on hiukan tylsää.. tehtäisiinkö pino älyttömistä nimiyhdistelmistä, siis sellaisista joita kukaan järjissään oleva ei

  • Viestiketjun aloittaja urbaanilegenda
  • Ensimmäinen viesti
"Mie"
Mä oon aina miettinyt, että jos lapselle laittaa jonku "hienon" ja vieraskielisen nimen, kuten Elisabeth tms. ja sitten se tyttö meneekin isona naimisiin jonku Röppösen kanssa, niin onko sitten hienoa olla Elisabeth Röppönen...?
 
voi kuule
[QUOTE="Mie";22497685]Mä oon aina miettinyt, että jos lapselle laittaa jonku "hienon" ja vieraskielisen nimen, kuten Elisabeth tms. ja sitten se tyttö meneekin isona naimisiin jonku Röppösen kanssa, niin onko sitten hienoa olla Elisabeth Röppönen...?[/QUOTE]

No kuule aika moni Pönttönen tai Röppönen antaa lapselleen "hienon" nimen, mikä ei soinnu mitenkään yhteen sukunimen kanssa. Näitä Esmeralda Jade-Adessa Röppösiä on vaikka kuin paljon
 
"vieras"
[QUOTE="Mie";22497685]Mä oon aina miettinyt, että jos lapselle laittaa jonku "hienon" ja vieraskielisen nimen, kuten Elisabeth tms. ja sitten se tyttö meneekin isona naimisiin jonku Röppösen kanssa, niin onko sitten hienoa olla Elisabeth Röppönen...?[/QUOTE]

No sama asia, jos lapsen nimi on Irmeli ja menee amerikkalaisen Smithin kans naimisiin.. Ei kai sitä niin pitkälle tarvi miettiä ku nimeä antaa.
 
"vieras"
Minusta aina on riski antaa selkeästi jonkun näköiselle, -kokoiselle tai -oloiselle ihmiselle sopiva nimi.

On lapselle (ja aikuisellekin kauheaa) olla esim. tosi iso Siru, susiruma Jasmin tai hintelä finninaamainen Romeo.
 
***
[QUOTE="Mie";22497685]Mä oon aina miettinyt, että jos lapselle laittaa jonku "hienon" ja vieraskielisen nimen, kuten Elisabeth tms. ja sitten se tyttö meneekin isona naimisiin jonku Röppösen kanssa, niin onko sitten hienoa olla Elisabeth Röppönen...?[/QUOTE]

Oman sukunimensä voi pitää, niin ei tarvitse pohtia järjettömyyksiä.
 
"hehe"
[QUOTE="vieras";24069349]Tiedän yhden pikkupojan...Konsta Aapeli


:D[/QUOTE]

Etkä varmana tiedä, meidän pojan työnimi tuo ja jonkin aikaa pyöri täälläkin läppänä...
Tuli muuten mieleen et meidän ekaluokan open nimi oli Marja-Terttu.
 

Yhteistyössä