Onko edes "laillista" 8 kk ikäinen hoitoon :-0

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
rg
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta onko oikeasti määritetty ikää lapsen Olis kiva tietää.... Ja onko pph:n pakko suostua hoitamaan noin pientä?
yksityinen perhepäivähoitaja voi ottaa paljon pienemmänkin lapsen hoitoon. Ystäväni pojalla oli paha koliikki ja äiti väsyi kotona täysin, kun sai opiskelupaikan, meni silloin 6 kk ikäinen vauva hoitoon.

Ei todellakaan ole mitään lakia siitä, minkä ikäisen lapsen saa hoitoon viedä. Kunnalliseen päivähoitoon ei kuitenkaan oteta lapsia ennen kuin vanhempainvapaa on käytetty.
tämä riippuu kunnasta,kyllä meillä ainakin otetaan
 
V
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Minä vein pojan 8kk iässä hoitoon kun piti lähteä töihin. Mitä ihmeellistä siinä on? :eek:
VAUVA tarvitsee vanhempiaan. Ei siinä muuta ihmeellistä. Raha on lasta tärkeämpi... surullista.
Vauva tarvitsee myös ruokaa, vaatteita ja kodin. Niitä et ilman työstä saatavaa rahaa pysty hankkimaan.

 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Toisille ylpeys on lapsen hyvinvointia tärkeämpää :(
Minä en ymmärrä miten täällä voi olla näin kapeakatseisia ihmisiä, joiden päätavoite lienee sitten toisten mielen pahoittaminen.

Mikä on yhdelle perheelle taloudellisesti mahdollista ei välttämättä ole sitä toiselle.

Ei tarvitse olla omakotitaloa eikä edes autoa, kun voi olla taloudellisesti pakko mennä töihin, ihan vain siksi, ettei perheen aikaisempien lapsien tarvitse kärsiä kohtuuttomasti uuden lapsen syntymästä. Tarkoittaen muuttoa omalta asuinalueelta kavereiden luota pois, muuttua entistä huomattavasti pienempään asuntoon. Esim. itse olisin tarvinnut 500 euron tulon lisäyksen niin olisin voinut jäädä kotiin - tai 500 euron tulon leikkaus. Vuokrasta säästäen se olisi tarkoittanut muuttoa neliöstä yksiöön! ja kolmen lapsen kanssa.
 
ek
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Minä vein pojan 8kk iässä hoitoon kun piti lähteä töihin. Mitä ihmeellistä siinä on? :eek:
VAUVA tarvitsee vanhempiaan. Ei siinä muuta ihmeellistä. Raha on lasta tärkeämpi... surullista.
Vauva tarvitsee myös ruokaa, vaatteita ja kodin. Niitä et ilman työstä saatavaa rahaa pysty hankkimaan.
Suomessa pystyy kyllä hankkimaan lapsella ruokaa, vaatteita ja kodin ilman työtä.
 
ek
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Toisille ylpeys on lapsen hyvinvointia tärkeämpää :(
Minä en ymmärrä miten täällä voi olla näin kapeakatseisia ihmisiä, joiden päätavoite lienee sitten toisten mielen pahoittaminen.
Niin, mitäpä väliä sen vauvan hyvinvoinnilla, kunhan vaan ei millään lailla pahoiteta niiden välinpitämättömien vanhempien mieltä. :headwall:
 
V
Alkuperäinen kirjoittaja ek:
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Minä vein pojan 8kk iässä hoitoon kun piti lähteä töihin. Mitä ihmeellistä siinä on? :eek:
VAUVA tarvitsee vanhempiaan. Ei siinä muuta ihmeellistä. Raha on lasta tärkeämpi... surullista.
Vauva tarvitsee myös ruokaa, vaatteita ja kodin. Niitä et ilman työstä saatavaa rahaa pysty hankkimaan.
Suomessa pystyy kyllä hankkimaan lapsella ruokaa, vaatteita ja kodin ilman työtä.
Lähtökohta on kuitenkin se, että ihmiset hankkisivat oman elantonsa työllä, ei tuilla.
 
No mä olen aloittanut "hoito urani" 4kk ikäisenä.

Ja ihan ihminen musta kasvoi. en traumatisoitunut aikaisesta hoidon aloituksesta, johtuisiko juuri siitä että pääsin hoitoon pph:lle?
Ja vielä tänäkin päivänä tuo pph on meidän perheelle tärkeä ihminen :heart: Surettaa että hän on jo niin vanha ihminen ja mennyt nopeasti huonoon kuntoon että ei taida meidän pojat päästä tutustumaan äidin rakkaaseen "hoito mummoon" :(
Itse olen kokenut rikkautena sen että tämä ihminen on kuulunut elämääni.


Mä en osaa nähdä suhteellisen aikaista hoidon aloitusta pelkästään pahana asiana, kunhan hoitopaikka on lapselle sopiva. silti itse kannatan kotihoitoa, tosin syksyllä meidänkin lapset astuu päivähoidon maailmaan, vanhempi on silloin liki 4v, nuorempi 1½v.
 
vieras


[/quote]

Suomessa pystyy kyllä hankkimaan lapsella ruokaa, vaatteita ja kodin ilman työtä.[/quote]

Juu, mutta tämä ei kuitenkaan monelle ole edes vaihtoehto, jota voisi harkita.
 
ek
Suomessa pystyy kyllä hankkimaan lapsella ruokaa, vaatteita ja kodin ilman työtä.[/quote]

Juu, mutta tämä ei kuitenkaan monelle ole edes vaihtoehto, jota voisi harkita. [/quote]

Ei niin, koska se ylpeys on tärkeämpää kuin lapsen hyvinvointi. Ikävä kyllä.
 
cc
Taas iänikuista jeesustelua, jos äidin pitää lähteä töihin kun tuet tipahtaa niin sit sen pitää mennä töihin, that´s it. Kattokaas ku aina ei sen miehen tulot riitä elättämään koko perhettä.
 

Yhteistyössä