Omistatko sadeasun?

  • Viestiketjun aloittaja galluppia
  • Ensimmäinen viesti
galluppia
Tulipa vaan mieleen viime päivien rankoista sadekuuroista joita on ollut pitkin Etelä-Suomea. Entä kumisaappaat? Itse en vielä omista mutta pitäisi kyllä hankkia sillä taannoin olin pyöräillessä tosi märkänä kun ulkoilupuvun päälle ei ollut edes sadeviittaa ja vettä tuli kuin aisaa.
 
Kumpparit on muuten sellainen ostos, mikä tulee aina mieleen kun seisoo vesilätäkössä tennareissa. Että pitäis ostaa kumisaappaat.. Mutta eihän niitä tule lähdettyä ostamaan. Sadetakin kanssa vähän sama, mutta ei ole tielle osunut sellaista hyvän näköistä aikuisten sadetakkia missä olis huppu. Eikä sellaistakaan ihan etsimällä lähde etsimään..
Sateenvarjon kanssa siis taiteilen, mutta onhan se lapsen kanssa touhutessa hiukan hankala.
 
..
olen todennut että jos lasten täytyyulkoilla säällä kuin säällä niin täytyy minunkin. sadeviitta löytyy, se on pyöräillesäkin kätsy. kumpparit toki. sitten on vedenpitävät tuulitakki ja housut, sekä varrelliset gore-tex lenkkarit loskakeleihin.
 
Olen myynyt aikuisiällä ostamani "kura-asun" eli perinteisen sadeasun kirpparilla muutama vuosi sitten. Ne ovat niin epäkäytännöllisiä. Mulla on sen sijaan vedenpitäviä ulkoiluasuja (goretexiä ja vastaavaa) kolme kappaletta. Goretexiä lenkkareissa ja kävelykengissä, mutta puutarhatöitä varten myös kumpparit.
 
"vieras"
Mulla on kumiankankeltainen sadeasu, pari sadeviittaa irtolahkeilla, kalvollinen ulkoiluasu ja pari Gore-Tex -pukua sekä kahdet nokialaiset kumpparit ja kahdet Gore-Tex-vaelluskengät.
 
aikomus hankkia
En omista. Just tässä oon miettinyt että pitäis kumpparit ostaa. Tykkäisin Ratian kumppareista, mutta ne on kuulemma huonolaatuisempia kuin halpiskumpparit ja hajoavat jopa viikossa, niin pitänee miettiä sitten joku muu merkki...
 
"vieras"
Sadeviitta on pyöräilyä varten. On näppärä kun saa levitettyä ratin päällekin, että kädet ja laukku pysyy suojassa. Kumisaappaat on myös ja vedän ne jalkaan vaikka menisin autollakin töihin jos sataa. Tykkään kumppareistani :)

Varsinaista jokasääntakkia ei ole, mutta pitää ehkä nyt kotiäitiyden alkaessa katsellla sellainenkin. Ehkä ostan jopa elämäni ensimmäisen tuulipuvun :D
 
On mulla jossain varmaan ihan oikea sadepukukin. Käytän tosin ulkoilupukua, joka pitää vettä. Mukavampi töissä.

Kumisaappaita on useammatkin, tosin niitäkin käytän lähinnä sienimetsässä, satoi tai ei.
 
aloittanut
[QUOTE="vieras";24297202]Sadeviitta on pyöräilyä varten. On näppärä kun saa levitettyä ratin päällekin, että kädet ja laukku pysyy suojassa. Kumisaappaat on myös ja vedän ne jalkaan vaikka menisin autollakin töihin jos sataa. Tykkään kumppareistani :)

Varsinaista jokasääntakkia ei ole, mutta pitää ehkä nyt kotiäitiyden alkaessa katsellla sellainenkin. Ehkä ostan jopa elämäni ensimmäisen tuulipuvun :D[/QUOTE]

Itsekin ajattelin tuota sadeviittaa pyöräilyyn. Tuulipukua sinun ei kannata ostaa joka sään asuksi sillä itselläni ainakaan se ei pidä kaatosadetta yhtään, läpi meni ihan hetkessä. Ne pitävät vain tihkua vähän aikaa. Nuo kalvoasut voivat pitää paremmin mutta yksi tuttavani kertoi ettei hänen kalvopukunsa kuitenkaan sadeasun veroinen ole. Siis onko niitä tosiaan sellaisiakin joita voi käyttää sadeasun tilalla vaikka kuinka rankassa sateessa?
 
Huom harmaana
En omista. Just tässä oon miettinyt että pitäis kumpparit ostaa. Tykkäisin Ratian kumppareista, mutta ne on kuulemma huonolaatuisempia kuin halpiskumpparit ja hajoavat jopa viikossa, niin pitänee miettiä sitten joku muu merkki...
Mulla on Vincentin hienot oranssit saappat, ne ovat olleet tosi hyvät. Varret eivät ole kokopitkät, mutta riittävät. Helppo pistää jalkaan ja kivan näköiset.
 

Yhteistyössä