Olohuonekuvia

Ei nikkiä nyt
Josko mäkin uskaltaisin...

Nojatuolien väliin on tilauksessa melkein kattoon asti ulottuva palmu. Sohvan nurkkiin olen jo tehnyt ruskeat ja keltaiset tyynyt, mutta ne on täyttämättä. Ikkunaverhot ovat mietinnän alla (ja osa vanhoista on siis jo poistettu, siksi ikkunat ovat niin paljaat). Paneeliverhot haluan nytkin, mutta minkä väriset? Keltaista ainakin, mutta mitä sen kaveriksi? Kertokaahan :flower:




 
Alkuperäiselle: laittaisin ehdottomasti verhot, tunutuu jäävän muuten hieman keskeneräiseksi. Haasteellinen tilanne, myönnän. Meillä oli kanssa pitkään olohuone ilman verhoja just siksi, ettei tällainen pulliainen osannut suunnitella siihen verhoja, myös hankala tapaus. Mun pulman ratkaisi ompelia, eli marssin kangasliikkeeseen, pyysin omistajaa tulla käymään (tekee siis kotikäyntejä muutenkin) ja hän suunnitteli meille verhot ja itse valitsimme kankaat (sovittelimee eri vaihtoehtoja kotona) ja hän ompeli ne. Ammattilainen osaa katsoa kokonaisuutta, millainen tyyli kotona muutenkin. Lopputulos oli parempi kuin osasin odottaa!
Mitä mulle tulisi mieleen teidän olohuoneesta, on että ei välttämättä massiivisia verhoja. Vaikka läpikuultavat, lämpimät värit, esim. kuten meillä kolme eri väriä vierekkäin..ymmärrätköhän?! Eli samaa kangasta, mutta eri värejä pystysuorasti kolme kaistaletta, tuli todella upee ja tämäkin siis ompelian idea. Värit mitä meillä käytettiin; v.ruskea, persikka, luonnon valkoinen. Tai edes sitten kahta eri väriä, tuo sellaista "syvyyttä" huoneeseen. Onko tuota vasemman puoleisen seinän hyllyä mahdollista siirtää? Teillä on todella kaunis olohuone ja odotas kun saa viimeisen silauksen...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 21:53 minä kirjoitti:
laitetaanko olkkareista kuvia. Kertokaas, että millaset verhot mun kannattais laittaa =)

http://www.nelonen.fi/unelma_kamppa/upload_images/20061028223710466575607.jpg
Onpa nättiä ja viihtyisää =) Minusta tuonne sopisi joku ihan vaalea ja kevyt kappa, ei mitään raskaita verhoja.
 
sivusta
Hirveen moni tuntuu elävän trendien perässä...ei oikeen sitä ihan omaa tyyliä varmaan monellakaan! :/
Jotenkin niin samannäköisiä olohuoneita paljon.
Miks ihmiset ei uskalla olla erilaisia?!

:)
 
DakotanEmo
IIIIIKS tahtoo kanssa yhtä kivan olkkarin kuin kaikilla on \|O Tykkään niin paljon tunnelmallisesta sisustuksesta, just tollasesta takkahuone fiiliksestä, tummasta puusta jne... :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 22:16 Mymmelimyy kirjoitti:
Aika tummaa...Ootteko koskaan miettineet maalaavanne seiniä vaaleammaksi, tai laittaa jotain sävyttävää lakkaa tms. Meillä on ollut kanssa tommoset puunväriset seinät+katto ja mä olin tulla hulluksi, siksi maalattiin :D
Tai jotain vaaleeta tekstiiliä tuo ehkä kaipais--mun mielestä ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:29 sivusta kirjoitti:
Hirveen moni tuntuu elävän trendien perässä...ei oikeen sitä ihan omaa tyyliä varmaan monellakaan! :/
Jotenkin niin samannäköisiä olohuoneita paljon.
Miks ihmiset ei uskalla olla erilaisia?!

:)
En usko että ketään trendien perässä juoksee. minä en ainakaan kotiini ostaisi mitään, mitä en tykkäisi katsella. paljon on nykyään "modernia" epäkäytännöllistä silmänlumetta. näyttää hyvältä mutta ei toimi. täällä on paljon ollut minun mielestäni sellaisia ihania kotoisia olohuoneita, aivan kuin omaan lapsuuden kotiinsa menisi. minä tykkään karvasta ( :LOL: ) maan läheisistä väreistä, puusta. ja aika monet tavarat kotoani on ostettu kirpputoreilta. mutta ketään ei ole varaa arvostella, että millaisessa ympäristössä elää. voithan laittaa sun reillaisen olohuoneesi näytille. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:36 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 22:16 Mymmelimyy kirjoitti:
Aika tummaa...Ootteko koskaan miettineet maalaavanne seiniä vaaleammaksi, tai laittaa jotain sävyttävää lakkaa tms. Meillä on ollut kanssa tommoset puunväriset seinät+katto ja mä olin tulla hulluksi, siksi maalattiin :D
Tai jotain vaaleeta tekstiiliä tuo ehkä kaipais--mun mielestä ;)
ei olla mietitty, koska se on mein olkkari, ei tein. tykkään tummasta. :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:39 Mymmelimyy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:36 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 22:16 Mymmelimyy kirjoitti:
Aika tummaa...Ootteko koskaan miettineet maalaavanne seiniä vaaleammaksi, tai laittaa jotain sävyttävää lakkaa tms. Meillä on ollut kanssa tommoset puunväriset seinät+katto ja mä olin tulla hulluksi, siksi maalattiin :D
Tai jotain vaaleeta tekstiiliä tuo ehkä kaipais--mun mielestä ;)
ei olla mietitty, koska se on mein olkkari, ei tein. tykkään tummasta. :D
Tottahan toki, se oli vain ehdotus :D
 
http://www.aijaa.com/v.php?i=611542.jpg

Olkkariamme vasemmalta


http://www.aijaa.com/v.php?i=611558.jpg

ja oikealta.

Jossain vaiheessa ois kyllä tarkoitus tehdä remppaa olkkarissa, mutta tähän vaiheeseen olkkari on tuollainen
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:43 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:39 Mymmelimyy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 13:36 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 22:16 Mymmelimyy kirjoitti:
Aika tummaa...Ootteko koskaan miettineet maalaavanne seiniä vaaleammaksi, tai laittaa jotain sävyttävää lakkaa tms. Meillä on ollut kanssa tommoset puunväriset seinät+katto ja mä olin tulla hulluksi, siksi maalattiin :D
Tai jotain vaaleeta tekstiiliä tuo ehkä kaipais--mun mielestä ;)
ei olla mietitty, koska se on mein olkkari, ei tein. tykkään tummasta. :D
Tottahan toki, se oli vain ehdotus :D
juu juu. tässä vaan silmä lepää. kaverilla on ihan vallkoinen kämppä ja valkoiset kalusteet. jotkut hyllyt ja pöydät on mustaa. on muutenkin vähän kaheli, ku toinen lapsi tulossa ja on aika hyvin lapselle laitettu rajat. että sylissä saa vaan istua (hieman liioiteltua) eikä muuta tehdä. toivottavasti tuleva lapsi laittaisi kämpän remonttiin, ettei mun tartte enää kuunnella kehuja ku hein lapsi on niiiin rauhallinen.. en mä uskalla antaa mein lasten tehdä kaverin tykönä mitään ku kaikki tavarat on laitettu millimetrimitan kanssa paikoilleen ja heti siirrellään nyrpistyneenä jos vähä liikkuu toiseen paikkaa.. valkoista, ei mulle... traumoja!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:29 sivusta kirjoitti:
Hirveen moni tuntuu elävän trendien perässä...ei oikeen sitä ihan omaa tyyliä varmaan monellakaan! :/
Jotenkin niin samannäköisiä olohuoneita paljon.
Miks ihmiset ei uskalla olla erilaisia?!

:)
Meillä onneksi on just sellaista kun minä haluan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nikittä nyt:
http://www.aijaa.com/v.php?i=611634.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=611651.jpg

Ainakin vähän erilainen...
Ihana!

Mulla ei oo laittaa meidän olkkarista kuvaa, eikä siinä mitään kuvaamista juuri ookaan. Seiniä ei voida muuttaa valkoisesta betonista mihinkään, kun ollaan kaupungilla vuokralla. Mutta muuten haluaisin vahvoja värejä ja itämaista tunnelmaa, tietynlaista runsautta...nyt kun pari kk sitten muutettiin 20neliötä isompaan asuntoon niin yhtäkkiä olkkari onkin tyhjä :eek: Matto on vaan pieni läiskä isolla vaaleella lattialla jne.

Mitä meillä nyt on: vanhoja jo parhaat päivänsä nähneitä huonekaluja, kaikki tosin tarpeen. Ja tuo pienempi sohva varsinkin, mikä on jo aika räjähtänyt, on niiin mukava istua etten tajua mistä löydän sille seuraajan kun tuosta aika jättää B) Värit: viininpunainen, violetti ja murrettu keltainen (okra?). Huonekaluissa pyökkiä. Sohvissa tummanvioletti ja okra päällinen kun ovat muuten ihan väärän värisiä ja kulahtaneitakin... :whistle:

 

Yhteistyössä