omatoimi matkaajat jotka olette super halvalla matkustaneet

  • Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti
kotiäiti
kertokaa parhaat vinkit ja paikat minne kannattais suunnata. Lämpimään aurinkoon haluais tämä perhe.

Jokin aika sitten täällä oli ketju jossa joku meni laivalla tukholmaan,sieltä lensi halpalennoilla olikohan italia tms. välimeren maa.Siellä asui leirintäaluella mökissä ja koko perhe matkusti tosi edullisesti.

Viime kesänä oltiin Bulgariassa valmis matkalla.Lapset tykkäs tosi paljon.Nyt kun hintoja katsellut,niin matka tulis maksaa 2000-3000e.

Tampereelta vois halpalennoilla mennä jonnekin päin,mistä olis halpoja jatkolentoja jonnekin lämpimään.

Kaikki vinkit olis tervetulleita. Kiitos:)
 
matkaaja

Melkeinpä mihin vaan Italian/Espanjan/Kreikan suuntaan lähtisin, siitä riippuen mihin saa halvimmat liput. Etsisin netistä halvan hotellin ja osan ajasta ainakin voi tosiaan telttailla tai olla leirintäalueiden mäkeissä. Esim. Blue1:n kautta pääsee joihinkin Italian kohteisiin halvalla (mutta ei aina). Todella halpojen lippujen löytäminen vaatii etsimistä mutta kyllä kannattaa. Olen löytänyt halpoja hotelleja lähes joka kohteesta. Kun olen itse netistä etsimällä löytänyt halpoja hotelleja, luen muiden matkailijoiden kokemuksista Traipadvisor.comista. Näin tekemällä olen aina löytänyt hyvän hotellin eikä ole tarvinnut pettyä. Olen myös ottanut useimmiten hotelleihin itse suoraan yhteyttä ja tehnyt varauksen muutamaksi päiväksi. Paikan päällä sitten jos olemme viihtyneet, jäämme pidemmäksi aikaa.
 
vieras
Me lennettiin Turusta Gdanskiin. Vuokrasimme asunnon Sopotin rantakaupungista, joka on siis ihan Gdanskin vieressä (löytyi netistä, googletin sopot apartments tms). Oli ihan mukava loma ja Puolassa on kuitenkin suhteellisen halpaa esim. syöminen tai kaupassa käynti. Asunnossa oli pieni keittonurkkaus jossa saattoi laittaa ruokaa, me laitettiin vain aamu- ja iltapalat.
 
Ruotsista olen joskus lentänyt, kun löysin NIIN paljon halvemman lennon. Pienten lasten kanssa en sitä suosittele, on aika touhua raahata matkatavaroita kulkuneuvosta toiseen. Ja yöunet laivalla jää aina lyhkäsiksi kun on niin aikaisin perillä Ruotsissa. Lentäkää Ryanairilla Milanoon ja menkää junalla etelämmäs, niin mä tekisin :)
 
valmismatkalle lasten kanssa
Mä en varmaan lasten kanssa jaksaisi mitään omatoimimatkailua, se on aika rankkaa jo ilman lapsiakin. Ryanair lentää lähes aina jonnekin "metsään", sieltä pitää sitten ettiä kuljetukset lähimpään kaupunkiin eikä ne jatkolennotkaan käsittääkseni lähde samalta lentoasemalta. Mutta jos olette tähän valmis, niin eihän se sitten ongelma ole.

Me tehtiin ennen lapsia ihan riittävästi näitä omatoimimatkoja, nyt ollaan tultu niin laiskoiksi, että mennään ihan suosiolla valmismatkalle. Eikä sekään niin kallista ole, koska me mennään aina äkkilähdöllä. 200-300 eurolla saa jo lennon + hotellin aikuiselle. Ja otetaan vain sellaisia äkkilähtöjä, missä hotellin tietää etukäteen. Matkajokerille en todellakaan uskaltaisi lähteä.

Toki jos teillä on useampi lapsi, niin tuo äkkilähtö voi olla hankalampaa, koska paikkoja on rajoitetusti. Mutta meidän ratkaisumme on siis äkkilähdöt, näin matkailu tulee halvaksi ja kuitenkin pääsee helpolla.
 

Yhteistyössä