Onko eskarilaisellasi housut ja takki vaiko haalari?

  • Viestiketjun aloittaja Epäröivä
  • Ensimmäinen viesti
Epäröivä
Olen ostamassa viskarille uutta toppa-asua, joka olisi hyvä myös ensi talvena. Mutta kääk, kumpi eskarilaisilla on yleensä? Haalarin mieluiten ostaisin kun on niin paljon kätevämpi, mutta en halua että on lähes ainoa sitten haalarin kanssa.
 
Meidän tytöllä on takki + housut -yhdistelmä ja niin näyttäis olevan muillakin tytöillä yleisesti. Mutta kumpikin käy, koska niitä haalareitakin näkyy joillakin olevan.
 
Vierass
Haalari oli 2 vuotta sitten eskarilla, olisi myös ekalle haalarin halunnut, mutta ei löytynyt kokoa.
Eskarissa 90% :lla oli haalari. Oli nopeampi pukea kuin hoisut+takki yhdistelmä :)
Nytkin kun tuon eskarin ohi kävelen päivittäin niin haalarit näyttää olevan suositumpia kuin 2-osaiset.
 
meilläpäin
Haalari on vielä eskari-ikäiselle parempi. Olen itse töissä pk.ssa ja ei ole koskaan tullut vastaan, että ketään olisi siitä haukuttu. Ja aika monella on talvella vielä haalari, välikausivaatteena ehkä useammalla takki+housut. Kyllä se haalari vaan lumileikeissä huomattavasti parempi on.
 
siisseli
Takki ja housut näyttää yleistyneen kovasti. En kylä tiedä miksi. Meillä 5 -vuotiasta ei vois vähempää kiinnostaa onko haalari vai takki ja housut. Uskoisin, että se on useinmiten vanhempien valinta. Haalarin olen ostanut siis vielä, kun on käytännöllisempi.
 
Bluefox
Meillä on tarjolla haalari sekä housut ja takki. Yleensä valitsee haalarin jos puhuu vähääkään jostakin pihaleikeistä. Olisiko mukavampi kun saa rymytä ilman veden ja lumen menemistä selkään.

Meillä muuten miehellä on kans haalari. Joskus saanut vedet silmissä nauraa ja toisinaan taas hävetä kun muut pukeutuu vähänkään tavallisesti, niin ei, herra vetää pilkkihaalarin päälle. Leudommilla keleillä on sentään muuta, mutta vähänkään pakkasta niin se on se haalari taas.

Vetoaa selkäkipuihin, mutta ei silti valita asiasta. Lieneekö joku periytyvä haalarimieltymys sitten.
 
viera.s
Ainaskin, jos eskari on päiväkodin yhteydessä, haalari parempi. Meidän päiväkodissa on viskarit ja eskarit samassa ryhmässä, haalarit tuntuu olevan yleisempi ulkovaate myös eskareilla.

Jos eskari on koulun yhteydessä, on kai jonkinlainen riski että jos nyt ei sentään haalarista kiusattaisi, lapsi ottaa isommista mallia ja kieltäytyy haalaria pitämästä (toki vanhemmat saa silti päättää, mutta ehdoin tahdon en epämieluisaa vaihtoehtoa ostaisi).

Mutta siis, osta vaan ne haalarit kun ovat nyt joka tapauksessa paremmat. Todennäköisesti teidän täytyy kuitenkin ensi talvena ostaa toiset ulkovaatteet, varavaatteiksi tai kun nyt ostamasi haalari alkaa käydä pieneksi, ne toiset voi sitten olla takki+housut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meilläpäin;30515968:
Haalari on vielä eskari-ikäiselle parempi. Olen itse töissä pk.ssa ja ei ole koskaan tullut vastaan, että ketään olisi siitä haukuttu. Ja aika monella on talvella vielä haalari, välikausivaatteena ehkä useammalla takki+housut. Kyllä se haalari vaan lumileikeissä huomattavasti parempi on.
En minäkään ole töissä törmänny siihen että haalarista kiusattas. Eikä lapsi ole sanonut että ois hoidossa niin tehty. Täälä näkee ainakin ekaluokkalaisilla haalareita ja tuokin halusi toppahaalarin kouluunmentyään.
 
Eskatyttö
Molemmat löytyy, mielummin käyttää housu takki yhdistelmää, mut tänään kun ehdotin haalarin viemistä kirpputorille, sanoi, että käyttää sitä sit "tuulisella ilmalla", eli jätän vielä kaappiin odottelemaan tuulia ;)
 

Yhteistyössä