Onko ihan tavallista vauvan kuivaa ihoa vai jotain muuta? sis.kuva

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
http://www.aijaa.com/v.php?i=6278982.jpg

Vauvan vartalo on kokonaan tuollaisten läiskien peitossa. Tuntuvat karheilta ja ovat todellisuudessa punaisempia kuin mitä kuvassa näkyy. Olen rasvaillut Essex Plus perusvoiteella aamuin illoin, mutta ei tunnu paljon auttavan. Lipolania myös löytyy, mutta se on kuulemma melko vahvaa voidetta. Onko ehdotuksia? Näyttääkö tuo tavalliselta vauvan kuivaihoisuudelta?
 
ap
Ei ole mitään muuta saanut kun rintamaitoa. Vauva on vasta kuitenkin 3kk :) Olen laittanut kylpyveteen vauvaöljyä. Kokeilen seuraavaksi sitten tuota Ceridalia. Sitä saa varmaan apteekista?
 
vieras
Minkä ikäinen vauva? Ihottumalta näyttää. Ei vauvoillakaan ole normaalisti ihottumaa jos taustalla ei ole allergia tai sitten atooppista (atopiankin takana tosinaan allergiat). Onko muita oireita kuin ihottuma? Millainen kakka? Heräileekö paljon?
 
Ootko huomannu tilanteitä missä tuo pahenis, esim.kun olet syönyt jotain? Eikö neuvolassa oo puututtu siihen? Ceridalia saa tosiaan apteekista, mutta älä sekaa ceralanin, se on rasvaa ja erittäin hyvää rasvaa muuten kanssa. Sisältää keramideja mitkä on erittäin hyviä kuivalle iholle.
 
gwen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole mitään muuta saanut kun rintamaitoa. Vauva on vasta kuitenkin 3kk :) Olen laittanut kylpyveteen vauvaöljyä. Kokeilen seuraavaksi sitten tuota Ceridalia. Sitä saa varmaan apteekista?
Joo apteekista saa. Teillä on varmaan neuvola kohta, sielläkin voi kysyä asiasta.
 
Joo atooppiselta näyttää, meillä pojalla kans. Ceridalia saa ihan apteekista, sit on mini dermiä myös mikä hyvää.. Ja perusrasvaa, rasvaa kannattaa vaihtaa välillä jotta teho taas parempi, jos normi rasvat ei auta niin kannattaa käydä lääkärissä niin saat paremmat rasvat ja ohjeet.. Niin ja vauva voi myös olla allerginen jollekin mitä sinä syöt mutta luulen et kyseessä ei välttämättä kuitenkaan allergia ole..
Niin ja pesuaine kannattaa vaihtaa lv:n niin ei ainakaan se lisää ärsytä..
 
w
Meillä oli myös parin kuukauden iässä vaihe, kun vauvan iho lehahti noin. En käyttänyt perusrasvaa ollenkaan (en uskalla vauvan iholle laittaa niitä parabeenejä jne), pelkkää jojoba- ja kookosöljyä. Karsin omasta ruokavaliostani hurjasti (vauva oli täysimetyksellä). Kylvyssä meillä käytiin ehkä kerran viikossa max. Iho parani itsestään ja täysin, vaikka olin jo ihan masentunut, että vauva on perinyt mun atooppisen ihon...

Kuulemma alle 1-v. ikäisillä atopiaan liittyy lähes aina jokin allergia, johon on syytä puuttua. Itse puutuin siis imetysdieetillä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäinen vauva? Ihottumalta näyttää. Ei vauvoillakaan ole normaalisti ihottumaa jos taustalla ei ole allergia tai sitten atooppista (atopiankin takana tosinaan allergiat). Onko muita oireita kuin ihottuma? Millainen kakka? Heräileekö paljon?
En ole ainakaan huomannut muita oireita. Vauva nukkuu ja syö hyvin. Kakka on mun mielestä ihan tavallista, sellaista keltaista. Saattaa se muuten ehkä olla vähän vetisempää kuin on joskus ollut. Eikö vauvan kakan kuuluisi olla ryynimäistä? Täytyykin alkaa seuraamaan. Neuvolassa neuvottiin ahkerasti rasvaamaan perusvoiteella ja sanottiin että vauvoilla nyt vaan on kuiva iho. Musta vaan on alkanut tuntua, että tuo ei ole enää vain kuivaa ihoa kun siihen ei tunnu rasvat auttavan.
 
Meillä 6kk tytöllä on tommonen iho toisinaan, varsinkin kun on kuumempi ilma niin tulee mahaan ja selkäänkin läikkiä. Muuten on pahasti kuvia kohtia lähinnä vain taipeissa. Mikään ruoka ei pahenna eikä ihottuma näytä tyttöä häiritsevän, syö ja nukkuu ja kakkii ihan normaalisti. Joten eiköhän toi meillä ainakin ole ihan vaan ihon kuivuutta. Rasvaus ei kyllä meilläkiin kummoisesti auta mutta eipä ole pahemmaksikaan mennyt kun on ahkerasti rasvattu.
 
Mä olen aikoinani saanut nelosen tutteli-ihottuman parannettua luontaistuotekaupasta saatavalla probioottibabylla, jauhetta mitä sekoitetaan pieneen nestemäärään. Muistaakseni tätä voi kyllä saada apteekistakin. Ollut tosi kätevää ainetta kun oikein ruoka-aineallergikon ja atoopikon iho on huonona.
 
Aika samannäköistä ihottumaa pojallani (3kk). Sillä on ihottumakohta pääasiassa kaulasta alaspäin rintakehässä sekä kyljissä selän puolella. Novalania olen toistaiseksi levitellyt pari-kolme kertaa päivässä. Ei tosin tunnu auttavan.
 
vieras
Kovin pitkälle en kuuntelisi neuvolan ohjeita siitä että vauvalla vain on kuiva iho. Heidän tietopohjansa allergioista on ihan yleisellä tasolla. Kuuntelet vain itseäsi, jos sinusta tuntuu että vauvan iho ei ole vain kuivaa niin käyttäisin lastenlääkärillä nimen omaan yksityisellä, jos siihen mahdollisuus.
 
+
tarkistapa pesuaineet, omat syömiset laita itteltäsi kananmuna ja maito tauolle. ja vähintään kolmekertaa päivässä rasvaile, älä kylvetä usein. 1xviikko riittää tai arvemmin.
 
Meillä näytti tytön iho myös aikalailla tuolta... On pysynyt kurissa kun kylpyjä on vähennetty kahteen kertaan viikossa, muuten pesut nopeaan hanan alla. Pesuissa käytän sebamedin baby-washia. Pari kertaa päivässä aqualan+ rasvaa reilusti. Rasva imeytyy hyvin, eikä ole liian paksua. Tuo toimii meillä, ei kai sinun auta muuta kun kokeilla mikä toimii lapsellasi. Lääkärissä olen keskustellut lapseni ihosta, mutta kunnon vastausta en ole näiltä meidän tohtoreilta saanut...
 
ap
Kiitos neuvoista! Täytyy ainakin tuo pesuaine vaihtaa jos sillä olisi vaikutusta ja vähentää kylpyjä :) Jos ihottuma ei ala pian parantua niin otan yhteyttä lastenlääkäriin. Ihottuma ei näytä vauvaa vaivaavan joten voin ihan hyvin vielä hetken tarkkailla tilannetta.
 
No voi jestas :headwall: Ei mitään kylpyjen vähentämisiä :eek: Lika pahentaa atopiaa entisestään ja johan näillä helteillä saisi olla kylpemässä useamminkin kuin kerta viikkoon. Soitappa kuule ihan neuvolaan tai tkhin lääkärille että saisitte ajan keskussairaalan ihotautipolille. Sieltä osataan neuvoa kunnon rasvat pienelle. Niin ja meillä on siis 4 atooppista lasta.
 
wiiru
älä osta ceridalia.se ei vaikuta mitään.osta vaikka punasta abo basea tms. rasvasta rasvaa..meillä auttaa ku rasvaan aamua iltaa ja välissä päivälläkin kun vaihdan vaipan.ja siis samanlaisia läiskiä vauvalla ja ikää 3kk...
 

Yhteistyössä