Onko huomenna lapsettomien lauantai?

  • Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti
alkuper.
Jos on niin muistakaa olla nöyriä ja kiitollisia kakaroistanne ja sikiämisestänne, pitäkää pientä meteliä ja matalaa profiilia ettei kelleen tule paha mieli ;(
 
"vieras"
Mulla ei ole kakaroita vaan lapsia. Mitähän tällä pienen metelin pitämisellä ja matalalla profiililla tarkoitetaankaan? Ettei aikuiset pidä älämölöä ja kaikki alle 18-vuotiaat on teljetty kellariin piiloon?
 
[QUOTE="heh";26246958]Kuinkahan lapsettomat aikovat juhlistaa päivää?[/QUOTE]

Mie en ainakaan millään lailla.
 
"Ella"
En näin lapsettomana ymmärrä tuota päivää... Päivä, jolloin juhlistamme lapsettomuuttamme...niinkö? Vai päivä jolloin erityisesti muistamme lapsettomuutemme? Kai sen muistaa muutenkin! No, saimme mieheni kanssa jo väännettyä vitsiäkin aiheesta, joten ei jaksa niin vakavasti ottaa..
 
------
Olen kiitollinen ainoasta lapsestamme joka hoitojen avulla sai alkunsa. Minua ei edes lapsettomana haitannut toisten iloitseminen lapsistaan (eikä edelleenkään vaikka toivoisin, että meilläkin olisi toinen lapsi) mutta sen sijaan olisin toivonut ja toivon edelleen hieman ymmärrystä siihen, että asia on edelleen minulle tosi kipeä. Ihan yhtälailla kuin muissakin asioissa pitäisi nähdä asioita myös toisen kannalta. Kaikki eivät vain tee lapsia ja toisekseen kukaan ei tiedä, että saako itsekään lasta / lisää lapsia.
 
"vieras"
[QUOTE="äiti";26246973]Ihan sama mikä päivä huomenna on. Minä ILOITSEN lapsistani ihan joka päivä ja tasan niin kovaa ja äänekkäästi ja näyttävästi kun haluan :D[/QUOTE]

Eläköön itsekkyys! Onpa siihen jo totuttu..
 
3 lasta
Onnellinen olen lapsistani.
Mutta jos mulla huomenna menee hermot niiden töllöilyihin, niin sitten menee ja saatanpa sitä ääneenkin manata :kieh: Ihan niin kuin mikä päivä tahansa...
 
Voi huh huijaa, aloittajan viesti oli typerä, mutta niin on monen muunkin täällä. Onhan sekin liikaa vaadittu että yhtenä päivänä vuodessa voisi muistaa hetken ajan heitä, joilla ei ole asiat niin hyvin kuin sinulla.

"Joku nälkäpäivä, so what, mä vedän hampurilaisia ja pitsaa oli mikä päivä tahansa!!!"
 
Voi huh huijaa, aloittajan viesti oli typerä, mutta niin on monen muunkin täällä. Onhan sekin liikaa vaadittu että yhtenä päivänä vuodessa voisi muistaa hetken ajan heitä, joilla ei ole asiat niin hyvin kuin sinulla.

"Joku nälkäpäivä, so what, mä vedän hampurilaisia ja pitsaa oli mikä päivä tahansa!!!"
Mie oon itse tahattomasti lapseton, enkä mie tosiaankaan halua juhlia tai muistella lapsettomuutta.
 
Niin minäkin. Eikä ton päivän funktio nyt varmaan olekaan juhlia, vaan suoda ajatus kärsivälle lähimmäiselle. Solidaarisessa yhteiskunnassa on tapana muistella tai suoda ajatus silloin tällöin heille, joilla ei ole asiat hyvin.
No mie en halua jonain tiettynä päivä ajatella lapsettomuutta, se on joka päivä läsnä elämässä, vaikka en enää surekkaan lapsettomuutta jatkuvasti tai menkkojen alettua.
Toki jos joku muu haluaa lapsettomuutta ajatella tuona päivänä, omaa tai läheisen, niin ok, tehköön niin.
Mie en kaipaa tuollaista päivää.
 
Miten vietät kansainvälistä ihmisoikeuksien päivää? Entä nälkäpäivää? Entä vainojen uhrien muistopäivää?

Tuskin sen kummemmin asialle antautumalla, mutta jos edes kahden sekunnin ajan suot tuona päivänä ajatuksen näille kärsiville lähimmäisille, eikö se juuri ole noiden päivien tarkoitus? Kääntää hetkeksi ajatus omasta navasta ja suoda empaattisia ajatuksia muille. Joku kutsuu sitä myös rukoukseksi.

Se on tarpeen myös meille lapsettomille että kääntää katseen omasta kärsimyksestä toisiin kärsiviin. Silloin myös huomaa ettei ole yksin asiansa kanssa.

En tiedä onko siitä mitään konkreettista hyötyä, mutta onko hiljaisen hetken viettämisestäkään koulusurman uhreille hyötyä? Ei, se osoittaa vaan että me välitämme. Itsekkäässä maailmassa on vielä rakkautta ja empatiaa toisia kohtaan.

Peace.


edit. ja mitä nimerkin "heh" kirjoitukseen tulee, niin olen itsekin sitä mieltä että lapsettomuus on tässä mainutista kärsimyksistä pienin, mutta totta se tosiseikka että jokaiselle oma tragedia on aina lähinnä ja koskee kipeimmin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Draumsyn
justjoo
[QUOTE="heh";26247649]Maailmassa on paljon pahempia asioita joita voisinkin myötätuntoisesti muistella. En jaksa uhrata ajatustakaan lapsettomille.[/QUOTE]

Miten jaksoit kuitenkin tulla tämän kommentin lisäämään? ;)
Minä arvostan lastani niin paljon, että osaan kuvitella miten kamalla olisi lapsettomuudesta kärsiminen, ehkä sinulle lapsesi on itsestäänselvyys sitten.
 
"vieras"
Miten vietät kansainvälistä ihmisoikeuksien päivää? Entä nälkäpäivää? Entä vainojen uhrien muistopäivää?

Tuskin sen kummemmin asialle antautumalla, mutta jos edes kahden sekunnin ajan suot tuona päivänä ajatuksen näille kärsiville lähimmäisille, eikö se juuri ole noiden päivien tarkoitus? Kääntää hetkeksi ajatus omasta navasta ja suoda empaattisia ajatuksia muille. Joku kutsuu sitä myös rukoukseksi.

Se on tarpeen myös meille lapsettomille että kääntää katseen omasta kärsimyksestä toisiin kärsiviin. Silloin myös huomaa ettei ole yksin asiansa kanssa.

En tiedä onko siitä mitään konkreettista hyötyä, mutta onko hiljaisen hetken viettämisestäkään koulusurman uhreille hyötyä? Ei, se osoittaa vaan että me välitämme. Itsekkäässä maailmassa on vielä rakkautta ja empatiaa toisia kohtaan.

Peace.


edit. ja mitä nimerkin "heh" kirjoitukseen tulee, niin olen itsekin sitä mieltä että lapsettomuus on tässä mainutista kärsimyksistä pienin, mutta totta se tosiseikka että jokaiselle oma tragedia on aina lähinnä ja koskee kipeimmin.
Anteeksi mutta asiallisiin kysymyksiin sinä vastaat näin?
 
"heh"
Miten jaksoit kuitenkin tulla tämän kommentin lisäämään? ;)
Minä arvostan lastani niin paljon, että osaan kuvitella miten kamalla olisi lapsettomuudesta kärsiminen, ehkä sinulle lapsesi on itsestäänselvyys sitten.
Tiedän mitä on lapsettomuudesta kärsiminen. En siltikään ymmärrä miksi pitää olla lapsettomien lauantai, eihän sitä voi edes juhlia. Ja miksi lapsettomien pitää olla tylyjä niille joilla on lapsia. Itse en koskaan ollut saati kutsunut toisten lapsia kakaroiksi. Joten sitä saa mitä tilaa.
 

Yhteistyössä