Onko aikaisia soseiden ja vellien aloittajia?

  • Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti
Mami
Missä vaiheessa voi aikaisintaan aloittaa soseet ja vellit? Purkissa lukee 4 kk mutta entäs jos tarvitsee aikaisemmin? Meidän neiti täyttää 1.5. kolme kuukautta ja painaa nyt vajaa 6 kg. Syöntivälit oli ennen noin kolme tuntia mutta pikku hiljaa siitä tihentyneet ja nyt syö 1,5 tunnin välein noin 100-120 ml. Voisiko olla että pelkkä maito ei enää riitä? Kerralla ei kuitenkaan suostu syömään enempää. Yöt menee vielä yhdellä syötöllä.
 
vieras
Meillä oli sama tilanne, vauva ei syönyt kuin pieniä määriä kerrallaan mutta tosi tiheästi.. Ikää silloin jotain 3kk kun rupesi olemaan näin.. Ja neuvolastakin meinattiin, että maito ei enää vaan riitä pitämään nälkää pois kovin kauan.. Silloin aloin antamaan pottu- maistiaisia ja velliä illasta että jaksaisi nukkua yöllä pitempiä pätkiä..
 
tota
Kyllä muuten kertoo noi syömisvälitkin, pienen mahalaukku venyy jos syö esim tunnin välein, silloin on suositeltua antaa jotakin tukevampaa ja pidemmillä väleillä.
 
Mami
Kiitos vastauksista! Ehkä mekin uskalletaan sitten aloittaa. Kannattaako aloittaa vellillä vai potulla? Itse en enää muista miten velli edes aloitettiin (Sekoitetaanko korvikkeeseen?)..
 
Iltavellillä alotettiin kun esikoinen oli 3kk, sitte perunaa kerra päivässä lisäks ennen 4kk ikää. Kaksoset oli kyl 4kk ikäsiä kun aloitin, tosin keskosina syntyneet että ns.normaalisti syntyneinä olisivat olleet 3kk.
 
ss
Poitsu 3kk ja alettiin antaa velliä ja soseita maistellaan. Alkoi vetämään maitoa ihan tolkuttomia määriä niin parempi jotain tukevampaa. Kasvussa ei kyllä mitään vikaa.
 
Zoe-F
Mie oon antanu nyt muutamana päivänä t-lusikallisen verran mustikkasosetta.
Helpottanut mahakipua, mutta en ihan syöttämällä syöttänyt ole.
Poika on 8viikkonen ja syö päivässä noin litran korviketta, jostakin muistan lukeneeni, että jos pienellä menee yli 12desiä päivässä, niin pitäisi alkaa antamaan muutakin, kun noin iso määrä rasittaisi jo munuaisia.
Mutta uskaltaako sitä itse sitten aloittaa, miten se suoliston kehitys?
 

Yhteistyössä