Olisiko ok, jos miehellänne olisi pikkujouluristeily isänpäivänä?

  • Viestiketjun aloittaja "nainen"
  • Ensimmäinen viesti
"nainen"
Mieheni ilmoitti, että hänen työpaikallaan on pikkujouluristeily tämän viikon lauantai-sunnuntai. Sunnuntaina on myös hänen ensimmäinen isänpäivä. Olisiko asia ok ja antaisitte lähteä?
 
"omena"
Antaisin mennä. Lapset vois lahjoa iskän jo lauantaina ja sit tietty laivalta pitäis tuua paljon tulkkuja :D Tosin mun mies ei varmaan lähtis pukkujouluristeilylle, olis se milloin vaan.
 
"vieras"
Sitten menisi. Hänen päivänsä ja jos niin haluaa viettää, niin ok. Olin mä itsekin keväällä äitienpäivänä työporukan kanssa risteilyllä (tai laiva tuli takas aamulla) enkä tajunnut siinä olevan mitään pahaa. Teillä lapsiin vielä niin pieni, ettei edes tajua koko päivän ideaa.
 
"kolmen äiti"
Meillä ei mies lähtisi.

Meillä on 8-, 6-, ja 2-vuotiaat lapset jotka on viikkotolkulla askarrellut ja kutonut lahjoja iskälle (esikoinen on omakätisesti kutonut isille kaulahuivin). Ja sunnuntai aamuna ovat niin innoissaan, että tärisevät viedessään lahjoja iskälle (tiedän tämän vanhasta kokemuksesta).

Eli vaikka minä itse tai mies itse ei siitä päivästä niin hirveästi välittäisikään, niin lapsille se on ihan hurjan tärkeää.
 
----
miten niin antaisinko mennä? En kai mä nyt aikuista miestä voi kieltää lähtemästä jonnekin risteilylle :D Ei se niin tossun alla sentään ole, eli ihan ilmoitus asiasta on paikallaan ja riittää kyllä. Eiköhän tuo ole itse puntaroinut. Vietetään isänpäivää sitten kun on tullut sieltä :)
 
---
[QUOTE="kolmen äiti";24999357]Meillä ei mies lähtisi.

Meillä on 8-, 6-, ja 2-vuotiaat lapset jotka on viikkotolkulla askarrellut ja kutonut lahjoja iskälle (esikoinen on omakätisesti kutonut isille kaulahuivin). Ja sunnuntai aamuna ovat niin innoissaan, että tärisevät viedessään lahjoja iskälle (tiedän tämän vanhasta kokemuksesta).

Eli vaikka minä itse tai mies itse ei siitä päivästä niin hirveästi välittäisikään, niin lapsille se on ihan hurjan tärkeää.[/QUOTE]

tässä kysyttiin että antaisitko luvan. ei että lähtisikö mies. aloittajan tapauksessahan mies oli jo päättänyt lähtevänsä.
 
"hehe"
Voi hyvänen aika! Miehellä siis eka isänpäivä, eli teillä on siis vauva kotona? Tuskin se vauva nyt niin pahastuu, jos isä on poissa isänpäivänä ja jos mies haluaa mennä niin menkööt :) Nököttäisittekö siis kahdestaan vauvan kanssa kotona "juhlien" isänpäivää? Meillä isänpäivää juhlitaan muiden menojen vuoksi jo lauantaina, mutta lapsetkin ovat jo 5- ja 7v- ja odottavat sitä.
 
"kolmen äiti"
tässä kysyttiin että antaisitko luvan. ei että lähtisikö mies. aloittajan tapauksessahan mies oli jo päättänyt lähtevänsä.
Totta... Mutta minun ei ole tarvinnut tällaisia mieheltäni kieltää, kun on älykäs ihminen joka osaa itsekin laittaa asiat prioriteettijärjestykseen. Eli vastaus olisi siis periaatteessa, että antaisin luvan, mutta mies ei kyllä isänpäivänä lähtisi. Jonain muuna viikonloppuna saattaisi lähteäkin.
 
En kai voisi kieltää lähtemästä, mutta ei se minusta ok olisi että mies hilluisi risteilyllä kun lapset (tai meillä isompi lapsi) odottaa isänpäivän viettoa kovasti, ja isoisätkin tavataan isänpäivänä. Lapsi on tehnyt hienon lahjankin isukille, ja kakun on suunnitellut ihan itse jonka teemme lauantai-iltana yhdessä valmiiksi isää ja isoisiä varten. :) Meillä isän ja äitienpäivät on tärkeitä lapselle, ja sen vuoksi myös meille.
 
"minä"
Toki saisi lähteä, kun lapsikin ilmeiseti niin pieni, ettei vielä kovin ihmeellisiä lahjoja ole isälle kyhännyt.

Työpaikalta kyllä hieman erikoinen veto laittaa pikkujoulut isänpäiväviikonloppuun ja vielä risteilyn merkeissä.
 
Onneksi meillä isä on lapsilleen isä muinakin päivinä kuin vain isänpäivänä. Toki on kivaa kun näitä juhlapyhiä on, mutta kun tuntuu, että joissakin perheissä menee jo ihan yli. Ihminen ( äiti tai isä ) nostetaan silloin joksikin perheen kruunuksi. Hassua :D
 
"mie"
En minä kieltämäänkään ryhtyisi aikuista miestä, mutta en välttämättä kauhean tyytyväinenkään olisi. Lähinnä lapsien vuoksi. Heille on niin tärkeää päästä herättämään isi, antamaan kortit ja paketit jne.

Ja kieltämättä työnantajalta kummallinen valinta ajankohdan suhteen...
 
"miu"
Olisi ok. Meillä on myös niin pieni lapsi, ettei tällaisista juhlista vielä perusta. Ja mies ei ole minun isä, mulle siis ihan sama. Ehkä sitten voisi hiukan harmittaa jos isänpäivän juhliminen olis joku vuosien traditio, lapsi askarrellut viikkokaudet jne. Toisaalta siinä tapauksessa vois juhlia jo lauantaina.
 
"Neith"
Onneksi meillä isä on lapsilleen isä muinakin päivinä kuin vain isänpäivänä. Toki on kivaa kun näitä juhlapyhiä on, mutta kun tuntuu, että joissakin perheissä menee jo ihan yli. Ihminen ( äiti tai isä ) nostetaan silloin joksikin perheen kruunuksi. Hassua :D
no meillä on tapana että sinä päivänä juhlistetaan äitejä/isiä, herätetään kakulla ja kahvilla sänkyyn kannettuna, annetaan lahjat ja kortit, vietetään yhteistä aikaa ja päivällä sitten vieraillaan isovanhemmilla, viedään lahjat ja kortit.
 
[QUOTE="Neith";24999573]no meillä on tapana että sinä päivänä juhlistetaan äitejä/isiä, herätetään kakulla ja kahvilla sänkyyn kannettuna, annetaan lahjat ja kortit, vietetään yhteistä aikaa ja päivällä sitten vieraillaan isovanhemmilla, viedään lahjat ja kortit.[/QUOTE]

voihan tuon tehdä sitten kun mies sunnuntaina kotiutuu. Menee päikkäreille ja lapset herätelee kakulla ja korteilla. Minusta tässä ei ole mitään ongelmaa.
 

Yhteistyössä