Ollaanko Suomessa vielä niinkin vanhanaikaisia??

  • Viestiketjun aloittaja voiko olla tosi
  • Ensimmäinen viesti
voiko olla tosi
Että pojalle "kuuluu" vain lyhyet hiukset ja tytölle "kuuluu" vain pitkät hiukset?
Tähän varmaan sitten "kuuluu" vielä sekin, ettei poika käytä juuri muuta väriä kuin sinistä ja tyttö punaista? :snotty:

*tukehdun :$ *
 
Tuntuu että tuolla Atlantin toisella puolella tämä on hyvinkin yleistä. Youtubessa kun jenkkiläiset on kommentoineet Ari Koivusen esityksiä, he järjestään luulevat tätä tytöksi koska hänellä on pitkä tukka! :whistle:
Eivät tunnu mitenkään käsittävän että kyseessä on miespuolinen henkilö.

Meni nyt vähän asian vierestä! :D Mutta enemmän kait se on makuasia tuo hiusten pituus. Ja vaatteiden värit varsinkin ovat ihan unisex-juttuja! Meillä ainakin pojalla on enimmäkseen punaisia, keltaisia ja oransseja vaatteita! Ja tytön lempiväri on sininen. :D
 
Meillä kyllä tytöt käyttää sinistä, vihreetä, ruskeeta ym "poikavärejä" ja pojalla on punaisia ja keltaisiakin vaatteita. Varsinkin tiilenpunainen sopii tolle sällille tosi hyvin. Ja sällillä on tukankasvatusprojekti hyvässä vauhdissa :D
 
juu ei
Kyllä.Valitettavasti.

Täytyy muutenkin toimia samalla tavalla kuin muut (varsin homogeenista sakkia).Hoida lapsesi kotona 3v asti,imetä vähintään vuoden,omistaudu lapsille 24/7,älä huolehdi itsestäsi (äiti ei saa olla kaunis=pinnallinen kana),osta vaatteet kirppareilta (mielellään huutonetistä) jne lista on loputon.

Ok,meni vähän aiheen ohi.......mutta tää touhu täällä Suomessa on uskomatonta näin ex ulkosuomalaisen silmin.
 
Hopsuli
Jotkut ovat.
Kyllä hiukan särähti korvaan kun juuri yksi päivä kaupassa eräs äiti komensi poikaa valitsemaan itselleen sukkia. Kun poika sitten oli valinnut mieleisensä äiti kommentoi: no ei nyt noita ainkaan, ne on ihan tyttöjen väriset!
Teki mieli mennä sanomaan että että sukkien väri on punainen. Tyttöjen väri ei ole mikään väri. ( :

Hyvin paljon näkee että tytöt on puettu punaisiin tai vastaaviin sävyihin ja pojat tummiin.
Onneksi on joitakin jotka uskaltavat pukea lapsen perinteisistä sukupuolirooleista välittämättä.


juuei: noin ulkosuomalisena sinulla on kyllä Suomesta täysin erilainen kuva kuin minulla ihan suomalaisena.

 
Sipi
Mä olen sen verran vanhanaikainen että miehillä/pojilla pitää olla lyhyet hiukset ja naisilla/tytöillä pitkät.

Ainoa väri mitä en pojalle pukisi on vaaleanpunainen, tai se menee pieninä pilkahduksina kyllä. Mutta en pukisi pojalle vaaleanpunaista kukkapaitaa.
Muuten väreillä ei ole väliä.
 
juu ei


juuei: noin ulkosuomalisena sinulla on kyllä Suomesta täysin erilainen kuva kuin minulla ihan suomalaisena.


[/quote]
Harva se päivä täällä väitellään esim. siitä miten turmiollista lapselle on päivähoito jos lapsi on alle 3v.Missään muualla maailmassa en ole kohdannut yhtä ahdasmielistä porukkaa.Oma tapa on se ainoa oikea ja sitä toitotellaan.
 
huh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 20:15 Sipi kirjoitti:
Mä olen sen verran vanhanaikainen että miehillä/pojilla pitää olla lyhyet hiukset ja naisilla/tytöillä pitkät.

Ainoa väri mitä en pojalle pukisi on vaaleanpunainen, tai se menee pieninä pilkahduksina kyllä. Mutta en pukisi pojalle vaaleanpunaista kukkapaitaa.
Muuten väreillä ei ole väliä.
Tytöillä pitää olla pitkät?? :eek: :eek: :eek: Järkkyä.
Entä jos tyttö ei pidä pitkistä?!!
 
tiksu harmaana
Suomen vanhanaikaisuus riippuu varmaan siitä, mihin maahan verrataan. Huomattavasti modernimpia täällä ollaan kuin vaikkapa Sveitsissä... siellä ne sukupuoliroolit tuntui istuvan vielä tiukemmassa. Mutta mikään kansa ei tietenkään ole homogeenista porukkaa mielipiteidensä suhteen, niin että liikaa ei saa yleistää.
 
Minun mielipide että pojilla pitää olla suht lyhyet hiukset (ei mikään polkkatukka tai pidempi). tytöillä voi olla lyhyetkin hiukset jos on nätisti leikattu.
Vaatteiden värillä ei niin merkitystä. Paitsi tuo vaaleanpunainen mitä en pojalle laittaisi. Muuten kyllä riippuu vaatteen mallista eikä väristä. Niin ja viel että kukka juttuja en kans vois pojalle aatella.
 
o o
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 19:58 juu ei kirjoitti:
Kyllä.Valitettavasti.

Täytyy muutenkin toimia samalla tavalla kuin muut (varsin homogeenista sakkia).Hoida lapsesi kotona 3v asti,imetä vähintään vuoden,omistaudu lapsille 24/7,älä huolehdi itsestäsi (äiti ei saa olla kaunis=pinnallinen kana),osta vaatteet kirppareilta (mielellään huutonetistä) jne lista on loputon.

Ok,meni vähän aiheen ohi.......mutta tää touhu täällä Suomessa on uskomatonta näin ex ulkosuomalaisen silmin.
mä en ymmärrä aina tätä :/ äidit voisi vähän rauhoittua =)
 
Etäisesti aiheeseen liittyen tuli mieleen kun meitä on taas posteljooni ilahduttanut useammallakin lelukuvastolla, niin on muuten tosi ärsyttävää selailla niitä, kun ei niistä tahdo löytyä oikeastaan mitään kunnon leluja, vaan ihan selkeästi poikien ja tyttöjen krääsää. Siis että valikoima on autoja, veneitä, action-nukkeja, ampumaleluja ja sitten toisaalta vaaleanpunaisia nukkeja, barbeja, bratzeja ja haisevia :$ Lilli Kukkaisystävät-tilpehöörejä. No okei, ei siellä sentään ole eritelty mitkä lelut ovat pojille ja mitkä tytöille, mutta tuskin se kenellekään on epäselvää. Ja musta ne on kaikki kamalia ja mielikuvituksettomia, typeriä ja mitä vielä. Eikö lapsille voisi tehdä kunnon leluja? Kävi jo mielessä, että pitääkö niitä alkaa suunnittelemaan itse...
 
Sipi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 20:18 huh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 20:15 Sipi kirjoitti:
Mä olen sen verran vanhanaikainen että miehillä/pojilla pitää olla lyhyet hiukset ja naisilla/tytöillä pitkät.

Ainoa väri mitä en pojalle pukisi on vaaleanpunainen, tai se menee pieninä pilkahduksina kyllä. Mutta en pukisi pojalle vaaleanpunaista kukkapaitaa.
Muuten väreillä ei ole väliä.
Tytöillä pitää olla pitkät?? :eek: :eek: :eek: Järkkyä.
Entä jos tyttö ei pidä pitkistä?!!
Se on mun mielipide. Ja jos tyttö muhun tulee niin ei halua lyhyitä hiuksia. Tarkoitan semmoista poikatukkaa.
 
Chi
Minua kiinnostaisi tietää että miksi pojalla pitäisi olla lyhyt tukka? Mitä jos hän haluaakin pitkät hiukset, sanotteko että "ei käy kulta, vain tytöillä saa olla pitkät hiukset ja sinä olet poika. Menepäs nyt pukemaan ne tummansiniset sukkasi". ;) Monissa maissa pitkät hiukset miehellä ovat olleet täysin normaali juttu, tuntuu oudolta että tälläisessä sivistysvaltiossa 2000-luvulla joku kokee poikansa miehuuden uhatuksi jos tällä olisi hulmuavat kutrit... :/
 
Meillä on pojilla lyhyet hiukset ja tytöllä vähän pidemmät, että saa hörökorvat piiloon.

Eniten punaisia vaatteita löytyy toiselta pojalta, tytöllä niitä ei juuri käytetä. Pinkkiä eli tytön suosikkiväriä löytyy kyllä paljon :D Tytöltä löytyy myös sinisiä vaatteita. Toisella pojalla vaatteiden suosikkiväri on taas vihreä.
 
huh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 20:29 Sipi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 20:18 huh kirjoitti:
\Se on mun mielipide. Ja jos tyttö muhun tulee niin ei halua lyhyitä hiuksia. Tarkoitan semmoista poikatukkaa.
Okei, se on sun mielipide, mut jos sun tyttö tuleekin vähän vähemmän äitiinsä ja haluaa polkkatukkaa lyhyemmän hiusmallin?!?!! :$
Sanooko äiti siihen "ei me sellaisia, kun ne on pojan hiukset!"?

:headwall:
 
Juuei: ei kai täällä "harva se päivä" väiteltäisi hoitoasiasta, jos mielipiteitä ei olisi monia... eli yhdet ovat yhtä mieltä ja toiset toista. Niin se varmaan on joka maassa!

vaaleantpunaisesta: Minustakaan väri ei ratkaise, vaan kuosi. Eli vaaleanpunaista röyhelömekkoa en pojalle pukisi (tosin en kyllä tytöllekään, mutta se onkin henk.koht. olkelma), mutta vaaleanpunaiset vakosamettilappuhaalarit taaperolla olisi aika söpöt... siis jos ylipäätään tykkäisin pinkistä. Ja erään (miespuolisen) kaverini lempikauluspaita on oiken herttaisen possunpunainen, toinen käyttää kirkkaan pinkkiä kauluspaitaa ym.

No joo. Ja suurin osa miespuolisista kavereistani, aviomies mukaan lukien, on pitkätukkaisia.

 
Mutta mitä pahaa siinä on jos pojalla on lyhyet hiukset tai siniset vaatteet? Tai tytöllä punaiset vaatteet ja pitkät letit? Entä jos tyttö tahtoo pastellivärisiä poneja ja poika transformerseita? En minä ainakaan aio paoottaa poikaa leikkimään babybornilla tai tyttöä pikkuautoilla jos he ei vät sitä itse halua. Meillä kyllä on lasten saatavilla sekä ponit että pyssyt ja kummasti niillä pyssyillä leikkii poika ja poneilla tyttö...
 
Meillä on muuten tytöllä lyhyet hiukset, just tänään taas leikkasin kun olivat päässeet vähän kasvamaan. Malli on jotakin polkkatukan ja lyhyen tukan väliltä. Syynä ensinnäkin se, että hänellä ei ole kauhean tuuhea tai tasainen hiusten kasvu, joten lyhyt on siistimpi, ja sekin, että tyttö käy jumpassa ja uimassa ja haluaa joka ilta suihkuun ja ehdottomasti myös pään veden alle, joten on käytännöllisempää, kun hiukset on lyhyet ja kuivuu nopeasti. En todellakaan ymmärrä näitä poikien ja tyttöjen juttuja, ne on markkinamiesten keksintöä ja ihmiset vielä nielee ne mukisematta :/
 

Yhteistyössä