Ongelmana riehuminen!

:headwall:
AAARGGGHHH!!!!!
Mä en kestä mun 4-vuotiasta poikaa, joka ei kotona juuri muuta tee kuin RIEHUU! Juoksee kovaa vauhtia huoneesta toiseen, pomppii sohvilla, pyörii, hyppii, kiipeilee! Ja alle uhkaa jäädä 1,5-vuotias pikkusisko, ym.

Siis, kyllä mä tajuan että se on sellainen tyyppi et se tarvitsee paljon sitä liikkumista mutta ei kukaan jaksa olla aina ulkonakaan iltaisin, hoitopäivän jälkeen, kun pitäis laittaa ja syödä ruokaa, ym. Ja ollaan me vanhemmatkin väsyneitä ettei jaksa olla ohjelmatoimistona koko aikaa. En henno riehumista kokonaan kieltää, mutta usein se jatkuu liian kauan ja menee liian kovaksi. Onko kenelläkään muulla harmia lapsen riehumisesta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsämökin emäntä:
:headwall:
AAARGGGHHH!!!!!
Mä en kestä mun 4-vuotiasta poikaa, joka ei kotona juuri muuta tee kuin RIEHUU! Juoksee kovaa vauhtia huoneesta toiseen, pomppii sohvilla, pyörii, hyppii, kiipeilee! Ja alle uhkaa jäädä 1,5-vuotias pikkusisko, ym.
Katos, täähän oli ihan kuin meiltä kotoa. Samat iät, sama tilanne, erona vaan se että ovat kotihoidossa molemmat. Hankalaksi asian tekee se, että pikkusisko ei oikein viihdy ulkona ja palelee helposti ja isoveli tietysti nauttisi yli kaiken noista lumikasoista ja olis pihalla vaikka kaksi tuntia putkeen kelillä kuin kelillä, ainakin jos seuraa on. Tänäänkin oli -15 ja kauhea tuuli eikä voinut siskon takia lähteä ulos, niin johan oli yhtä riekkumista koko iltapäivä... Nautin talvesta mutta tän takia toivon että tulis jo kevät!
 
meidän poika 3-vuotias ja aivan mahdoton menijä. kokoajan pitää olla liikkeessä sama mitä tekee...kekittymisestä leikkeihin ei juurikaan tule mitään ellei se ole jotain itselle mieluisaa muttei aina silloinkaan. pojasta tullut varsinainen ilkeilijä heittelee tavaroita, kiljuu, räplää koneita, valonkatkaisimia ym. eikä mikään järki mene perille. sanoo sen sitte monestikko vaan. väsyneitä ollaan todellakin. neuvolassa kiinnittivät ainakin keskittymiseen huomiota. no selvitellään. en tiedä miten tässä pitäisi jaksaa! menee huutamiseksi sitten kun taas pinna menee...ja tää on ihan joka päiväistä....apua! mihin on äitin pikkupoika "kadonnut"...
 
Mun viis vuotiaalla on kans riehupäiviä, -viikkoja jopa -kuukausia. Välillä on sitten seesteisempää. Me käytiin perheneuvolassakin ja sieltä ohjeeks tuli (kun poika oli terveeks todettu) että kun tullaan kotiin päiväkodista niin vaikka kipollinen porkkanoita eteen ja sit vois yhdessä lukea jonkun kirjan. Näin ei tulis sitä nälkäriemumista ja koti-illan alku olis rauhallinen. Noh, ei oo tullu tehtyä, mutta kokeile, on ihan ammatti-ihmisen neuvo.
 

Yhteistyössä