onko haittaa

En usko et haittaa ellet tiedä edes ootatko vai et. Ja eihän tuo määrä iso ole.Itse en tiennyt odottavani ja otin ihan kunnon kännit, seuraavalla viikolla vasta selvisi että olen raskaana rv6.Terve lapsi tuli kuitenkin, vaikka murhetta kannoin koko odotuksen.
 
ei se haittaa luultavastikkaan. ois kuitenkin niin alussa että teillä ei vielä oo yhteistä verenkiertoa.
ja viimeviikolla joskus sanottiin "meille tuli vauva":ssa että muutama drinkki ei haittaa ellei sitten oo joka päivä :)
 
Ellei testi ole jo plussaa näytänyt,ja sitten olisit tuskin juonutkaan :LOL:

Kun aloin kakkostamme odottamaan,olimme juuri muuttaneet ekaan omaan kotiimme ja järjestimme tuparit yksi lauantai-ilta.Meni kyllä enempi kuin 4 siideriä......ja maanantaina testasin plussaa (ma olisi pitänyt alkaa menkat).Ihan "normaali" mukelo tuli.Ja sitten kun aloin odottamaan kolmattamme olin tooooooooooosi pitkästä aikaa ulkona ystävieni kanssa:eek:lihan juhannusaatto_Olimme terasseilla ja meni siinä viinilasillinen jos toinenkin :snotty: Plussaa testi näytti siitä viikon päästä.

Eikä tässä vielä kaikki :LOL:

Kun aloin nelostamme odottamaan juhlimme ystäväni 30-päiviä ja siellä kaverit jo vitsaili ihan kunnolla että Kassu se on taas tietty tiineenä kun on jotkut bileet :LOL: Ja uskokaa tai älkää,tein juhlista viden päivän päästä positiivisen testin.

On tainnut olla juurikin meikäläisen ainoat "bileet" viiteen vuoteen aina nuo joiden jälkeen on plussaa sitten pärähtänyt :LOL:
 
Joo pistetään! Tosin mä olin jo eilen varmistelemassa sitä ensi viikonloppuna tulevaa plussaa :LOL:

Mullakin itseasiassa kävi sillä tavalla tässä kesken menneessä raskaudessa, että oltiin oltu itsenäisyyspäivän vietossa mökillä perheen kanssa ja vaikka siellä nyt ei varsinaisesti kemuteltukaan, tuli kuitenkin ruuan kanssa juotua pari lasia viiniä ainakin kolmena päivänä ja saunakaljat illalla päälle.

Sitten tultiin kotiin ja kaveri oli illalla kylässä, juotiin siinä kahteen pekkaan pullollinen viiniä (olin varma että menkat tulossa, sillä lämmöt olivat laskeneet samana päivänä). Seuraavana päivänä kamalassa kiukutuksessa testasin, jotta saisin asian pois mielestä ja kaksi viivaa tuli testiin! Lämmöt oli varmaan laskeneet siksi, kun maalla oli niin viileä makuuhuone... Nousivat sitten nimittäin taas kotona...

Tämä raskaus todettiin keskeytyneeksi rv 10+2, mutta ajattelin heti että johtuiko se siitä viinistä... Kuulemma ei kuitenkaan voi tuossa vaiheessa (4+0) olla haitaksi, sillä yhteinen verenkierto kehittyy vasta joskus rv 6.
 
muakin harmittaa se kun ei mitään tietoa miksi km. tuli
miettinyt sitäkin kun raskautta ennen oli hormonikierukka ni voiko sellanen vaikuttaa vai jotkut lääkkeet mitä on syöny ennen raskautta...tai sitten vaan jokin vika ja luonto hoisi pois..
 
Minäkään en usko, että neljällä siiderillä olisi mitään vahinkoja saanut aikaan, mutta pakko mun on myös lisätä, että pari vuotta sitten revittiin isoja otsikoita tutkimuksesta, jonka mukaan runsaan alkoholin juominen neljännellä raskausviikolla (siis alkion kiinnittymisen jälkeen, mutta ennen kuin plussa näkyy testissä ) saattoi aiheuttaa suuriakin vaihonkoja sikiölle. Otsikoita asiasta revittiin siksi, että harvoin nainen tietää just tuolloin olevansa raskaana, kun ei se raskaushormoni vielä näy, mutta alkion kiinnityttyä kohtuun siitä tulee herkkä kaikille niille aineille, joita mammalla on veressään, just neljännellä viikollahan myös kaikki lääkkeet on ehdottomasti kiellettyjä, voivat olla silloin haitallisempia kuin esim. toisella tai kolmannella kuulla, koska hermojärjestelmä alkaa kehittyä tosi aikaisin.

Eikä tuokaan tarkoita, kuten toiset täällä ovat huomauttaneet, että kaikki sikiöt kärsisivät, mutta (vaikka varmaan vitsailittekin) itse en suosittelisi kyllä kenellekään runsasta alkoholin käyttöä oviksen jälkeen.

Ja tanskalaisessa tutkimuksessa ihan viime aikoina havaittiin, että jo alle lasillisen nauttiminen päivittäin ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana voi aiheuttaa vakaviakin vaurioita sikiön kehitykseen. Eli sitä punaviiniäkään ei kauheasti kannata lipittää, vaikka niin täällä palstoilla joskus suositellaankin

:/

Mutta en kyllä usko, että tosiaan pari siideriä mihinkään vaikuttaisi, mutta kantsii varmaan olla muuten juomatta, kunnes tulee varmuus asiaan. Tai siis kun vauvakuumepalstalla ollaan, niin varmaan voin toivoa, ettet saa sit juoda seuraaviin 9 kuukauteen ++++++ :whistle: ;)
 

Yhteistyössä