Olisipa suomalaisillekin tällaiset etuoikeudet- maa- muille ohituskaista ja valmennuskurssit Oulun ja Lapin yliopistoihin!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
https://www.kaleva.fi/oulun-yliopisto-aloittaa-maa han muu ttajille-suunnat/6938891

Oulun ja Lapin yliopistot aloittavat ma ah anmuut tajille suunnatun valmentavan koulutuksen, jonka tavoitteena on suomenkielisiin yliopisto-opintoihin hakeutuminen, yliopistot tiedottavat.
Kohti yliopistoa -koulutuksessa ma ahan mu uttajat pääsevät kehittämään suomen kielen taitojaan, oppivat yliopisto-opinnoissa tarvittavaa suomea ja saavat tietoa opiskelusta suomessa.
Tavoitteena on myös kehittää opiskelutaitoja sekä tutustua kiinnostaviin aloihin ja opiskeluympäristöihin. Koulutuksessa osallistujat saavat yksilöllistä tukea omalta ohjaajalta.

Kyllä on melkoinen etuoikeus päästä t p- hakijaksi Suomeen, varmasti kelpaisi myös smonelle suomalaisillekin tuollainen valmennus ja oikopolku yliopistoon!
 
vierailija
Tästä ei ole pitkä matka jenkkityyliseen etnisyyskiintiöihin yliopistoissa. Ei ole toiminut siellä ja on epäreilu systeemi mutta jostain syystä sieltä pitää kopioida huonoimmat ideat vakuutuspohjaisesta terveydenhuollosta maatalouden monokulttuurisiin suurtiloihin ym.
 
vierailija
Nyt on kyllä haukattu rankasti paskaa. Jos opiskelijoita ei enää riitä yliopistoihin ilman tällaisia temppuja, on parempi lopettaa ko. yliopistot. Ilmeisesti Oulun ja Lapin yliopistot ilmoittautuvat ensimmäisenä lakkautettavien listoille.
 
vierailija
muistan kun olin työttömänä ja etsin uuteen koulutukseen pääsyä..noh ei ollut muita koulutuksia työkkärissä kuin maahanmuuttajille eli MINUA Suomalaista kohdeltiin syrjivästi, kenkäplankkikin oli loppu
 
vierailija
muistan kun olin työttömänä ja etsin uuteen koulutukseen pääsyä..noh ei ollut muita koulutuksia työkkärissä kuin maahanmuuttajille eli MINUA Suomalaista kohdeltiin syrjivästi, kenkäplankkikin oli loppu
Olen törmännyt samaan. Juuri oli taas uutisissa miten keittiöhommiinkin on värvätty ulkomailta asti porukkaa, miksei tavallisille työttömille ole tarjottu näitä rekryja? Työttömän on helppo kyllä suorittaa hygienipassi kun siitä sovitaan työkkärissä.
 
vierailija
Eihän tässä mitään oikopolkuja ja ohituskaistoja tehdä. Opetetaan suomen kieltä ja perehdytetään suomalaiseen korkeakoulumaailmaan, johon suomalaiset ovat jo kasvaneet ja päässeet sisälle suomalaisen koulupolun käyneinä.

Eivätkö mielestäsi muualta suomeen syystä tai toisesta muuttaneet saisi kouluttaa itseään ja oppia kieltä, jotta pääsevät paremmin kiinni suomalaiseen yhteiskuntaan ja asiantuntijatehtäviin?
 

Yhteistyössä