On röyhkeys huipussaan

  • Viestiketjun aloittaja järkkyä
  • Ensimmäinen viesti
järkkyä
[QUOTE="pilvi";22060089]Totta joo, eli mies tiesi synttäreistä ja sanoi että "ai teillä on ne synttärit nyt" vaikka tiesi jo että ne on... Aika outoa, esitti ettei muka tietäis tmv. Lapsi varmaan kokopäivän puhunu että tahtoo mennä ja isihän vie, varmaan tämä lapsi saa kaiken muunkin maailmassa mitä vaan osaa pyytää ja ruinata.

Edelleenkin teit oikein, ei tytön kuulunut päästä sisään sillä häntä ei oltu kutsuttu.[/QUOTE]

Niin, tai luultavasti jo koko viikon. Tämä kutsukeskustelu käytiin maanantaina siellä päiväkodin pihalla. Kutsut olin vaivihkaa antanut noille kutsuttujen vanhemmille suoraan pihalla. Tai yhdelle laitoin lokeroon, kun en pariin päivään nähnyt + tekstasin asiani vielä äidin kännykkään. Heillä oli joku sairauskierre päällä, mutta pääsi kumminkin.
 
järkkyä
Jos lapsesi on mennyt varta vasten leuhkimaan toiselle, että mullapa on tänään synttärit, etkä sinä ole kutsuttu. Ja toinen on sitten itkien mennyt kotiin.
Ehkä se isä oli vihainen ja kosti huonosti.
Vai eikö sinun kullanmurusi. Kun se toinen.
Hoitajan mukaan tyttöni + 2 kaveriaan puhuivat keskenään niistä maanantaina ja tämä tyttö tuli siihen väliin. Ja omani ei leuhkinut vaan sanoi että anteeksi muttei halua kutsua.

Ja miten synttäreillä voi leuhkia? Siis meinaan jokaisellahan on syntymäpäivä ja nämä eivät olleet mitkään ihmeelliset hoplop-ym. synttärit, vaan tavalliset kotikutsut.

Voihan niistä olla iloinen. Mutta tämä tyttö ei ole enää samassa ryhmässä, joten eivät ole koko ajan siellä tekemisissä.

Tänään on lauantai, ja tänään ei ole kehuttu millään. Eilen tyttöni ei ollut päiväkodissa, vaan neuvolassa ja hammastarkastuksessa ja pidin sitten itse noiden takia liukumavapaan.
 
...
Kirjoitinkin, että kosti huonosti.
Onkoap ollenkaan ajatellut, että se oma mussukka on kiusannut sitä toista niillä synttäreillä ja ilkkunut, ettei tämä pääse?

[QUOTE="vieras";22060124]Kosti viemällä lapsen synttäreille... aikuisten ei yleensä kannata lähteä näihin lasten kostojuttuihin mukaan...[/QUOTE]
 
...
Kun hoitajan silmä välttää, niin pihalla puhutaan monenmoista.
Ryhmät ulkoilee samaan aikaan kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja järkkyä;22060214:
Hoitajan mukaan tyttöni + 2 kaveriaan puhuivat keskenään niistä maanantaina ja tämä tyttö tuli siihen väliin. Ja omani ei leuhkinut vaan sanoi että anteeksi muttei halua kutsua.

Ja miten synttäreillä voi leuhkia? Siis meinaan jokaisellahan on syntymäpäivä ja nämä eivät olleet mitkään ihmeelliset hoplop-ym. synttärit, vaan tavalliset kotikutsut.

Voihan niistä olla iloinen. Mutta tämä tyttö ei ole enää samassa ryhmässä, joten eivät ole koko ajan siellä tekemisissä.

Tänään on lauantai, ja tänään ei ole kehuttu millään. Eilen tyttöni ei ollut päiväkodissa, vaan neuvolassa ja hammastarkastuksessa ja pidin sitten itse noiden takia liukumavapaan.
 
...
Silleen leuhkitaan, että "mulla on synttärit, ja SINÄ et ole kutsuttu". Ja kyse on siitä miten sanotaan ja missä seurassa.

Alkuperäinen kirjoittaja järkkyä;22060214:
Hoitajan mukaan tyttöni + 2 kaveriaan puhuivat keskenään niistä maanantaina ja tämä tyttö tuli siihen väliin. Ja omani ei leuhkinut vaan sanoi että anteeksi muttei halua kutsua.

Ja miten synttäreillä voi leuhkia? Siis meinaan jokaisellahan on syntymäpäivä ja nämä eivät olleet mitkään ihmeelliset hoplop-ym. synttärit, vaan tavalliset kotikutsut.

Voihan niistä olla iloinen. Mutta tämä tyttö ei ole enää samassa ryhmässä, joten eivät ole koko ajan siellä tekemisissä.

Tänään on lauantai, ja tänään ei ole kehuttu millään. Eilen tyttöni ei ollut päiväkodissa, vaan neuvolassa ja hammastarkastuksessa ja pidin sitten itse noiden takia liukumavapaan.
 
järkkyä
Heh, toi ruokajuttu ei ollut tosissaan heitetty. Mietin vaan et kohta joku varmaan tulee sanoo jotain sellasta. Nää on näitä palstan ihanuuksia.

Mun mielestä toi miehen käytös on törkeetä ja ajattelematon isä kun halus pahottaa lapsen mielen. Olis edes soittanut ensin ja kysynyt. Ja jos ei ole edes numeroa ni eiköhän se kerro siitä, kuinka hyviä kavereita ollaan.
Ei oo numeroa. Nimet tiedän. Ja missä talossa asuvat (koska kerran vuosi sitten tultiin yhtä matkaa ja äiti silloin sanoi että asuvat tässä).
 
no oli tää nyt totta tai ei,niin ehdottomasti olisiin ottanu tytön ja tarjonnu isillekkin kahvit.meille saa muutenkin tulla ilman että tekee tarkkaa suunitelmaa ja karttaa,ovet on aina auki ei meillä niin useestiu kuitenkaan ketään käy ja saadaan olla ihan rauhassakin
 
järkkyä
[QUOTE="vieras";22060137]Itse en ole erityisen innostunut päästämään kotiini suht' tuntemattomia ihmisiä, etenkin jos kutsuvat itse-itsensä.[/QUOTE]

En minäkään,varsinkaan kun en pidä tuosta isästä yhtään.
 
Onpas kyllä omituinen isä!

En tiedä mitä itse olisin tehnyt : / Toisaalta olen kovin kiltti ja olisin ehkä päästänyt tytön sisälle mutta toisaaltaan olisin ehkä sanonut valkoisen valheen että juhlat ovat juuri loppumassa... Hankala tilanne
 
järkkyä
Silleen leuhkitaan, että "mulla on synttärit, ja SINÄ et ole kutsuttu". Ja kyse on siitä miten sanotaan ja missä seurassa.
No mulla ei ole syytä epäillä että olisi leuhkinut tuolleen.

Ensinnäkin tyttöni ei ole tyon tyyppinen.

Toiseksi jos olisi leuhkinut, olisin kuullut siitä silleen, että tämä ko. isä tekee kaikista tämmöisistä suuren numeron. Siihen tyyliin, että viime talvena hänen tytöllään oli riitaa toisenkin tytön kanssa. Tämä toinen oli haukkunut tätä kuokkavierastyttöä tyhmäksi. Isä nosti juttua, puhui siitä ummet ja lammet vanhempainillassa. Siellä kävi sitten ilmi, että oli sanonut tyhmäksi, mutta kuokkavierastyttö oli haukkunut tätä toista neekeriksi sitä ennen (on puoleksi afrikkalainen). Monista muistakin on valittanut että tuo ja tuo lapsi on sanonut pahasti. Että mä olisin kuullut jos olisi ilkkunut.

Ja kolmanneksi, vaikka olisi leuhkinut, oikeuttaako se tulla ovelle tunkemaan väkisin sisään?
 
"Vierailija"
En minäkään ihan varmasti tiedä, kuinka olisin toiminut / olisi pitänyt toimia. Mutta meillä kaverisynttärit aloitettu vasta eskarissa ja luokat onneksi sen verran pieniä, että kaikki luokan tytöt (tai pojan kohdalla pojat) on voitu kutsua. Lisäksi ehkä joku muu jostain syystä hyvä kaveri.
 
no oli tää nyt totta tai ei,niin ehdottomasti olisiin ottanu tytön ja tarjonnu isillekkin kahvit.meille saa muutenkin tulla ilman että tekee tarkkaa suunitelmaa ja karttaa,ovet on aina auki ei meillä niin useestiu kuitenkaan ketään käy ja saadaan olla ihan rauhassakin
mä en olis päästäny ihan siitä syystä et tyttö jonka juhlat ne oli niin ei halunnut kyseistä ihmistä sinne. Ei mulla ole oikeutta päästää lapsen juhlaan mukaan tyttöä jota nimenomaan ei halunnut kutsua.

mäki olisin sanonut et nyt ei passaa et joku toinen pvä. Mä inhoon kutsumattomia vieraita.
 
Mä en oikein tajua tätä nykymeininkiä.

Pitäisi kutsua koko päiväkotiryhmän poppoo (tyyliin 20 lasta) tai ei ketään. Ihan typerää!

Ei saisi jakaa kutsuja pk:ssa lokeroihin, vaan ne pitäisi toimittaa perille toista kautta. Ihan typerää!

Lapset eivät saisi puhua päiväkodissa siitä, että ovat menossa synttäreille. Ihan typerää!

Ja jos oma piltti ei olekaan kutsua saanut, hänet voi viedä silti synttäreille, eikä juhlapaikan emännällä olisi oikeutta kieltäytyä...ihan typerää!

Mä oon varmaan tosi yksinkertainen, ja epäilemättä mulla on hyvin yksinkertaiset lapsetkin, mutta me ollaan aina kutsuttu muutamia päiväkodin lapsia juhliin (tajuamatta että se olisi ongelma), ja lapsille on pienestä pitäen selitetty että kaikkia ei voi kutsua ja siksi he eivät pääse ihan joka synttäreille; joku kutsuu heidät, joku toinen taas ei, eikä heitä ole kertaakaan harmittanut kyseinen tosiseikka. Ei itkuja, ei yöunien menetystä, eikä raivoisaa äitiä/isää tuomassa lastaan juhliin vaikkei ole edes kutsuttu.

Ugh. Olen puhunut :D
 
seepi
Siis löit oven kiinni sen pienen 5v tytön nenän edestä?! Oisko se nyt ollut niin kauheeta että hän ois saanut tulla lahjansa antamaan ja hetkeksi mukaan juhlimaan jos kerran lopussa juhlat olivat? Oisitte vaan selvittänyt miksei hänelle ole palkintoa onginnasta kun ei virallisesti ollut kutsuttuna tänään.

Toi että tuppaudutaan kutsumatta on aikuisten mokaa, syytön se pieni tyttö siihen tilanteeseen oli..
Tyttö oli ehkä syytön, mutta sen isä on aivan idiootti. Se yrittää varmaan kieroilemalla päästä kuokkimaan linnan juhliinkin. Ap toimi aivan oikein.
 
järkkyä
Ei ole munkaan lapsia kutsuttu kaikille päiväkodin ja luokan synttäreille, eivätkä ole kuolleet siihen, eikä ole koskaan tullut mieleenikään ruveta omavaltaisesti viemään niille. Eikä meille ole ennen kukaan tullut tuolleen.

Mä en oikein tajua tätä nykymeininkiä.

Pitäisi kutsua koko päiväkotiryhmän poppoo (tyyliin 20 lasta) tai ei ketään. Ihan typerää!

Ei saisi jakaa kutsuja pk:ssa lokeroihin, vaan ne pitäisi toimittaa perille toista kautta. Ihan typerää!

Lapset eivät saisi puhua päiväkodissa siitä, että ovat menossa synttäreille. Ihan typerää!

Ja jos oma piltti ei olekaan kutsua saanut, hänet voi viedä silti synttäreille, eikä juhlapaikan emännällä olisi oikeutta kieltäytyä...ihan typerää!

Mä oon varmaan tosi yksinkertainen, ja epäilemättä mulla on hyvin yksinkertaiset lapsetkin, mutta me ollaan aina kutsuttu muutamia päiväkodin lapsia juhliin (tajuamatta että se olisi ongelma), ja lapsille on pienestä pitäen selitetty että kaikkia ei voi kutsua ja siksi he eivät pääse ihan joka synttäreille; joku kutsuu heidät, joku toinen taas ei, eikä heitä ole kertaakaan harmittanut kyseinen tosiseikka. Ei itkuja, ei yöunien menetystä, eikä raivoisaa äitiä/isää tuomassa lastaan juhliin vaikkei ole edes kutsuttu.

Ugh. Olen puhunut :D
 
mielelläni kutun kaikki 17 lasta synttäreille, ohan net vain kerran vuessa. ois kauhea laittaa läpit valitheen ketkä 3 pääsee synttäreille. kaks lasta ja yhteiset synttärit koska ovat syntyneet 4.11 ja 5.11 erivuosina tosin. en viittis kelheen ovea lyä nokan eestä kiinni. täälä ku ruukaa viehraat tulla ilman ilmotuksia ja ajanvarausta, aina keitethään kahvit. hoitoon jos vie kutu pittää viä kaikille ta itoimittaa toistakautta.
 
mielelläni kutun kaikki 17 lasta synttäreille, ohan net vain kerran vuessa. ois kauhea laittaa läpit valitheen ketkä 3 pääsee synttäreille. kaks lasta ja yhteiset synttärit koska ovat syntyneet 4.11 ja 5.11 erivuosina tosin. en viittis kelheen ovea lyä nokan eestä kiinni.
Jaa. Mä taas en mielelläni kutsuisi koko ryhmää - jos paikalla olisi 18 päiväkotikamua PLUS kaikki muut kamut lisäksi, niin mihin ihmeeseen me mahdutettaisiin koko poppoo? Kuka pitäisi lapsilauman kasassa?

Miksei synttärisankari saa itse päättää ketkä kutsuu - pitäisikö hänen kutsua esim. se lapsi, joka on rajusti kiusannut häntä jo yli vuoden ajan, eikö edes synttäreillään saa olla rauhassa, ilman kiusaajaa?

Pitääkö pihakaverit, harrastuskaverit yms jättää kutsumatta koska koko pk-ryhmä on kutsuttava ja tilaa ei enää ole?

Ihan typerää :D
 
Jaa. Mä taas en mielelläni kutsuisi koko ryhmää - jos paikalla olisi 18 päiväkotikamua PLUS kaikki muut kamut lisäksi, niin mihin ihmeeseen me mahdutettaisiin koko poppoo? Kuka pitäisi lapsilauman kasassa?

Miksei synttärisankari saa itse päättää ketkä kutsuu - pitäisikö hänen kutsua esim. se lapsi, joka on rajusti kiusannut häntä jo yli vuoden ajan, eikö edes synttäreillään saa olla rauhassa, ilman kiusaajaa?

Pitääkö pihakaverit, harrastuskaverit yms jättää kutsumatta koska koko pk-ryhmä on kutsuttava ja tilaa ei enää ole?

Ihan typerää :D
pikasesti laskin että poikien synttäreille tulis kutsuttuja lapsia hoitopaikan 17+10 ja aikusia n 30 onneksi synttärit voi pitää kahtena päivänä
 
taas näitä
Sinä ap olet ollut röyhkeä ja pahoittanut pienen tytön mielen. Tee palvelus ja jätä ensi vuonna kutsut pitämättä, jos noin vaikeaa on.

Jos annat lapselle vallan pyytää ketä haluaa selvittämättä itse kaverisuhteita, käy juurikin näin. Kasva aikuiseksi ja ole sitten vasta äiti.
 

Yhteistyössä