Ompelija tuhosi hääpukuni

  • Viestiketjun aloittaja Harmaa
  • Ensimmäinen viesti
En lukenut koko ketjua, kuviin saakka vain...
Eihän tuo ole mitään liekkikuviota, vaan jotain revontulia tai lapsen piirtämää vuoristoa. Ei liekkejä voi piirtää viivottimella!
Osaan kuvitella, millaisen kuvion ap on halunnut.
Harmi, että puku on pilalla. Ideana hieno, toteutus täysin epäkelpo.
 
Voi että.....................
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
En lukenut koko ketjua, kuviin saakka vain...
Eihän tuo ole mitään liekkikuviota, vaan jotain revontulia tai lapsen piirtämää vuoristoa. Ei liekkejä voi piirtää viivottimella!
Osaan kuvitella, millaisen kuvion ap on halunnut.
Harmi, että puku on pilalla. Ideana hieno, toteutus täysin epäkelpo.

Joku linkitti alussa myös jonkun toisen hienon ja onnistuneen liekkihääpuvun kuvan. Oli meinaa hiukan eri maata kun tämän ap:n puku ja kuviointi..... :/
 
Ap, syvimmät pahoitteluni sinulle..

Mä olisin uhannut vaikka millä törkyllä sitä ompelijaa, hyvä että pidit malttisi. Nyt kun olet ottanut kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, niin luulisi ompelijaakin kiinnostavan.

Luulisi, että ompelijaa kiinnostaisi myös maineensa, mutta näemmä ei lainkaan.

Harjoittelija on tietysti vasta harjoittelija, mutta joku järki siihenkin hommaan.. Jos joku kehoittaisi minua piirtämään liekit, niin saattaisin mahdollisesti katsella hieman malleja netistä ja lehdistä, enkä ottaisi niin vaan viivotinta käteen ja siitä sitten Tokmanni-tussin kanssa vuoristoa piirtelemään. SAAKELI että kiukuttaa puolestasi ja samalla myös naurattaa tilanteen koomisuus! :headwall:
 
Niin, saatko sä toisen hääpuvun ap? Mua kiinnostais projekti, että yrittäis ommella tuosta pilatusta hääpuvusta kunnollisen liekkipuvun... Ja toivon että laitat yv:tä. Ompelen siis myös ja on vaatetusalan opintoja takana :) Voi olla että jos tuosta puvusta sais hyvän niin voisit myydä sen eteenpäin etkä jäisi ihan tappiolle :)
 
Niini
Täytyy sanoa että ne mustat tussilla piirretyt viivat ovat aivan järkyttäviä. Toki jos pinnistää voivat jonkun mielestä nuo liekit olla "graafisia" mutta jos olette sopineet pyöreistä liekeistä niin juttu toinen. Onhan tuo nyt aivan hirveä!

En tajua, luulisi että vaikka harjoittelija ollut asialla niin ei noin törkeästi mustalla tussilla valkoiselle vetelisi. Kuka tahansa kotiäitikin osaisi paremmin. Kuvassahan on ihan näkyvissä paikat jossa tussi on vetojen välillä pysähdellyt ja johon on muodostunut tummempi piste.

Olisivat vetäneet kunnolla lekkeriksi reilusti, piirrelleet vaikka jotain aku ankan päitä sinne kun lopputulos ei voisi olla tökerömpi :)
 
Muutamia ideoita
Olen todella pahoillani tuosta puvustasi, ihan pilallahan se on. :( Ole kovana korvauksien kanssa, ei huonosta työstä pidä maksaa ja olla hiljaa!

Toisaalta, ei tuota mekkoa ehkä enää kamalammaksi saa, joten jos se sinulle jää, niin anna se jollekin "tuunattavaksi". Vaikka poppaliinalle.

En tiedä toimisiko tällaiset parannusideat, mutta saisiko tuosta valkoisen/vaaleamman jos sen iskisi kloriittiin valkaistumaan joksikin aikaa? Ihan valkoiseksi se tuskin tulee, mutta jos edes vaalenee niin että siihen voisi päälle laittaa uutta väriä. Voisihan sitä kokeilla vaikka itse värjätä tuon jälkeen kangasväreillä ja hahmotella siihen punakeltaisia liekkejä vaikka koko helman alalle...

Yläosasta on hankala sanoa, mutta jos siinä on nyöritykset, säätövaraa pitäisi olla. Saisiko sen kiristettyä niillä, vai onko se jo lähtötilanteessa liian iso? Tuo yläosan yläosa on kyllä minusta aika hieno, tosin nuo rintsikat eivät sovi siihen ollenkaan. Toisilla rintsikoilla se voisi näyttääkin hyvälle tai vaikka jeesusteipillä teippaat rinnat päiväksi paikoilleen. :D Sitä kai ne tuolla mallimaailmassakin käyttää (tai ainakin jotain vastaavaa). Mutta jos sinusta tuntuu koko ajan että rintasi näkyvät, ei puku silloin ole hyvä sinulle.

Onko nuo sinun hiuksesi tuossa kuvassa oranssinpunaisena? Kauniit ja helma olisi todella hieno vaikka se olisi kokonaan värjätty tuon värisillä väreillä epätasaisen väriseksi. Ilman noita mustia vuoria siis. En tiedä onko olemassa oranssia tai punaista tylliä, mutta sekin voisi vähän pelastaa tuota helmaa. Sen alta nuo vuoriliekit eivät näkyisi noin selvästi vaan se voisi näyttää jopa ihan hienoltakin valkoista taustaa vasten.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
mitäs olet niin turhamainen?
Niin just... kyllähän sitä nyt vihille sopii kävellä ihan missä koltussa tahansa :headwall:
niin. tämä häähössötys on kyllä nykyään jotain aivan järkyttävää :headwall:
Totta, joillakin ampuu yli, mutta meillä on tulossa pinet häät ja koska kyseessä on mulle tärkeä juhla halusin edes panostaa pukuun.
Koska muuta häähössötystä ei ole , eikä tule.
 
huh
Nyt valitusta sinne ja korvausvaatimus vetämään!

Järkyttävän näkönen puku... Yläosa tökötti niinku joku olis kännissä sitä ommellu ja alaosa ihan kauhee...mun 7v siskon tyttöki olis tehny sen paremmin!
 
vieras
voiko ap kertoa paikkakuntaa, jossa on noin tökerö ompelija?
toivotaan että saat korvauksia ja lopulta mieleisesi puvun, sillä vaikka pidättekin pienet häät, niin teille se päivä tärkeä päivä, eikä mikään saisi olla sen päivän tunnelmaa varjostamassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
mitäs olet niin turhamainen?
Niin just... kyllähän sitä nyt vihille sopii kävellä ihan missä koltussa tahansa :headwall:
niin. tämä häähössötys on kyllä nykyään jotain aivan järkyttävää :headwall:
Totta, joillakin ampuu yli, mutta meillä on tulossa pinet häät ja koska kyseessä on mulle tärkeä juhla halusin edes panostaa pukuun.
Koska muuta häähössötystä ei ole , eikä tule.
Ihan vaan tarkennan, että tuo mun eka kommenttini tuossa oli sit silkkaa sarkasmia. Tottahan sitä nyt haluaa pukunsa olevan tärkeänä päivänä sellaisen kuin on sen halunnutkin.
 
En voi kyllä uskoa näkemääni. On kyllä kamalin väkerrys minkä olen eläissäni nähnyt. Ompelua työkseni tekevänä en voi uskoa, että tuohon yläosaankaan mitään muutoksia olisi tehty. Järkyttävää. Pahoittelut sinulle ap että olet joutunut tuollaisen ompelijan käsiin. Äläkä menetä uskoasi ompelijoihin. Ammattitaitoisia yksilöitäkin löytyy. Huoh.
 
kääk
Jos haluat uuteenkin pukuusi liekit: miten olisi valkeaan helmaan ommellaan noin 10-15 cm kaistale käsin, jossa on liekit? Eli ommel menee liekkien rajoja pitkin eli liekit on piirretty/maalattu eri kankaalle, joka sitten ommellaan alaosaan. Kankaan täytyy vaan olla tarpeksi ohkasta ettei jää tönköksi. Jos olit ajatellut huntua, voisihan liekit laittaa senkin alareunaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
Jos haluat uuteenkin pukuusi liekit: miten olisi valkeaan helmaan ommellaan noin 10-15 cm kaistale käsin, jossa on liekit? Eli ommel menee liekkien rajoja pitkin eli liekit on piirretty/maalattu eri kankaalle, joka sitten ommellaan alaosaan. Kankaan täytyy vaan olla tarpeksi ohkasta ettei jää tönköksi. Jos olit ajatellut huntua, voisihan liekit laittaa senkin alareunaan :)
Musta (en ymmärrä ompelusta sit yhtään mitään) tää kuulostaa hyvältä idealta =) ei ainakaan pääse seuraava puku menemään pilalle enää, jos liekit tehdään erilliselle kankaalle?
 

Yhteistyössä