Olisko täällä kaksosten äitejä?

  • Viestiketjun aloittaja neljäs raskaus
  • Ensimmäinen viesti
neljäs raskaus
Kertokaaa teidän alkuraskaudesta. Millaiset oireet (verrattuna vaikka normiraskauteen, jos kokemusta)? Missä vaiheessa aloitte epäillä odottavanne kaksosia, vai tuliko esille vasta ultrassa? Hiukan hirvittää..
 
"mamma"
täällä yksi :)
totesin miehelle ihan alussa, että mitäs jos siellä onkin kaksi, koska pahoinvointi alkoi tyylin plussausta seuraavana päivänä. minulla aina lievää tuo pahoinvointi, mutta se ellotus alkoi heti. Alkuraskauden ultrassa kävin yksin ja siellähän se totuus selvisi, kaksi pientä alkiota näkyi ja sydämet löi. ultraaja taisi olla yllättyneempi kuin minä ja ihanasti oli huolissaan, että järkytyinkö uutisesta. Pahoinvointi lievempää kuin edellisessä raskaudessa ja kaiken kaikkiaan helppo raskaus. Tsemppiä sinulle, jos kaksoset tulossa.
 
tuplat tulossa
mä en vielä ole kaksosten äiti (rv31 alkamassa), mutta alkuraskauden oireet olivat erittäin voimakkaat verrattuna esikoisen raskauteen, joka siis yksönen. Ummetus mulla alkoi jo ennen positiivista raskaustestiä ja jatkuu edelleen. Pahoinvointi oli myös aika hurjaa ja sitä tuli ja meni, mistä epäilin että on kyse tuulimunasta. (aiempi raskauteni oli tuulimuna ja oireili juurikin noin). Missään vaiheessa en osannut odottaa kaksosia, kun ei suvussa ole. Paljastui siis vasta ultrassa.
 
tuplat tulossa
[QUOTE="mamma";24869698]täällä yksi :)
totesin miehelle ihan alussa, että mitäs jos siellä onkin kaksi, koska pahoinvointi alkoi tyylin plussausta seuraavana päivänä. minulla aina lievää tuo pahoinvointi, mutta se ellotus alkoi heti. Alkuraskauden ultrassa kävin yksin ja siellähän se totuus selvisi, kaksi pientä alkiota näkyi ja sydämet löi. ultraaja taisi olla yllättyneempi kuin minä ja ihanasti oli huolissaan, että järkytyinkö uutisesta. Pahoinvointi lievempää kuin edellisessä raskaudessa ja kaiken kaikkiaan helppo raskaus. Tsemppiä sinulle, jos kaksoset tulossa.[/QUOTE]

Meillä kans ultraaja oli aivan äimänä asiasta, kuten minäkin. Kysyi osaanko mennä kotiin =)
 
"aapee"
Kiitos tsempeistä. Kyl mulla vähän on pelko persuksissa, koska nämä olisi meille sitten lapset nro 4 ja 5, ja ikäerot ei oo kovin suuret edellisilläkään... Mulla tuli SELVÄÄKIN SELVEMPI plussa samana päivänä kun menkkojen piti alkaa, ja ihan marketin halvimmalla testillä. Samoin oireet alkoi jo ennen menkkojen pois jääntiä, rintojen arkuus, jatkuva pissahätä ja NÄLKÄ! JA ei oo mitäenkän mahdollista että raskaus olisi pidemmällä. koska tähän johtaneita tapahtumia oli sattuneesta syystä tasan yksi. :D Mut kattellaan. Nyt rv 6+0.
 
"mamma"
meidänkin kaksoset ovat nrot 4 ja 5. kaikki mennyt kivasti. auto jouduttiin vaihtamaan, muuten mennään entisellä kalustolla. ja minulla ainakin oli kaikkea vauvatavaraa jo niin älyttömästi edellisiltä, että mitään isompaa (paitsi toinen turvakaukalo) jouduttu hankkimaan.
 
tuplat tulossa
[QUOTE="aapee";24869725]Kiitos tsempeistä. Kyl mulla vähän on pelko persuksissa, koska nämä olisi meille sitten lapset nro 4 ja 5, ja ikäerot ei oo kovin suuret edellisilläkään... Mulla tuli SELVÄÄKIN SELVEMPI plussa samana päivänä kun menkkojen piti alkaa, ja ihan marketin halvimmalla testillä. Samoin oireet alkoi jo ennen menkkojen pois jääntiä, rintojen arkuus, jatkuva pissahätä ja NÄLKÄ! JA ei oo mitäenkän mahdollista että raskaus olisi pidemmällä. koska tähän johtaneita tapahtumia oli sattuneesta syystä tasan yksi. :D Mut kattellaan. Nyt rv 6+0.[/QUOTE]

ootko jo varannu ultra-aikaa? Mulle tehtiin ultra rv 7+1 ja silloin jo selvisi. Tosin tehtiin yksityisellä puolella.
 
"aapee"
ootko jo varannu ultra-aikaa? Mulle tehtiin ultra rv 7+1 ja silloin jo selvisi. Tosin tehtiin yksityisellä puolella.
En oo vielä varannut. Pitää maanantaina soittaa. Meillä tehdään kunnan ultrat yksityisellä lääkäriasemalla ihan huippuvehkeillä, katotaan myös 3d:llä. Mut se on teitty vasta se np-ultra. EN taida viitsiä/raaskia mennä alkuraskauden ultraan omalla rahalla kuitenkaan... Ehkä sitten jos kaksosolo tästä vielä vahvistuu.
 
Mulla oli alkuraskaudessa tosi tosi kova pahoinvointi ja muutenkin kaikki oireet tullut tuplana. Kuten myös esim rintojen kasvu ;) Kun olin menossa alkuraskauden ultraan viikolla 7, huvittelin ajatuksella että siellä olisi kaksoset ja niin vaan olikin. :) Jotenkin sen vaan alitajuisesti tajusi... :/
 
"Nea"
No minä en osannut verrata mihinkään, kun oli ekasta raskaudesta kyse, mutta arvasin, että joku ei mene normisti kun aloin voida erinomaisen pahoin per heti, mistä syystä sitten Naistenklinikalle, jossa ultrattiin rv 5, jossa näkyi siis kolmoset. Ultraaja teki tuota tosi pitkään, käänsi ruudun pois meistä vanhemmista (mies oli saatilla, kun ei tosiaan ollut ihan vahvimmasta päästä olo) ja jatkoi. Ja jatkoi.

Kuittasi sitten, että on siellä ainakin kaksi ja virnisti - ja siitä sitten osastolle suoraan (oli vähän perussairaus alla, joten piti tehdä tarkempaa tsekkiä).
 
"kaksosmamma"
Minä en huomannut ollenkaan odottavani kaksosia, päinvastoin, oireita ei ollut juurikaan, pientä ällötystä, joka loppui jo rv 8 paikkeilla. Varhaisultrassa rv 7+ näkyi yksi vauvanalku ja sitten np-ultrassa kaksi :) Luulin silloin jo saavani (jälleen kerran) keskenmenon kun oireet olivat niin vähäisiä, mutta sen sijaan tulikin kaksi ihanaa tyttöä! Monilla kaksosodottajilla on kyllä voimakkaammat oireet, mutta kaikilla ei.
 
vieras äiti
Erittäin selvä plussa jo vähän etuajassa ennen kuin olisi kannattanut edes testata. Jo tätä ennen olin tajuttoman väsynyt, yritin marjastaa, mutta hyvä että jaksoin liikkua siellä metsässä vaikka vasta ekat viikot menossa. Oikeesti meinasin jäädä sinne metsään kun en jaksanut jalkoja nostaa ja kyse oli noin 500metrin kotimatkasta... Vitsailin ultraan asti ja kun näin kaksi niin totesin vaan, että miitä minä sanoin ja ei ihmekään kun olo oli niin kuollut. Neuvolassakin sanoin tätä ennen useasti, että tämä olo on niin omituinen, että kaksoset ne varmaan tulee. Niinhän ne tulikin.
 
kl
[QUOTE="aapee";24869725]Kiitos tsempeistä. Kyl mulla vähän on pelko persuksissa, koska nämä olisi meille sitten lapset nro 4 ja 5, ja ikäerot ei oo kovin suuret edellisilläkään... Mulla tuli SELVÄÄKIN SELVEMPI plussa samana päivänä kun menkkojen piti alkaa, ja ihan marketin halvimmalla testillä. Samoin oireet alkoi jo ennen menkkojen pois jääntiä, rintojen arkuus, jatkuva pissahätä ja NÄLKÄ! JA ei oo mitäenkän mahdollista että raskaus olisi pidemmällä. koska tähän johtaneita tapahtumia oli sattuneesta syystä tasan yksi. :D Mut kattellaan. Nyt rv 6+0.[/QUOTE]

Mulla oli ekasta laåsesta noin vahavat oireet, mutta vain yksi tuli!
 

Yhteistyössä