olipas kivaa vaatetta ja halvalla kirpparilla, MUTTA ne pesuaineet haisee ihan kamalalle :X

  • Viestiketjun aloittaja mikä haju
  • Ensimmäinen viesti
Huom harmaana
ootte te kans herkkiä :D
ostatteko te kaupoistakaan vaatteita ollenkaan? ne kun yleensä tuoksuu niille tehtaan hajuille yms. väriaineille ja muille.

ja pesuaineen haju ei muka yhdessä pesussa lähde pois, oisko kenties aika ostaa uusi pesukone?
Olipa hölmösti kommentoitu. Kirjoittaja ei ole tainnut koskaan kuulla siitä, että jotkut ihmiset ovat hajusteyliherkkiä, itse asiassa aika moni tuntemani ihminen. Ja vaiva lisääntyy koko ajan.

Ei se pesuaineen haju todellakaan lähde eikä vika ole pesukoneessa.
Itse ostan aika paljon vaatteita käytettynä briteistä ja siellä vasta voimakkaat hajusteet onkin käytössä. Parhaimmillaan olen saanut pestä kolme kertaa ennen kuin vaatteen voi ottaa käyttöön. Yöks sentään.
 
käyttäkää vähemmän
Ihmiset käyttävät liikaa pesuainetta muutenkin kun pesevät pyykkiä. Nuo ohjeet pakettien takana on AIVAN liikaa. Riittää vajaa ruokalusikallinen ihan hyvin ja puhdasta tulee. Noilla ohjeillisilla määrillä vaatteista tulee ihan pesuaineilta tuntuvia vaatteita. Sama huuhteluaineen kanssa.
 
Mä tykkään, että mieluummin hajustetun pesuaineen tuoksu kuin ummehtunut "mummonmökkihaju" tai vielä pahempaa, "hajuttomilla" pesuaineilla tai pesupähkinöillä pestyt, likaisen tunkkaisen hajuiset tai jonkun muun kodin ominaishajuiset vaatteet. Hajustetun pesuaineen tuoksu on kuitenkin ns. pesuaineen ominaishaju, ei jonkun tosen ihmisen tai talon.

Plus niistä tietää, että on pestyt vastikään, jos pesuaine tuoksuu edelleen.
Peesi ja mä tykkään ihanan tuoksusista pesu- ja huuhteluaineista.
 
"vieras"
Jep. Järkyttävää löyhkää joissain vaatteissa :(. Ne saa pestä MONTA kertaa (vuoden ikäisellä koneella :D) ennenkuin se löyhkä laimenee siedettäväksi. Eikö noita hajustettuja lotraavat tajua miten pahalle ne haisee :/?

Just eilen kävi yksi pojan kaveri kylässä. Niillä käytetään jotain ihan järkyn voimakkaasti hajustettua pesuainetta, pojan todella haistaa jo kaukaa :D. Samoin kuin meidän sohva haisee pesuaineelta koko illan sen jälkeen kun poika on käynyt.

Ja sitten kun äipät ovat kyllästäneet vaatteet hajustetuissa pesuaineissa, lisäävät he vielä vähän hajustetta itseensä. Kivat yhdistelmät... not...
 
"minä"
Heh, en tiennytkään että noin monia häiritsee pesuaineen haju :D

Itse voisin vaikka ostaa pesu-/huuhteluaineen tuoksuisen hajuveden, niin paljon tykkään pyykin tuoksusta..
 
"Leena"
Ostin aika tyyriin käytetyn Ticketin välikausihaalari ja meinasin pyörtyä huuhteluaineen tuoksusta. Meillä käytettään vain hajusteettomia joten haju tuntui melkoisen voimakkaalta, eikä se laantunut ensimmisessä pesussakaan vaikka tein sen ilman aineita. Täytyy tuuletella ja toivoa että tokenee..
 
oon miettiny
Ite oon miettiny että miten ne ihmiset, jotka pesee vaatteet niillä tosi voimakkaan tuoksuisilla aineilla voi käyttää ollenkaan enää hajuvesiä? Ite tykkään laittaa hajustetta ihmisten ilmoille lähtiessä. Järkkyä jos se sekoittuisi pesuaineen hajuun. Vaatteet hajuttomana/hyvin miedosti hajustettuina kiitos.
 
Ite oon miettiny että miten ne ihmiset, jotka pesee vaatteet niillä tosi voimakkaan tuoksuisilla aineilla voi käyttää ollenkaan enää hajuvesiä? Ite tykkään laittaa hajustetta ihmisten ilmoille lähtiessä. Järkkyä jos se sekoittuisi pesuaineen hajuun. Vaatteet hajuttomana/hyvin miedosti hajustettuina kiitos.
Jotkut käyttää hajustettujen pesuaineiden lisäksi vielä hajustettua dödöä, hajustettua hiuslakkaa, hajuvettä... :x
 
"Neith"
siis minen oikein käsitä miten ne vaatteet muka pesuaineelta haisee, ei meillä vaan.
siis silloin kun ne ottaa märkinä ulos koneesta niin tuoksuvat huuhteluaineelle, sekin tuoksu sitten laimenee pyykkien kuivuessa koneessa taikka narulla ja kaappiin mennessä on jäljellä vain hyvin hento tuoksu
ehkä mä käytän liian vähän noita aineita tai jotain (fiilispohjalta niitä heitän)
kirpparilla olen ehkä enemmänkin törmännyt hyvin pahalta/ummehtuneelta haiseviin vaatteisiin joista sitä perunakellarin hajua on vaikea saada pois
 
"dada"
minä käytän hajustettua Bio Luvilia ja tykkään sen raikkaasta tuoksusta.Kesällä toki hajustamattomat tuotteet ja ulkona kuivuneet pyykit on parhaita,mutta talvella kun vaatteet kuivuvat sisällä,pesuaineella niihin saa hyvän tuoksun.Huuhteluaineita en käytä,mun mielestä ne on ihan turhakkeita.Joskus kokeilin sellasta keltasta huuhteluainetta ja silmiä ja kurkkua kirveli kun kävin kylpyhuoneessa,jossa ne olivat telineessä kuivumassa.
 
"mari"
[QUOTE="Leena";26879514]Ostin aika tyyriin käytetyn Ticketin välikausihaalari ja meinasin pyörtyä huuhteluaineen tuoksusta. Meillä käytettään vain hajusteettomia joten haju tuntui melkoisen voimakkaalta, eikä se laantunut ensimmisessä pesussakaan vaikka tein sen ilman aineita. Täytyy tuuletella ja toivoa että tokenee..[/QUOTE]

sehän menee pilalle jos käyttää huuhteluainetta pestessä!
 
"Hmm"
Mie ostin huutiksesta yöpuvun lapselle. Avasin paketin, meinasin yrjötä. Kolmen pesun jälkeen lähti haju kokonaan. En oo tuoksuherkkä tai allerginen, mutta myyjä taitaa olla hajuaistiton, jos ei oo huomannu tota hajua. Sama efekti, kun menee hissiin, jossa joku on just tyhjentänyt hajuvesipullon.
 

Yhteistyössä