onko 8 joululahjaa per lapsi, hyvä määrä?

  • Viestiketjun aloittaja jouluttaa
  • Ensimmäinen viesti
jouluttaa
olen hankkinut joululahjoja jo ettei jää viime tinkaan. meillä on 4 lasta ja nyt on 8 lahjaa per lapsi. onko tuo hyvä määrä vai pitäskö vielä muutama hankkia?
isommille on arvokkaampia lahjoja kuin pienemmille, esim kännykkä ja kannettava tietokone.
 
jouluttaa
[QUOTE="vieras";24992569]Meillä ostetaan vain yksi. Vastaukseni kysymykseesi: 8 ei ole hyvä määrä, se on liikaa.[/QUOTE]

jos meillä olis vaan yks lahja, niin lapset kysyisivät eikö me ollakkaa oltu kilttejä?=)
 
"vieras"
[QUOTE="heh";24992565]Porvoosta päivää..[/QUOTE]

Häh?
Meillä tuo kahdeksan on mahdoton saavutus,mulla kun se mopo karkaa käsistä joka ikinen vuosi ja niitä paketteja on ainakin 20kpl +sukulaisten lisäksi.
Kahdeksan kuulostaa järkevältä määrältä.
 
Mä meinasin vastata suoraan ja ajattelematta asiaa sen kummemmin, että on aivan liikaa. Mutta sitten aloin miettiä omien lasten lahjamäärää. Itse ostetaan lapsille yksi isompi tai arvokkaampi lahja ja sitten siihen lisäksi esim. vaate tai pussilakanasetti tmv.

Ja niitä lahjoja ei sitten edes lasketa kun joulun alla karkaa mopo käsistä lahjahankintojen suhteen. Vaikka kui on luvannut pyhästi ja käsi sydämellä että lahjamäärä pysyy siinä kahdessa lahjassa per lapsi. :D Mutta en sentään kahdeksaa lahjaa osta kuitenkaan. :D

Mutta kun mukaan lasketaan isovanhempien ja kummien lahjat, alkaa lahjoja ollakin jo aikasta tavalla. Lisäksi vietetään loppiaisena espanjalaista (lasten)joulua, mikä kuuluu meidän kulttuuriin ja tapoihin. Tähän säästetään osa noista lahjoista, eli en osta enää suomalaisen joulun jälkeen uusia lahjoja.
 
Viimeksi muokattu:
"heh"
Mun mielestä lahjojen kappalemäärä ei ole ratkaiseva asia vaan enemmän ratkaisee sisältö. Joskus yksi ainoa hartaasti toivottu lahja voi olla paljon mieluisampi kuin 20 pakettia jotka eivät ilahduta lahjan saajaa.
 
  • Tykkää
Reactions: nereida
Meillä tytär vasta 1,5 v enkä tiedä ostanko hänelle enempää kuin yhden lahjan, olemme onnekkaita pääsemme helpolla koska vanhempani ostavat yleensä todella paljon lahjoja. Hoitovapaan rahoilla ei paljon lahjoja muutenkaan osteltaisi. mutta sitten kun lapset isompia (toinen tulossa) riippuu tietysti rahatilanteesta (ollaanko miehen kanssa opiskelemassa vai töissä) ostetaanko tuon verran lahjoja. mielestäni kuulostaa hyvältä määrältä tuo 8 lahjaa jos eivät ole kauhean kalliita.
 
olen hankkinut joululahjoja jo ettei jää viime tinkaan. meillä on 4 lasta ja nyt on 8 lahjaa per lapsi. onko tuo hyvä määrä vai pitäskö vielä muutama hankkia?
isommille on arvokkaampia lahjoja kuin pienemmille, esim kännykkä ja kannettava tietokone.
8 kuulostaa minun korviini kovin paljolle.
Jos meillä olisi niin monta per henkilö niin koko joulunaika menisi pelkkien lahjojen merkeissä eli periaatteessa jäisi joulu tavaran vuoksi välistä/menisi pilalle...
Perheet ja tilanteet kuitenkin erilaisia eli kovin vaikea sanoa onko teille sopiva määrä.
 
  • Tykkää
Reactions: nereida
"poikia3"
Mun mielestä 8 on aika hyvä määrä. Samaa luokkaa on meilläkin. Esim. näin iso legopaketti, pieni legopaketti, lautapeli, dvd-leffa, playstation-peli, kirja tahi kaksi, vaatelahja.
 
Me saatiin lapsena vanhemmilta aina paljon joululahjoja, 8 tai enemmänkin, vaikka rahaa ei todellakaan ollut paljon. En koe menneeni siitä mitenkään pilalle :)

Vähemmälläkin kyllä pärjää enkä ole sitä mieltä että lahjoja on ehdottomasti oltava paljon. Omani ei saa kuin 1-2 pakettia.
 
kotiäiti kolmelle
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen kotiäiti;24992679:
Meidän mittapuun mukaan kahdeksan on PALOJON! Meidän lapset saa meiltä 3-4 pakettialapsi.
Niin minustakin on paljon tuo kahdeksan pakettia per lapsi! Ja meillä myös saa 3-4 pakettia/lapsi
 

Yhteistyössä