Oma hevonen

  • Viestiketjun aloittaja kohta äitinä
  • Ensimmäinen viesti
kohta äitinä
Ajattelin kysyä onko jollain samankaltaisesta tilanteesta kokemusta tms.

Minulla on oma hevonen ja oma poni. Poni on ikivanha shettis joka lähinnä pitää seuraa hevoselle ja pidän sitä koska en ole raaskinut luopua rakkaasta kumppanista. Masu alkaa jo kasvaa sellaiseksi, että ratsastaa en enää oikein voi enkä edes uskalla, vaikka tunnen hevoseni erittäin hyvin. Liinassa olen juoksuttanut ja tarhaa tietysti joka päivä. Shettis on muuten vain "pullakuurilla" ja eräs pikkutyttö sillä pari kertaa viikossa ratsastelee. Ja tämä pikkutyttö ja hänen paras kaverinsa ponia muutenkin etupäässä hoitavat. Joten sen kohdalla ongelmaa ei ole. Heppani ovat täysihoitotallilla joten ruokinnat, tarhaukset ja sellaiset on hoidossa.

Miten olette järjestäneet hevosenne hoidon raskauden ja äitiyslomankin ajaksi? Tai siis hevosellani on kyllä hoitaja, mutta en voi vaatia tytöltä että hän kävisi joka päivä ratsastamassa ja hoitamassa hevostani? Kyllä 16-vuotiaan pitää koulussakin käydä. Hevonen on kuitenki aika kuuma ja vaatii paljon liikuntaa, eikä ihan kokemattoman käsiin sovi. Ja pelkkä tarha ei täykkäriorille ole riittävästi.

Kannattaisiko minun esim. alkaa maksaa palkkaa tuolle heppani ns. vakkarihoitajalle, että tiedän jonkun luotettavan ihmisen sitä käsittelevän varmasti joka päivä (tietenkin jos hänelle ja hänen vanhemmilleen asia sopii), aikaisemmin hoitaminen on sovittu niin, että hän saa osallistua hevosellani valmennustunneille, koska on erittäin lahjakas ratsastaja mutta hänellä ei ole varaa omaan hevoseen? Vai pitäiskö hankkia sitten kuitenkin hevoselle toinenkin hoitaja (hevonen ei välttämättä ole maailman innostunein tästä vaihtoehdosta). Vai miten olette itse järjestäneet?
 
keiju-00
Löytäisitköhän hevosellesi vuokraajan? Siis siten, että saisi ratsastaa 2-4x vko ja osallistuisi siis myös kuluihin?
Hallintahan pysyisi sinulla tälläisessä vuokrauksessa ja hoitaja voisi ratsastaa sitten muutamana päivänä vkossa.
 
kohta äitinä
Kokeilin jo tuota vaihtoehtoa ja koska hevonen on vaikea ratsastettava minun pitäisi tietää, että ratsastaja varmasti pärjää sen kanssa. Ilmoittelinkin siitä muutamassa paikassa. Muutama oli kiinnostunut ja vain yksi jäi jäljelle kun heille selvisi että kyse on kuumasta orista. Ja se yksi ei sitten omannut tarvittavia ratsastustaitoja.

Hevosen ylläpitokulut eivät sinänsä tuota ongelmaa, ainoastaan lähinnä huolestuttaa se, että se saisi tarpeeksi liikuntaa.
 
jos sopivia vuokraaja ehdokkaita ei ole,niin kannattaa varmaan turvautua hoitajaan.vaikka hoitaja ei pystyisi liikutamaan joka päivä,niin onhan se parempi kuin ei kukaan liikuttaisi.löytyisikö hoitajasi valmennus ryhmästä tai valmentajan kautta vuokraajaa?näin kaverini löysi kuumalle hevoselleen vuokraajan.
 

Yhteistyössä