Ongelma

Olen naimisissa oleva , uusperheessä elävä nainen.
Meillä ei ole ongelmia mieheni kanssa ..jos mukaan ei lasketa hänen kahta aikuista tytärtä , toinen 29 vuotias ja toinen 26 vuotias
Asumme pienessä ,45 neliön asunnossa (kesät vietämme kokonaisuudessaan mökillä)
tyttärillä on omat asunnot , hyvät ammatit ja ovat muutenkin näppäriä tyttöjä.
Ja nyt se ongelma ...
Nuorempi tytöistä yöpyy luonamme ainkin kolme (3) yötä viikossa ja vanhempi tyttö tulee , joitakin poikkeuksia lukuunottamatta joka viikonloppu isäänsä tapaamaan ja yöpyy meillä perjantaista - sunnuntaihin .
Olen yrittänyt sanoa / puhua / huutaa miehelleni että tämä ahdistaa minua ja että minulla ei ole tilaa hengittää , olen yrittänyt kysyä onko tytöillä jonkinlainen " ongelma" kun ovat meillä yökunnissa joka viikko ...mieheni vastaus on , en tiedä ... mitä haittaa siitä on jos he tulevat ..
Mua ahdistaa .. naimisissa olemme olleet jo kohta kuusitoista vuotta, rakastan miestäni mutta en ymmärrä miksi ja miten nämä joka viikkoistet yövierailut saisi loppumaan ...
Asuntomme on pieni ja jos me haluaisimme vaikka tehdä muuta " kun pidellä toisiamme kädestä" se on sula mahdottomuus ja nykyään katson "kalenterista" mikä päivä on lapsivapaa ja suunnittelen nekin hommat ... kalenterin mukaan
Mikä tässä mättää ???
Täytyykö minun ottaa avioero vai ostaa isompi asunto että me kaikki mahdumme elämään ja olemaan , lisäyksenä vielä että minulla on myös aikuiset lapset , tapaamme heitä viikoittain ja puuhastelemme sitä ja tätä, he eivät kuitenkaan yövy luonamme kovinkaan usein tilan puutteen vuoksi (45 neliötä) ..kesäisin asustelemme mökillä , siellä on tilla ja sinne ovat kaikki tervetulleita ...vaikka joka päivä :)
 
Yrittäisin vain sopeutua ja ajatella asian hyviä puolia.
Ovat kuitenkin jo sen ikäisiä, että tuskin tuo ihan älyttömän pitkään enää jatkuu, joten ei maksa vaivan käydä asiasta riitelemään.... etenkään kun tuollaisissa riidoissa ei ole voittajia.
Eli yritä ottaa siltä kannalta, että tämä on nyt tätä, ja hyvä kun noin läheiset välit lapsiin. Ja toisaalta, jos tuo nuorempi noin usein on yötä, niin kuulostaa, että ehkä jotain hänellä on ongelmana (yksinäisyys, pelkääkö tms).

Ainut mitä voit/kannattaa asian eteen tehdä, on varmistaa, että et tee liian loikoisia oloja lapsille heidän siellä ollessaan. Jos jääkaappi on täynnä herkkuja, eikä heidän tarvitse eväänsä sohvalta liikauttaa, niin koti saattaa vaikuttaa vähän liian houkuttelevalta paikalta :LOL:
 

Yhteistyössä