Onko etävanhemmalla velvollisuus...

"Minna"
Fiksuahan tuo olisi, joskaan ei pakollista. Paljon harmaata aluetta tuossa asiassa kuitenkin varmaan myös, tuskin entiselle puolisolle tahtoo tai olisi viisasta kertoa kaikista seurusteluista tai tapailuista... Ehkäpä suhde ei ole vielä niin vakiintunut, että etävanhempi katsoisi hyväksi kertoa?
 
[QUOTE="vieras";25420557]Laki ei velvoita, mutta jokainen täysijärkinen olento kyllä kertoo. Tarvitseeko ihan oikeasti jonkun maailmassa tämmöistä edes miettiä?[/QUOTE]

Valitettavasti... Mun isä ei oo vissiin ihan täysjärkinen.
 
"vieras"
[QUOTE="Minna";25420590]Fiksuahan tuo olisi, joskaan ei pakollista. Paljon harmaata aluetta tuossa asiassa kuitenkin varmaan myös, tuskin entiselle puolisolle tahtoo tai olisi viisasta kertoa kaikista seurusteluista tai tapailuista... Ehkäpä suhde ei ole vielä niin vakiintunut, että etävanhempi katsoisi hyväksi kertoa?[/QUOTE]

Voisi kuvitella melko vakiintuneeksi, jos avoliitossa asutaan.

Toisaalta Minnan tavoin ehkä exänikin ajatteli, kun muutti suoraan yhteisestä kodistamme nykyisen vaimonsa luo eikä asiasta minulle kertonut. Ei ehkä sitten ollut vakiintunut suhde. Tosin kolme lastakin tuohon uusperheeseen kuului silloin.
 
[QUOTE="Minna";25420590] Ehkäpä suhde ei ole vielä niin vakiintunut, että etävanhempi katsoisi hyväksi kertoa?[/QUOTE]

No on se vakiintunut, kun yhdessä on asuttu jo ainakin 5-6 vuotta. Vuoden olivat olleet yhdessä, kun vasta tajusin, ettei isi oo äidille mitään tullut maininneeksi... Ja tiesin, että mutsi kilahtaa MINULLE jos saa tietää että asia on häneltä jo niin pitkään salattu. Päätin silloin, että selvittäkööt itse omat asiansa, mutta vieläkin vaivaa, vaikka olen jo aikuinen. Veli on kuitenkin vielä alaikäinen.
 

Yhteistyössä