Onko 26-vuotias vielä nuori vanhempi?

  • Viestiketjun aloittaja moi!
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
no herranjumala EI. Ihme touhua, että nykyään kaikki alta 30v vanhemmat ovat muka "kauhean nuoria", vaikka ihanteellisin lisääntymisikä naisella on 20-25v, biologisesti siis.
 
moi!
[QUOTE="noh";27982101]onko sillä jotain väliä pitääkö muut nuorena? se on makuasia eikä vaikuta mihinkään.[/QUOTE]

Kun jos aatellaan esimerkiks ikärajoja, niin pakolliset ikärajat on tuonne 25-vuotiaaks asti joista viimeinen on se että saa adoptoida. Niin olen aina ajatellut, että noin yleisesti vaikka se on ihmisestä kiinni itsestään kun jokainenhan on yksilö, mutta kuitenkin että alle 25-vuotiaan juttuja ei ole perheen perustaminen, kun ei ole lainkaan silmissä pätevä kaikkeen...

Noh, sitten kun olin 25v niin aloitettiin yrittämään vauvaa ja tulin raskaaksi ja synnytin 26-vuotiaana. Mietin vain että menenkö läpi vielä sitten nuoresta ihmisestä iän puolesta. :)
 
.,.,.,.
Ei jumalauta, taas täällä toi pentu jolla on pakkomielle iästään ja siitä mitä muut ajattelee. Mene jo hoitoon, alkaa kyllästyttää nää sun jatkuvat feikkausjutut!
 
moi!
Ei jumalauta, taas täällä toi pentu jolla on pakkomielle iästään ja siitä mitä muut ajattelee. Mene jo hoitoon, alkaa kyllästyttää nää sun jatkuvat feikkausjutut!
Puhut ilmeisesti toisesta ihmisestä ja toisesta asiasta, mutta hämilleenhän se vetää tälläsen tavallisen talliaisen kun kirjoittaa ekan kerran kyseistä asiasta ketjun...

Tulee olo: Oletko sinä hullu ????
 
moi!
Mä olen aina ennen ajatellut että alle 30-vuotias on aina nuori aikuinen... :(

johan sit on, tässähän alkaa kokemaan itsensä jo ihan saatanan vanhaksi... luulin ettei mun tarviis miettiä vielä sellasia ainakaan 4-vuoteen, yleinen näkemys taitaa olla sitten toinen
 
ohhoh
Kun jos aatellaan esimerkiks ikärajoja, niin pakolliset ikärajat on tuonne 25-vuotiaaks asti joista viimeinen on se että saa adoptoida. Niin olen aina ajatellut, että noin yleisesti vaikka se on ihmisestä kiinni itsestään kun jokainenhan on yksilö, mutta kuitenkin että alle 25-vuotiaan juttuja ei ole perheen perustaminen, kun ei ole lainkaan silmissä pätevä kaikkeen...

Noh, sitten kun olin 25v niin aloitettiin yrittämään vauvaa ja tulin raskaaksi ja synnytin 26-vuotiaana. Mietin vain että menenkö läpi vielä sitten nuoresta ihmisestä iän puolesta. :)
Ihanan ylimielinen asenne vuotta nuorenpiaan kohtaan. :D Järkyttävää miten joku voi edes vedota adoptioikään. Olisiko se ehkä pikkusen eri asia kuin synnyttää oma vauva?! Verrata nyt johonkin sodasta revittyyn moniongelmaisen traumatisoituneen 5v:n adoptoimiseen. Huoh. Mutta hienoa jos sinä koet olevasi paremman ikäinen. :D
 
moi!
Ihanan ylimielinen asenne vuotta nuorenpiaan kohtaan. :D Järkyttävää miten joku voi edes vedota adoptioikään. Olisiko se ehkä pikkusen eri asia kuin synnyttää oma vauva?! Verrata nyt johonkin sodasta revittyyn moniongelmaisen traumatisoituneen 5v:n adoptoimiseen. Huoh. Mutta hienoa jos sinä koet olevasi paremman ikäinen. :D
vaikka yrität asian ilmaista hienovaraisesti kaikkia kohtaan, silti esimerkiksi sinä onnistut kaivamaan sieltä jotain negatiivistä? rakas ystävä, miksi?

Ei se ollut tarkoitettu negatiivisesti alle 25-vuotiaita äitejä kohtaan. Ihan itseeni minä sitä vertasin. Koin että itselleni sopiva ikä oli alkaa siinä 25-vuotiaana yrittämään ja odottamaan vauvaa, näin mulle että oli parhaaksi odotella siihen asti ennen kun aivot ovat varmasti valmiit ja nähdä sitten että ajattelenko mistäkin asioista millä tavalla, huomaanko joissakin ajatuksieni tuotoksissa eroa ja niin edelleen.

Sanoin myöskin vielä, että joillekkin varmasti on hyvä ikä lisääntyä jo alle 25v kun kokevat olevansa siihen valmiita. Siitäkin pitäisi nähdä se hienovaraisuus kaikkia osapuolia kohtaan eli ei ollut tarkoitus loukata ketään.

Miksi olet noin vihainen?
Syötkö hyvin ja nukutko?
Onko elämäsi muuten tasapainoista ja onnellista?
 
moi!
[QUOTE="hehe";27982143]On Tää se sama. Tuo vertailu adoptioikään todisti sen. Kun ei muuta peustelua keksi nuorten kadehdittavien äitien mollaukseen. :D Aika säälittävää. :)[/QUOTE]

Olen ihan tyytyväinen omaan elämääni. :)

En ymmärrä mistä te puhutte? ilmeisesti jostakin ihmisestä joka on tehnyt samanlaisen aloituksen kuin minä. Ymmärtäkää nyt, että moni muukin voi kysyä jotain samantapaista ilman että sen tarvitsee olla minä..

Pohdin vain myöskin tuota että miksi tuo adoptio ikä on tuo. Näkisin että se johtaa juurensa siihen ihmisen aivojen kehitykseen ja että on tukevampi elämäntilanne, kun opiskelut varmaan aika monella käytynä ja töitäkin tehtynä eli rahallinenkin puoli rupeaa olemaan enemmän kunnossa..
 
hujjggk
Olen ihan tyytyväinen omaan elämääni. :)

En ymmärrä mistä te puhutte? ilmeisesti jostakin ihmisestä joka on tehnyt samanlaisen aloituksen kuin minä. Ymmärtäkää nyt, että moni muukin voi kysyä jotain samantapaista ilman että sen tarvitsee olla minä..

Pohdin vain myöskin tuota että miksi tuo adoptio ikä on tuo. Näkisin että se johtaa juurensa siihen ihmisen aivojen kehitykseen ja että on tukevampi elämäntilanne, kun opiskelut varmaan aika monella käytynä ja töitäkin tehtynä eli rahallinenkin puoli rupeaa olemaan enemmän kunnossa..
No mietipä vaikka minkälaisista oloista ne lapset yleensä tulee. Aivojen kehitysvaihehan on juuri parhaimmillaan VAUVAN saamiseen joka on luonnollista. Adoptio sensijaan ei ole.
 
moi!
[QUOTE="vieras";27982147]No voi kyynel...

Huomenna taas uusi aloitus aiheesta, kyllä se siitä :D![/QUOTE]

Vaikka näkisit sen lukea edellisistä viesteistä.

En ole kyseisestä aiheesta tosiaan tehnyt useita aloituksia, on muitakin ihmisiä jotka voi samasta asiasta kysyä ja ajatella samalla tavalla kuin minä, että ihan väärää puuta nyt haukutte...

Mutta vaikka kysyinkin teiltä mielipiteitä ja olen iloinen että niitä saan ja toivon että tulee vielä lisää, koska eihän tuossa ole vasta kun muutama niin sellaista vain että miten itse tosiaan aattele niin pidän kaikkia kolmekymppisiä todella nuorina ja on alle 35-vuotiaskin henkilö aika nuori, mutta sillon ei voida kyllä puhua enää nuoresta aikuisesta kun ikä numero rupeaa alkamaan 3-numerolla, minun mielestäni.

25-30vuotiaalla ihmisellä on kuitenkin aikasempiin vuosiin varmasti se ero, että kun aivot saavuttaa sen täyden kypsyyden ja mittansa 25v, niin tuo jakso 25v-30v tulee olemaan entistä elämää jollakin tavoin kypsempi...

Olen sitä mieltä että lähes jokainen alle 18-vuotias on kakara, ihan täysi lapsi.

18-vuodesta aloitetaan vähitellen se kypsyminen sitten ylös päin.

18-19vuotias on esimerkiksi kypsempi kuin ylä-asteelainen.

20-25vuotias henkilö taas kypsempi ylä-asteelaista ja 18-19vuotiasta henkilöä.

25-30vuotias henkilö taas näitä kaikkia aikaisimpia kypsempi.

Jos siis halutaan katsoa, kuinka normaalisti se järki lisääntyy päähän ikää tullessa lisää, mutta jotkuthan sitten jää ikuisiksi jälkeenjääneiksi jonkin sairauden tai muun vajaavaisuuden takia mutta ei oteta nyt niitä tässä laskuissa huomioon vaan puhutaan ja ajatellaan normaaleita, terveitä henkilöitä, joilla on normaali kehitys.
 
moi!
Naisen huippuikä lisääntymisessä on 20-25v ja 26v on sen jo ylittänyt. Ei todellakaan ole nuori vanhempi. Ihan hyvä ikä tietysti.
Niin jos naisen paras ikä lisääntymiseen on se 20-25v minkä tiedän itsekin kun sitä niin paljon toitotetaan joka paikassa, tosin jotkut ihmiset ei välitä biologisuudesta yhtään, vaan ennemmin rahasta ja urasta ja kakarat pyöräytetään siitä syystä vasta kun on viimenen mahdollisuus eli päälle neljänkympin..

Mutta minähän olin 25-vuotiaana raskaana, eli menin sisään vielä tuohon parhaaseen lisääntymisikään ;)
 
.,.,.,.
Ap. Millaiseksi ihmiseksi miellät henkilön joka valehtelee ja feikkaa vauvapalstalla?

Itse ainakin pidän tuota harrastavaa ihmistä hieman vajaana. Myös alhaisena, vaikkei tuo nyt mikään rikos olekaan niin alhaista silti. Et sinäkään varmaan pidä siitä että sinulle valehdellaan?
 

Yhteistyössä