onko 8 500 euron keittiö kallis, jos siihen sisältyy

  • Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
mattaiset rungot, sokkelit, mattaiset ovet, teräksiset pitkä vaakatasoiset vetimet, liesituuletin, keittiön allas ja hana. Nämä topi-keittiöltä? Keittiötä yhdellä pitkällä n. 4 metrisellä seinällä ja toisella n. 15. metrisellä seinällä lattiasta lähes kattoon
 
äitiiiiiiiiii
[QUOTE="äiti";22318349]mattaiset rungot, sokkelit, mattaiset ovet, teräksiset pitkä vaakatasoiset vetimet, liesituuletin, keittiön allas ja hana. Nämä topi-keittiöltä? Keittiötä yhdellä pitkällä n. 4 metrisellä seinällä ja toisella n. 15. metrisellä seinällä lattiasta lähes kattoon[/QUOTE]

mä unohdin, siis toki tasokin, se laminaattia
 
Turkilmas
Meillä maksoi Ikean keittiö n. 10 000€ kodinkoneineen. Vetimet, työtasot ja hana päälle. Niin ja tietty asennus. Kaappeja ja laatikoita on paljon, yksi kattilakaruselli, yksi apteekkarinkaappi, lasivitriinejä jne. Täyskorkea jääkaappi, kuin myös pakastin, uuni, keittolevy, liesituuletin, mikro ja astianpesukone.
 
äitiiiiiii
[QUOTE="ert";22318394]Ei mun mielestä ole kallis noin isosta keittiöstä. Siis jos toinen seinä tosiaan 15m pitkä?[/QUOTE]

heh. siis n. 1,5 - 2 metriä pitkä. Asennus tulee päälle, mutta siitähän saa sen kotitalousvähennyksen.
 
äitiiiiii
Meillä maksoi Ikean keittiö n. 10 000€ kodinkoneineen. Vetimet, työtasot ja hana päälle. Niin ja tietty asennus. Kaappeja ja laatikoita on paljon, yksi kattilakaruselli, yksi apteekkarinkaappi, lasivitriinejä jne. Täyskorkea jääkaappi, kuin myös pakastin, uuni, keittolevy, liesituuletin, mikro ja astianpesukone.
Minusta kallis Ikean keittiöksi. Kodinkoneet se kahdella tonnilla. Ja hanat,vetimet ja työtasot vielä tohon päälle sekä asennus.
 
"ert"
Alkuperäinen kirjoittaja äitiiiiiii;22318502:
heh. siis n. 1,5 - 2 metriä pitkä. Asennus tulee päälle, mutta siitähän saa sen kotitalousvähennyksen.
:D No mä jo ajattelin, että aikamoinen lukaali, jos keittiössä 15m pitkä seinä...:D
(ja itse asiassa se keittiö olisi ollut sikahalpa noilla mitoilla)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja äitiiiiii;22318517:
Minusta kallis Ikean keittiöksi. Kodinkoneet se kahdella tonnilla. Ja hanat,vetimet ja työtasot vielä tohon päälle sekä asennus.
No ei kyllä saa kahdella tonnilla noita koneita :D. Ja valitsin keittiöön kaiken mitä halusinkin, kaikilla mahdollisilla herkuilla. Kyllä se on halpa, verrattuna esim. Puustellin keittiöön josta olisin hyvällä tuurilla saanut kaapistot tuohon hintaan, kodinkoneista ei toivoakaan.
 
tää äiti taas
No ei kyllä saa kahdella tonnilla noita koneita :D. Ja valitsin keittiöön kaiken mitä halusinkin, kaikilla mahdollisilla herkuilla. Kyllä se on halpa, verrattuna esim. Puustellin keittiöön josta olisin hyvällä tuurilla saanut kaapistot tuohon hintaan, kodinkoneista ei toivoakaan.
no ne herkut voi olla ne, mitkä ko. firman tekeminä ei sitten kestäkään. Näyttää hyvältä, mutta parin vuoden päästä ei ehkä enää.
 
Meillä maksoi pienestä keittiöfirmasta keittiö korkeakiiltoisine ovineen ja isoine laatikkoineen n. 4000e. Siihen kodinkoneet päälle (valkoiset) n. 2500e.
Eli pitäisin kalliina.

*muoks* ei sisällä asennusta, eli asennettiin itse.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja tää äiti taas;22318626:
no ne herkut voi olla ne, mitkä ko. firman tekeminä ei sitten kestäkään. Näyttää hyvältä, mutta parin vuoden päästä ei ehkä enää.
Samaa tavaraa Ikealla on kuin muuallakin :). Esim. vaimennusmekanismit laatikoissa on samat mitä Puustelli käyttää. Ja siis noilla "herkuilla" mä nyt lähinnä tarkoitin sitä, että otin paljon laatikoita, integroidun tiskarin ja mikron, ja ne aiemmin mainitsemani apteekkarinkaapin, kattilakarusellin ja vitriinikaaeja. En tinkinyt mispptään, vaan luettelin kaiken mitä halusin ja vasta lopuksi kysyin varovaisesti hintaa. Puustellilta sanottiin, että kymppitonnin budjetilla joudun karsimaan toiveitani. Meillä on kuitenkin keittiössä 20 neliötä tilaa, eli kaappeja ja laatikoita on suht paljon.

Mun mielestä keittiö oli edullinen ja olen siihen oikein tyytyväinen. Ja todellakin voin suositella muillekin Ikean keittiöitä laatunsa puolesta :).

Ja tuo 10 000€ on muuten arvio. Kodinhoitohuoneen kaapistojen ja kolmen huoneen vaatekaapit (yhdessä 5 kaappia, yhdessä 4 ja yhdessä 2) hinta oli muistaakseni vajaa 13 000€
 

Yhteistyössä