h ja 1,5h ja helppo ei ollut kumpikaan, vaikka lyhyitä ehkä olivakin. Kivunlievitystä kun en saannut kummassakaan ja ongelmia ehti tulla eteen lyhyessäkin ajassa, niin helppoa ei se tosiaan ollut, itse kun ainakin määritän helpon synnytyksen myös sillä miten kivulias se on ollut.

Mutta ehkä moni ensiodottaja pelkää niitä kauhukertomuksia, joissa synnytys kestää kaksi vuorokautta ja ponnistaminen tunteja, jolloin lyhyempi synnytys alkaa kuulostaa heidän korvissaan helpolta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
ei kai tuommoisesta voi kuohahtaa. Jos et ole sanonut, että oli vaikea synnytys, niin ehkä tuo monen korviin kuulostaa helpolta ja nopealta. Itse synnytin esikoista 5 tuntia ja jos joku ei sano, että olipa helppo synnytys, niin sanon sen ihan itse. Kipeesti se kävi varmaan kuten muillakin, mutta oli musta helppoa, ettei salissa tarvinnut montaa päivää kärvistellä.
niin no ehkä ens kerralla kerron sitten kaikki ne ikävät ja kamalat tuntemukset, niin saava vähän perspektiiviä...
 
Mistä sä sitten taas tiedät millaista on pusertaa vuorokausitolkulla laitoksella? Kyllä tuo seitsemän tuntia voi kuulostaa tosi helpolta jonkun mielestä. Hyvin kivuliaskin syöksysynnytys on loppujen lopuksi pitkäkestoista helpompi, koska se on nopeasti ohi.
 
Mulla kesti eka 2,5h ja toinen 10h
ensimmäinen oli ihan hirvee - kaikki sama tapahtui kuin toisessakin mutta todella nopealla aikataululla + kipu kertaa 10.
Ei se aika kaikkea kerro
 
vieras
Mua kanssa ärsyttää kun ihmiset sanoo että olipas helppo synnytys, mullekkin sanottiin niin kun kuopus syntyi, ehdin sairaalassa olla puoli tuntia, mutta synnytys ei todellakaan ollut mikään helppo, mutta nopea kyllä oli, kesti 2,5tuntia. Mä en kanssa tajua sitä että miks ihmiset aina olettaa että jos synnytys on nopea niin se on helppo, miksi ei voi sanoa että "olipas nopea synnytys".
 
voi
Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen1984:
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
ei kai tuommoisesta voi kuohahtaa. Jos et ole sanonut, että oli vaikea synnytys, niin ehkä tuo monen korviin kuulostaa helpolta ja nopealta. Itse synnytin esikoista 5 tuntia ja jos joku ei sano, että olipa helppo synnytys, niin sanon sen ihan itse. Kipeesti se kävi varmaan kuten muillakin, mutta oli musta helppoa, ettei salissa tarvinnut montaa päivää kärvistellä.
niin no ehkä ens kerralla kerron sitten kaikki ne ikävät ja kamalat tuntemukset, niin saava vähän perspektiiviä...
no jos susta tuntuu siltä niin pitää sanoa. Ei sun synnytystä voi tietää muut kuin sinä ja jos sanot vaan, että kesti 7h, niin varmaan se kuulostaakin helpolta. MUt siis mitä se haittaa, jos joku pitää sun synnytystä helppona, eik kai se vaikea synnytys mikään tavoittelemisen arvoinen asia ole, eikä hyvän äidin mitta? Eli ajan takaa, että mitä väliä, mitä joku ajattelee sun synnytyksestä?
 
vieras
Entäs kun ainokaiseni synnytys kesti kaksi tuntia? Enkä edes tuntenut kipua ponnistusvaiheessa. Mitäs siitä sanotte?

Mutta ihan oikeasti minua supisteli kivuliaasti jo kuukausi ennen lapseni syntymää. Ja se ei ollut ihan mitään pientä kipua. Mutta itse synnytys kyllä oli melko helppo.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja kukkanen1984:
Miten suhtautua kun esikoistaan odottavat kyselevät synnytsestäni ja siitä kerron ja kuullessaan että en ehtinyt olla kuin vajaa 7 h sairaalassa ennen pojan syntymää että olipa helppo synnytys!!

Juu kyllä meillä oli loppu hyvin kaikki hyvin, ja sinänsä varmasti helppoa...mutta sisälläni kuohahtaa kun joku joka ei sitä ole kokenut kuin minä käy nuin arvostelemaan!
Ajallisesti oli helppo synnytys, mutenhan kukaan ei voi sanoa mikä on kenellekkin kivun kannalta helppo, kivun tuntemus kun on yksilöllistä. Ja vaikka synnytys kestäisi vaikka 2 tuntia niin siihen voi liittyä vaikka mitä komplikaatioita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mistä sä sitten taas tiedät millaista on pusertaa vuorokausitolkulla laitoksella? Kyllä tuo seitsemän tuntia voi kuulostaa tosi helpolta jonkun mielestä. Hyvin kivuliaskin syöksysynnytys on loppujen lopuksi pitkäkestoista helpompi, koska se on nopeasti ohi.
mä en ymmärrä tätä tarvetta vertailla, miltä se on tuntenut, miten sen on kokenut. nämä ovat mielestäni asioita joita ei mitata kiloissa tai metreissä..

Ei tämä ole helppoa, kaksi kuukautta jälkikäteen mies herättää yöllä kun huudan ja hikoilen, synnyttäminen kun tulee uniini.
 

Yhteistyössä