Olisiko tästä edes ajatuksen tasolla ideaa johonkin (kirjoitin 10minuutissa) joten anteeksi..

  • Viestiketjun aloittaja tuska
  • Ensimmäinen viesti
tuska
Tie oli ruuhkainen, se oli tullut Annille jo tuttuakin tutummaksi. Matka terapiaan torstaisin, oli pitkä ja ahdistava. Kai siellä piti käydä ajatteli Anni, joka ajoi piittaamattomasti ylinopeutta ja teki riskialttiita ohituksia vaikka kiirekään ei ollut, ei kiirettä mihinkään.

Miksi matkalla terpiaan? Olihan Anni käynyt jo nuoruudessaan monet vuodet terpiassa ilman merkittävää läpimurtoa. Anni oli ihminen joka kantaa lapsuutensa taakkaa kiltisti, nöyrästi ja ahkerasti elämässään. Miksi? Hän on Uhrilapsi, lapsi joka uhrautuu jotta kulissit eivät kaadu, salaisuudet eivät tule julki, elämä voi jatkua. Lapsi joka haluaa vain kuolla jotta voi vihdoin olla vapaa tuosta kaikesta taakasta ja syyllisyydestä. Lapsi joka on jo aikuinen, mutta onko kuitenkaan? HÄn on kuitenkin aina joidenkin lapsi, vai onko kuitenkaan. Sitä hän yrittää selvittää. Torstaisin, taskussaan paketillinen nenäliinoja ja mielessään ajautuminen vastakkaiselle kaistalle ruuhkassa..

Tunteeko ihminen mitään jos moottoritiellä paiskautuu rekan kylkeen tai ajaa valotolppaan, ehtiikö siinä tuntemaan, ajattelemaan tai yksinkertaisesti kokemaan mitään? Tuo fantasia elää joka ikinen torstainen aamu, mutta Anni on päättänyt jaksaa, yrittää, onhan hänellä siihen kaksi hyvää syytä. Kaksi niin täydellisen kaunista syytä.

Toinen luku:" Matti ja Maija" (Annin lapset)
 
pilkunviilaus
Tokalla rivillä sanan torstaisin jälkeen ei tule pilkkua. Terapia-sanaa tosiaan toistetaan melko lailla heti alkuun.

Mä ehkä siirtäisin kolmannen kappaleen aloitukseksi. Tulisi repäisevämpi alku.
 
jaana
kirjotapas toi loppuun niin mä voisin lukee ton :) miten tarina jatkuu? :D
musta aihe oli kiinnostava. mä tykkään vähän tämmöisistä melankolisista kirjoista. Itse kirjoittelin niitä myös ennen terapia tarkoituksessa, sai purkaa kaiken siihen kirjoittamiseen. Ehkä taas vuosien tauon jälkeen olisi hyvä aloittaa! Sä inspiroit mua nyt :D
 
ap
Tosiaan, tämä tuntuu olevan parasta terapiaa! Kirjoitin tuon nopeasti. Voisi olla ehkä syytä kirjottaa enemmänkin.
Sitten (ehkä) joskus muokkailla tekstiä muiden luettavaksi!
Kiva jos sait inspiksen mun aloituksesta : )
 
Miten on?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta ei kai pahitteeksi ole jos jonkun nettiversion esim. teen. Monella kun on vaikea lapsuus taustalla ja toisen kokema voi olla myös hyödyllistä vertaistukea.
Nimenomaan..voisin samaistua tähän heti...:`( Ei viitti mustua...
 
Ensinnäkin jos ei takerruta kirjaoppiin niin toistoa liikaa.
Tuosta voisin jatkaa lukemista hyvinkin, mutta se miksi olisin kirjan ostanut riippuu mikä on juoni ja mitä kirjan esittely sanoo.
Tuosta alotuksesta saa joko öklön rakkaus tarinen tai huikean kauhu jutun, ... ihan mitä vaan
Minkälaiseksi olet ajatellut tarinaa?
 
jaana
on lukijoita tollaisilla tarinoilla. jos keskikohta ja loppu on yhtä hyvä niin kyllä mä ainakin lukisin! Kun vaan keskityt tuohon kielioppiin ja muutenkin et kirjoita ensimmäisellä tavalla mikä mieleen juolahtaa niin saat varmasti todella hyvää aikaiseksi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Siis kirjaa ajattelisit kirjoittaa?

Ekassa luvussa tulee jo liikaa selitystä terapian tarpeelle - pitäis kertoo enemmänkin MILTÄ tuntuu eikä MIKSI tuntuu
ihan tärkeitä kysymyksiä todella. Mutta mun mielestä nimenomaan hyvää tekstiä.
Jos alkaisi heit kertoa miltä tuntuu ja miksi, luulen että suurin osa lopettaisi lukemisen jo siihen, olisi liian raskasta ja perusteellista heti alusta pitäen.

Mun mielestä oikein hyvä alku, ei liikaa, ei liian vähän.
Kertomukseen ehtii syventyä myöhemmin, ei tarvii kaikkea kerralla tarjota.

*kokemusta on omassakin elämässä tarinan sisällöstä*

:wave:

jatko-osaa odotellen :xmas:
 

Yhteistyössä