Onko 49-vuotias mielestäsi vanha?

  • Viestiketjun aloittaja "m50"
  • Ensimmäinen viesti
"m50"
Sofian mielestä on. Tosin hänellä on usein typeriä mielipiteitä:

Vanhempi mies | Sofian sohva | Iltalehti.fi

"Olen tavannut reilusti itseäni vanhemman miehen. Olen 23-vuotias ja hän 49-vuotias. Olen hyvin rakastunut, enkä muita pysty ajattelemaankaan. Ainoa ongelma on suuri ikäeromme. Kannattaako koko suhde lopettaa alkuunsa? Pitääkö olla välittämättä toisten mielipiteistä ja aloittaa yhteinen elämä?



Sofia: Rakastamasi mies on sinua 26 vuotta vanhempi. Hän voisi hyvin olla isäsi. On aika tavallista, että nuoret naiset rakastuvat itseään reilusti vanhempiin miehiin. Myös osa miehistä haluaa mieluusti nuoren kumppanin. Toisaalta monet miehet eivät tyttären ikätovereihin kykenisi koskemaan, ja jotkut nuoret naiset kauhistelevat jo kymmenen vuotta vanhempaa miestä ja kokevat iljettäväksi tällaisen miehen lähestymisyritykset.

Mutta ihmiset ovat keskenään erilaisia yksilöitä. Sitä tulisi kunnioittaa, eikä kenenkään pitäisi arvostella toisten aikuisten ihmisten valintoja omista lähtökohdistaan. Sinä olet rakastunut vanhaan mieheen. Jos hänkin on valmis suhteeseen, kokeilkaa. Kyllä tuollaisia ikäeroja näkee, ja myös niin, että nainen on se vanhempi. Osa sellaisista liitoista, joissa noinkin suuri ikäero on, kestää toisen kuolemaan saakka. Nykyaikaiset parisuhteet iästä tai ikäerosta riippumatta kestävät usein alle kymmenen vuotta."
 
juu ja ei
Ei 49v mun mielestä ole vanha, mutta kyllä se tuon jutun 23 vuotiaaseen tyttöön verrattuna on vanha ja siksi minusta voi tossa jutussa mainita, et vanha mies. Ikäero on tossa suhteessa sairaan suuri.
 
En osaa sanoa onko 49 vanha vai ei, se riippuu ihmisestä. Kuitenkin ikäero on mielestäni liian suuri. Luin taannoin tutkimuksen missä todettiin että reilusti naista vanhempi mieskumppani lyhensi naisen elinikää reilusti. Tiedä sitten. Ei kuulemma toimi kuitenkaan toisin päin. Jos on tosissaan suhteesta niin ikäero on suuri. Kymmenen vuoden kuluttua toinen alkaa uhkaavasti lähestyä eläkeikää (ukkoutua) ja toinen on vasta elämänsä kunnossa. Jos suunnittelee lyhyttä seikkailua niin sitten ei kai haittaa ole.

Ystävääni kun katson ja hänellä on reilut kymmenen vuotta vanhempi mies, voin sanoa että hän on vanhentunut selvästi. Keski-ikäistynyt jo vajaa kolmekymppisenä. Onnellinen hän kuitenkin on nyt. Se on kait pääasia. Nämä kaikki ovat yksilökohtaisia juttuja, kukin tavallaan.

Kuitenkin, jos puoliso on selkeästi vanhempi ei suhde voi olla kovin pitkä. Ei edes ikävuosissa mitaten koskaan päästä kultahääpäiviin jne. Puhumattakaan siitä miten suhteen arkistuttua jaksaa katsella toisen erilaista elämänvaihetta.

Näin siis minun elämässäni. Erilailla muiden.
 
"irina"
En osaa sanoa onko 49 vanha vai ei, se riippuu ihmisestä. Kuitenkin ikäero on mielestäni liian suuri. Luin taannoin tutkimuksen missä todettiin että reilusti naista vanhempi mieskumppani lyhensi naisen elinikää reilusti. Tiedä sitten. Ei kuulemma toimi kuitenkaan toisin päin. Jos on tosissaan suhteesta niin ikäero on suuri. Kymmenen vuoden kuluttua toinen alkaa uhkaavasti lähestyä eläkeikää (ukkoutua) ja toinen on vasta elämänsä kunnossa. Jos suunnittelee lyhyttä seikkailua niin sitten ei kai haittaa ole.

Ystävääni kun katson ja hänellä on reilut kymmenen vuotta vanhempi mies, voin sanoa että hän on vanhentunut selvästi. Keski-ikäistynyt jo vajaa kolmekymppisenä. Onnellinen hän kuitenkin on nyt. Se on kait pääasia. Nämä kaikki ovat yksilökohtaisia juttuja, kukin tavallaan.

Kuitenkin, jos puoliso on selkeästi vanhempi ei suhde voi olla kovin pitkä. Ei edes ikävuosissa mitaten koskaan päästä kultahääpäiviin jne. Puhumattakaan siitä miten suhteen arkistuttua jaksaa katsella toisen erilaista elämänvaihetta.

Näin siis minun elämässäni. Erilailla muiden.


Tai sitten olisko niin, että ikäistään vanhemman oloinen nainen päätyy useammin yhteen vanhemman miehen kanssa. Ei sitten ole paineita pysyä niin nuorekkaana...
 
Leukistinen aksolotli
Ton Sofian neuvot on kyllä ihan töks töks. Se antaa välillä niin hulluja neuvoja, että ihmetyttää, minkähän alan ammattilainen siellä oikein partaansa nauraa neuoja keksiessään.
 
minä22 mies27
Mitä tyhmää tuossa oli? No on 49v ihan hiton vanha 23vuotiaalle naiselle :O
23v ja 30 menee ihan hyvin mutta 49!! :O

Mua oksettais jo 40vuotiaankin lähestymisyritykset, oma isänikin on 45 joten...ei... :D
Kyllä viiskymppinen on vanha, mutta ei vanhus sentään :D
Pitäiskö kaikkien olla nuoria ikuisesti? Mitä pahaa on "vanhuudessa"?
 
:O
Oletteko käyny vielä edes lukiota kun sisälukutaito noin hukassa...
Tuossahan tarkoitettiin, että 49v mies on vanha 23vuotiaalle naiselle!
En minä ainakaan ruoeis lapsia vääntämään viiskymppiselle :O
 
"Minä"
No jaa. Oon tuon ikänen suunnilleen, ja musta ei 49-vuotias ois liian vanha edes isäks. Nimittäin mun isäks. :D Mut en kyllä ite kuuna päivänä kuvitteliskaan seurustelevani noin vanhan kanssa.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="huoh";22044511]Mikä viisikymppinen on jos ei vanha?
Ollaanko me 20-60vuotiaaseen nuoria ja sitten vanhuksia? Kukaan ei missään vaiheessa ole vain vanha?
Ja muutenkin, eiköhän tuo tarkottanu enimmikseen ITSEENSÄ VERRATTUNA VANHAAN MIEHEEN! :D[/QUOTE]

Mielestäni 50 vuotias on keski-ikäinen. Tarkoitti mitä tarkoitti, niin kyllä tuo oli töksysti kirjoitettu. Monet ilmeisesti pitää tuota neuvojaa jonkin sortin ammattilaisena. Joskus hänen neuvonsa vaan ovat aivan pöyristyttäviä, tämä nyt vaan oli töksähtävä, eikä muuta.
 
hbb
Ei kannata alottaa edes suhdetta attele sulla on vasta elämä mun äiti on 49 enkä pietä sitä vanhana mut kun sä olet nuori tollaseen seurustelemaan aatele sit kun sä hulaisit perustaa perheen se mies olis 60 nii sit sä vast joku 40 se vois olla jopa sun isä ei kannata
 

Yhteistyössä