Onko asperger-lapsi sama kuin autisti-lapsi?

  • Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti
äippä
veljeni on vaikeasti autistinen, kaikesta kuntoutuksesta yms huolimatta ei edes puhu! ja ikää on 17vuotta. vessassa on ilmeisesti oppinut käymään suht itsenäisesti tossa 15ikä vuoteen mennessä. :(
 
fluemieneism
Currently, you'll be able to go on a spree online pertaining to apparel, computer systems, appliances for the home, travel programs, along with just about any products or services. Shopping web sites are utilized through people across the world. The usa and also Korea are usually one of many heavy consumers on the web. Australia, BRITISH ISLES, holland, as well as other countries additionally share a large message with the throughout the world population associated with Web customers. This serious benefit that will buying on the web delivers will be precisely why it truly is this kind of popular option nowadays. http://evan20h.wordpress.com/2013/05/31/michael-zimmerman-fund-news/ You will discover almost solutions to search for online, whether it is vehicles, house objects, makeup, bath and body goods clothes and many others. Speaking of clothing, it will be possible to get a lot of elegant outfits outlets on the internet which can be offering the newest products which might be in fashion today. These kind of elegant clothes websites which might be advertising garments on the internet are involved in advertising all sorts of products, both equally brand in addition to unbranded.
 
as-lapsen äiti
Mulla on asperger lapsi josta sanon ihmisestä riippuen että on joko asperger tai lievästi autistinen. Tämä syystä että hirmu harva loppujenlopuksi tietää yhtään mikä on asperger ja etten joudu jokaiselle puolitutulle selittämään juurtajaksain aspergeriin liittyviä oireita, koen helpommaksi sanoa että hän on lievästi autistinen. Olen kuullut monen muunkin tekevän näin.
Jopa jotku lääkärit puhuvat lievästä autismista vaikka diagnoosina on juurikin tuo asperger.
 
Autistilapsen äiti
Hei! Yksinkertaisesti sanottuna asperger on aistien yliherkkyyttä, aspergerin oireyhtymässä ei ole älyllisellä puolella ongelmia kuten on autismissa.... Autistilapsilla on yleisesti myös aistiyliherkkyyksiä, kuten on myös omallakin pojallani.
 
älykkään_äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Autistilapsen äiti;30761479:
Hei! Yksinkertaisesti sanottuna asperger on aistien yliherkkyyttä, aspergerin oireyhtymässä ei ole älyllisellä puolella ongelmia kuten on autismissa.... Autistilapsilla on yleisesti myös aistiyliherkkyyksiä, kuten on myös omallakin pojallani.
Anteeksi vain, mutta ei autismissa ole aina älyllisessä puolessa ongelmia. Tietääkseni vain 25% autisteista on älyllisesti vammaisia. Osa on jopa huippuälykkäitä. Omalla pojallani on takuulla keskimääräistä korkeampi ÄO, vaikka on autisti. Ongelmana on sosiaalinen vuorovaikutus ja kielelliset ongelmat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Autistilapsen äiti;30761479:
Hei! Yksinkertaisesti sanottuna asperger on aistien yliherkkyyttä, aspergerin oireyhtymässä ei ole älyllisellä puolella ongelmia kuten on autismissa.... Autistilapsilla on yleisesti myös aistiyliherkkyyksiä, kuten on myös omallakin pojallani.
Asperger voi olla älyllisesti kehitysvammainen, ja autisti voi olla olematta. Määritelmäsi ei osu ollenkaan kohdalleen.
Ja oma aspergerini on määritelty vaikeavammaiseksi esim kelan kriteereiden mukaan, mutta hän on älylllisesti normaali.
 
vierailija
Mun yhdellä tutulla on lapsi jota sanotaan autistiseksi ja olen sitä ihmetellyt kun lapsi ei mun silmiin vaikuta autistiselta. Lapsi puhuu ja on kehitykseltä ihan normaalilla tasolla, ainoastaan vähän erikoinen ja yksinään viihtyvä. Kun kysyin äidiltä tarkemmin diagnoosista hän sanoi että lapsella todettiin asperger.

Tiedän että asperger kuuluu autismin kirjoon, mutta onko asperger kuitenkaan autisti? Onko tavallisilla autisteilla sitten jotain muuta nimitystä millä he eroavat muista autismin kirjon ihmisistä?

Vai onko kuitenkin niin että asperger ja autisti on ihan sama asia, jollain se vaan ilmenee erilailla.
asperger on todella lievä autismi joten eri oire yhtymä mutta samoja oireita itellä on asperger ja oon huomannu että on vaikeampi saada kavereita mutta oon huomannu että asperger ihmisillä on erityisiä taitoja niinkuin matimaatikantaidot voi olla vanhempia paremmat + jotkut adiat voi olla vaikeita
 

Yhteistyössä