Olipas kiva tulla kotiin.. :(

Miten voikin pieni asia suututtaa niin helvetisti?!

Tulin äsken koulusta kotiin ja kämppä on niin kuin räjähdyksen jäljiltä.. lasten aamupuurot koskemattomina keittiön pöydällä.. miehen astiat oli sentään nostettu tiskipöydälle.. sohvalta patjat levitetty, pedit petaamatta.. yms.. kaiken kukkuraksi anopin tämän iltasta vierailua varten säästämäni piimäkakku oli olohuoneen lattialla! muksut oli syöny sitä nälkäänsä.. vitsi olis mies nyt sen verran voinu kattoa että lapset syö ruokaa eikä sotke paikkoja.. :headwall: :headwall:

Noinkin pieni asia ja mä taas romahdin ihan täysin.. :'(
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Miten voikin pieni asia suututtaa niin helvetisti?!

Tulin äsken koulusta kotiin ja kämppä on niin kuin räjähdyksen jäljiltä.. lasten aamupuurot koskemattomina keittiön pöydällä.. miehen astiat oli sentään nostettu tiskipöydälle.. sohvalta patjat levitetty, pedit petaamatta.. yms.. kaiken kukkuraksi anopin tämän iltasta vierailua varten säästämäni piimäkakku oli olohuoneen lattialla! muksut oli syöny sitä nälkäänsä.. vitsi olis mies nyt sen verran voinu kattoa että lapset syö ruokaa eikä sotke paikkoja.. :headwall: :headwall:

Noinkin pieni asia ja mä taas romahdin ihan täysin.. :'(
no voi helvetti...vähemmästäkin menis hermot. :(
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Miten voikin pieni asia suututtaa niin helvetisti?!

Tulin äsken koulusta kotiin ja kämppä on niin kuin räjähdyksen jäljiltä.. lasten aamupuurot koskemattomina keittiön pöydällä.. miehen astiat oli sentään nostettu tiskipöydälle.. sohvalta patjat levitetty, pedit petaamatta.. yms.. kaiken kukkuraksi anopin tämän iltasta vierailua varten säästämäni piimäkakku oli olohuoneen lattialla! muksut oli syöny sitä nälkäänsä.. vitsi olis mies nyt sen verran voinu kattoa että lapset syö ruokaa eikä sotke paikkoja.. :headwall: :headwall:

Noinkin pieni asia ja mä taas romahdin ihan täysin.. :'(
no voi helvetti...vähemmästäkin menis hermot. :(
no menis itse kullakin. mä tekisin varmaan niin et häippäisisin itse illaksi johonki ja sanoisin isukille et hoida sä kuule tää äitis vierailu, ja siivotkaa ensin - moro.
 
Punni
Hei toi oli hyvä idea, laitat vaikka anopille viestin että tänään kun meillä oli sellainen isä lasten kanssa -päivä, niin ovatkin pärjäilleet itsekseen koko päivän... Ja meet vaikka leffaan :) Itse harkitsisin vakavasti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Harmaa:
Voi kun tuttua!! Mies ei vaan viitti yrittääkään kieltää kun ei ne mitään usko.
Mä veikkaan että toi mun mieheni on nukkunut silloin vielä.. :kieh: eihän sitä nyt vapaapäivänä voi nousta ennen kahdeksaa..

Eikä auta siivoomaan käskeminen.. toi ei ole koskaan siivonnut mitään muuta kuin autoa.. sille on ihan sama millasen paskan keskellä asutaan.. ainoa vaan että sitten mä saan kuulla siitä jatkuvasti.. :headwall:
 
ei ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Harmaa:
Voi kun tuttua!! Mies ei vaan viitti yrittääkään kieltää kun ei ne mitään usko.
Mä veikkaan että toi mun mieheni on nukkunut silloin vielä.. :kieh: eihän sitä nyt vapaapäivänä voi nousta ennen kahdeksaa..

Eikä auta siivoomaan käskeminen.. toi ei ole koskaan siivonnut mitään muuta kuin autoa.. sille on ihan sama millasen paskan keskellä asutaan.. ainoa vaan että sitten mä saan kuulla siitä jatkuvasti.. :headwall:
ÄLÄ OLE TOSSUN ALLA! Tottakai se tuolleen käyttäytyy, jos sä annat sen käyttäytyä noin!
 
Rva Harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Harmaa:
Voi kun tuttua!! Mies ei vaan viitti yrittääkään kieltää kun ei ne mitään usko.
Mä veikkaan että toi mun mieheni on nukkunut silloin vielä.. :kieh: eihän sitä nyt vapaapäivänä voi nousta ennen kahdeksaa..

Eikä auta siivoomaan käskeminen.. toi ei ole koskaan siivonnut mitään muuta kuin autoa.. sille on ihan sama millasen paskan keskellä asutaan.. ainoa vaan että sitten mä saan kuulla siitä jatkuvasti.. :headwall:
No meillä se ei siivoa edes autoo.. Joskus saa puuskan ja alkaa moittia minkä paskan keskellä eletään, ja sit apinan raivolla "siivoaa" jotakin. Mä sit korjaan jäljet hiljakseen perästäpäin... Ja joo, eihän sitä nyt ylös voi nousta yhtäaikaa lasten kans, kyllähän ne telkkärin saa itekkin auki ja siinä viihtyy kunnes isi vaivautuu ylös. Joo, paitsi että 3v tarvis vahtijaa melkein nukkuessaankin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
ÄLÄ OLE TOSSUN ALLA! Tottakai se tuolleen käyttäytyy, jos sä annat sen käyttäytyä noin!
Ja mitenhän muuten mä sitten käyttäytyisin? millä ihmeellä mä kiristän miestä muuttumaan? se on lapsena jo kasvatettu tollaseksi, että miehet ei siivoa.. :headwall: ja istuu kuin liima sen päässä.. arvaa olenko yrittänyt vaikuttaa siihen mutta ei..
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No älä siivoa itse, anna sotkujen olla! Siinäpähän näkee sitten anoppikin miten hyvin on poikansa kasvattanut.
Anoppi on edelleen sitä mieltä että kodinhoito on naisen vastuulla.. tapahtui siellä mitä hyvänsä.. ja esim vaikka kuinka sairas olis niin naisen on hoidettava kaikki.. siihen ei mitään lieventäviä haaroja ole..
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Mä veikkaan että toi mun mieheni on nukkunut silloin vielä.. :kieh: eihän sitä nyt vapaapäivänä voi nousta ennen kahdeksaa..

Eikä auta siivoomaan käskeminen.. toi ei ole koskaan siivonnut mitään muuta kuin autoa.. sille on ihan sama millasen paskan keskellä asutaan.. ainoa vaan että sitten mä saan kuulla siitä jatkuvasti.. :headwall:
Minun toinen puoliskoni!

Ei käskeminen auta, mutta jospa annat miehelle selkeän tehtävän. siis väännät rautalangasta, mitä hänen odotat tekevän ja miten.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Punni:
Hei toi oli hyvä idea, laitat vaikka anopille viestin että tänään kun meillä oli sellainen isä lasten kanssa -päivä, niin ovatkin pärjäilleet itsekseen koko päivän... Ja meet vaikka leffaan :) Itse harkitsisin vakavasti...
Mä en kehtais tollasta viestiä laittaa, mutta kyllä se on miehen homma tänään vähintään uusi kakku hommata ja paikat siistiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No älä siivoa itse, anna sotkujen olla! Siinäpähän näkee sitten anoppikin miten hyvin on poikansa kasvattanut.
Anoppi on edelleen sitä mieltä että kodinhoito on naisen vastuulla.. tapahtui siellä mitä hyvänsä.. ja esim vaikka kuinka sairas olis niin naisen on hoidettava kaikki.. siihen ei mitään lieventäviä haaroja ole..
Mä harrastan kotona paljon sitä, että annan 2 vaihtoehtoa miehelle, tyyliin että imuroitko vai tiskaatko? Saa sitten itse valita mieleisemmän homman, ja minä teen sitten sen jäljelle jäävän... Meillä kyllä mies siivoo aina joskus, mutta oma-aloitteisuus puuttuu myös.

 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Minun toinen puoliskoni!

Ei käskeminen auta, mutta jospa annat miehelle selkeän tehtävän. siis väännät rautalangasta, mitä hänen odotat tekevän ja miten.
Voi kun toi edes auttais, mutta ei.. olen kyllä yrittäny.. se ei imuriin koske vaikka mikä olisi..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No älä siivoa itse, anna sotkujen olla! Siinäpähän näkee sitten anoppikin miten hyvin on poikansa kasvattanut.
Anoppi on edelleen sitä mieltä että kodinhoito on naisen vastuulla.. tapahtui siellä mitä hyvänsä.. ja esim vaikka kuinka sairas olis niin naisen on hoidettava kaikki.. siihen ei mitään lieventäviä haaroja ole..
No eipä sit ihme ole jos ei miehes imuriin koske. toivottavasti teiän lapset koskee. miten joku voi haluta ukokseen tollasen ottaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Mä harrastan kotona paljon sitä, että annan 2 vaihtoehtoa miehelle, tyyliin että imuroitko vai tiskaatko? Saa sitten itse valita mieleisemmän homman, ja minä teen sitten sen jäljelle jäävän... Meillä kyllä mies siivoo aina joskus, mutta oma-aloitteisuus puuttuu myös.
Meillä toi ei auta.. se vaan tuhahtaa että korjaatko sä sitten autoa? tai hankit rahaa?

Joo ihan kuin autoa tarvis jatkuvasti olla korjailemassa.. ja ihan kuin mä makaisin perse leveenä kotona.. edes äitiyslomia en ole ehtiny pitämään kun olen opiskellu.. mutta kun siitä ei saa rahaa.. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Mä harrastan kotona paljon sitä, että annan 2 vaihtoehtoa miehelle, tyyliin että imuroitko vai tiskaatko? Saa sitten itse valita mieleisemmän homman, ja minä teen sitten sen jäljelle jäävän... Meillä kyllä mies siivoo aina joskus, mutta oma-aloitteisuus puuttuu myös.
:LOL: Ihana. Tää on sama mitä harrastetaan 3-vuotiaalle: otatko maitoa sinisestä vai vihreästä mukista, saat "valita." Peseekö isi vai äiti hampaat, saat "valita".
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Minun toinen puoliskoni!

Ei käskeminen auta, mutta jospa annat miehelle selkeän tehtävän. siis väännät rautalangasta, mitä hänen odotat tekevän ja miten.
Voi kun toi edes auttais, mutta ei.. olen kyllä yrittäny.. se ei imuriin koske vaikka mikä olisi..
Ei voi osata, jos on äiti toitottanut, että mies ei tuollaisia juttuja tee ja estänyt myös niiden oppimisen.

Pöydän ääreen keskustelemaan ja laatimaan miehen kanssa työn jako. Tuskin onnistuu, mutta oletpa ainakin yrittänyt. Tai vaadi miestä maksamaan palkkaa niistä töistä, jotka kohtuullisuuden nimissä olisivat hänen kontollaan... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Ei voi osata, jos on äiti toitottanut, että mies ei tuollaisia juttuja tee ja estänyt myös niiden oppimisen.

Pöydän ääreen keskustelemaan ja laatimaan miehen kanssa työn jako. Tuskin onnistuu, mutta oletpa ainakin yrittänyt. Tai vaadi miestä maksamaan palkkaa niistä töistä, jotka kohtuullisuuden nimissä olisivat hänen kontollaan... :whistle:
:LOL:

Tiiätkö, mä olen kaikkia noita kokeillu.. mikään ei ole auttanu..
 

Yhteistyössä