onko imetys tiputtanut raskauskilosi vai...

onko joillakin käynyt niin että imetyksen aikana paino ei vain tipu?? itsellä vasta kolme viikkoa synnytyksestä. painoa raskauden aikana tuli REILUSTI. ensimmäisen kahden viikon aikana puolet lähti pois tuosta noin vain, mutta nyt paino junnaa samoissa lukemissa. :headwall: olen yrittänyt käydä paljon vaunuilemassa ja takuulla kulutan liikkuessa ja imettäessä enemmän kuin mitä syön!! on siis tod. masentavaa kun tuloksia ei vain näy!!! :kieh: voiko olla joku hormonaalinen juttu, että paino ei tipu?? ja miten olette saaneet vanhat mittanne takaisin raskauden jälkeen? apuja kaivataan!!
 
kyllä lähtee kilot jos liikut ja et liikoja mässäile =) mut vasta niin vähän aikaa kulunu et älä ressaa :hug: onko monesko lapsi?mulla 2kk kulunu synnytyksestä ja ekat kymmenen kiloa jäi sairaalaan.nyt on vähitellen tippunu tasaseen tahtiin kilot.mä ite kans lenkkeilen ja syön usein mut vähän.ja juon vettä paljon.ei pitäis ees laihduttaa vielä..ja ekan kans kävi niin et puolessa vuodessa tippu ihan liikaa huomaamatta paino.se romahti joskus 4kk synnytyksestä.liiku ja syö janauti vauvasta,kyllä sä mittoihis pääset =) :hug:
 
Synnytin 6 päivää sitten, maanantaiaamuna klo 01.00. Synnäriltä lähtiessä tostaina vaaka näytti 70,5 kiloa, synnärille jäi 5 kiloa. Tänä aamuna vaaka näytti 66,3. Just kokeilin vaatteita ja jotkut farkutkin jo menee jalkaan.
 
mä palauduin omiin mittoihini ekasta kun tasan 4kk synnytyksestä. söin ja mässäilin normaalisti, lenkkeilin kyllä kuten aina. nyt tokasta oon vanhois mitois kun synnytyksestä 5kk... semmonen 5kg ylimäärästä pysy pitkäääään! imetän viä, syön normisti ja mässään liikaakin, lenkkeilen kun jaksan (tänkaa enemmän yövalvomista kun ekan). vatta on kyllä pömppö tiä jääkö sellaseksi.. niin ja kummaski raskaudes kiloja tuli n.20! alkupaino reilu 50.
 
Mulla lähti ekan raskauden jälkeen kaikki raskauskilot ja läes kymmenen kiloa lähtöpainostakin ihan tosta vaan, vaikka herkuttelinkin aika paljon. Tokan raskauden jälkeen olin vanhoissa mitoissa noin puolessa vuodessa. Nyt kolmannen raskauden jälkeen (vauva on nyt 2,5kk) tuntuu palautuminen olevan huomattavasti hitaampaa. Mutta ehtiihän tuota... Älä, ap suotta stressaa! :)
 
ekan kohdalla tuli painoa 17kg ja synnärille ei jäänyt kuin juuri vauvan verran. tasaseen paino tippui mutta lähtölukemiin päästiin vasta kun imetys loppui. vauva tuolloin 8kk.
nyt toisen kanssa pääsin stressaamalla lähes normaalipainooni 3viikossa. kun stressi vauvan voinnista loppui niin ihan varkain pääsi tulemaan 3 kiloa takaisin. nyt junnataan paikallaan eli n. 3 kg tavoitteeseen matkaa vaikkakin vanhat vaatteet sopivat päälle. nyt vauva 7kk.

ja kaikin puolin olen sellaisen sanonnan kannalla että palautuminen kestää yhtä kauan kuin odotus eli 9kk. vaikka pääsisi normaalimittoihin nopeasti eikä imettäisi niin silti uskon että hormoonit hyrrää pitkään ja kroppa on palautunut vasta pitkän ajan jälkeen.

ja sanotaanhan sitä että laihtua ei voi jos ei nuku tarpeeksi. pikkuvauvojen äideille on aika tuttua tuo vähäunisuus.

joten ei AP kannata murehtia, sinä ehdit kyllä. nyt on aika nauttia vauva-ajasta. kiloja voi murehtia sitten myöhemmin. ja kun imetät niin on vauvan parhaaksi että jätät varsinaisen laihduttamisen myöhemmäksi.
 
Älä hyvä tyttö nyt sitä painoa murehdi! =) Mutta tiedän tunteen, tiedänpä hyvinkin....

Mulla kohta 5kk synnytyksestä ja oli kans kauhia hoppu laihtua takasin entisiin lukemiin jne. No, noin 13 kiloa tuli raskauden aikana, joista laitokselta tullessa oli mukana vielä 7 kg. Kotiutumisen jälkeen tippui nopeesti muut mutta 3 kiloa jäi jumittaan tohon peppu-vatsa-alueelle. Ei mikään dieetti tai hysteria niitä liikauttanut. Vasta nyt kun vauva saa sosetta jo jonkinverran tissin lisäksi, on yhtäkkiä vaan alkanut hävitä ne kilot. Ja oon syöny pullaa, karkkia ym.

ELI: Syö säännöllisesti, imetä ja liiku ihan omaksi iloksesi. Älä laihduta ennenkuin lapsi saa lisäruokaa. Kilot kyllä lähtevät äitiysloman aikana. Olet oikeassa siinä, että kyse tosiaan ON hormoneista. Siihen auttaa vain aika, luonto kyllä hoitaa. Ja hei, onnea vauvasta! :heart:
 
Mulla on vielä kaheksan kiloa siihen, missä olin ennen raskaaksi tuloa. Poika 8 kk. Liikun paljon, MUTTA imetys sai aikaan sen kauhean makean himon! En ole koskaan syönyt makeaa, en edes raskauden aikana. (keksipaketitkin vanhenivat kaapissa) Mutta synnytyksen jälkeen alkoi kamala himo kaikkeen makeeseen ja en voinut olla, ennenkuin olin jotain makeaa saanut. Imettämisen lopetin 2,5 kk sitten eikä makeanhimolle ole loppua näkyvissä...Sitten kun yritän olla syömättä, niin ajatus ei lakkaa päässä. :kieh: Olkaa onnellisia tippuvista kiloistanne!
 
Mulle kertyi esikoisesta reippaat 20kg painoa. Ja synnärille jäi n.7kg. Turvotusta siis myös osa painosta.

Nyt vaavi reilut 9kk ja ollaan -3kg lähtöpainosta ja tuossa se on pysynyt jo jonkin aikaa. Alkuun paino tippui aika tiuhaan, kun myös lenkkeilin ja itse söin terveellisesti. Nyt on myös hiukan tullut herkuteltua :p
 
Jasmina
Mulla synnytyksestä on 5kk ja olin oikea norsu viimeisilläni..painoa jäi laitokselle n.15kg..paino ei ole tippunut yhtään imetyksen voimasta.. :( :'( Jumppa kutsuu syyskuussa...tavoite päästä "entisiin" mittoihin ensi kesäksi...toiset 15kg pitäis saada pois..helpolla pääsevät ne mammat,joilla imetys vie kilot...kateellinen olen ;)
 
vaikuttaakohan aikaisempi laihutustahti synnytyksen jälkeiseen laihtumiseen :wave:
ajattelin vain jos ennen synnytystä laihtuu nopeesti niin laihtuukohan myös vauvan jälkeen. :whistle:
itsellä tuli 19 kiloo ja 2kk menny ja vielä 10 kiloo jäljellä. 50 oli alkulukema. millonkahan pääsen mittoihin... :ashamed:
 
Vauva 5kk ja puolitoista kiloa ylimääräistä enää. :whistle: En oo vielä kerenny alottaa liikuntaa, mut parin viikon päästä alotan tanssin, jumpan ja salilla käynnin. Jos vaikka kiinteytys ja loput kilot lähtis. =) Kiloja tuli raskausaikana 16 tai 16 kiloo, joista laitokselle jäi vaan 4 eli vauva! :eek: No olin kyllä niin nesteiden turvottama, kun laittoivat 7 pussia verta ja 10 litraa nestettä meikäläiseen.
 
Hyvin teillä tuntuu paino tippuneen. Toisin on täällä. Raskauskiloja 20, lapsi 8kk ja yhä 4-5 kiloa ylimääräistä. On käyty spinningissä, vaunulenkeillä, jumpissa, pilateksessa, pidetty ruokapäiväkirjoja, mutta eipä vaan oo paino tippunut. Syön toki varmasti enemmän kun ennen raskautta, jolloin korvasin aterioita tupakalla, mutta en oikeasti syö ylimääräistä kaloritarpeeseeni nähden.. Tiukassa vaan on kilot. Imetän yhä ja toivon kuuluvani siihen ryhmään jonka paino tipahtaa kun imetys loppuu.. Jos ei tipaha niin painovartijat on sitten se seuraava toivoni. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mikki hiiri:
ekan kohdalla tuli painoa 17kg ja synnärille ei jäänyt kuin juuri vauvan verran. tasaseen paino tippui mutta lähtölukemiin päästiin vasta kun imetys loppui. vauva tuolloin 8kk.
nyt toisen kanssa pääsin stressaamalla lähes normaalipainooni 3viikossa. kun stressi vauvan voinnista loppui niin ihan varkain pääsi tulemaan 3 kiloa takaisin. nyt junnataan paikallaan eli n. 3 kg tavoitteeseen matkaa vaikkakin vanhat vaatteet sopivat päälle. nyt vauva 7kk.
Mulla ihan sama!! Stressi pudotti painon vähän liiankin nopsaan - painoa tuli 20kg, synnytyksestä kuukauden päästä oli 1,5kg vielä ylimääräistä. Nyt kun vauva on terve kolmikuinen ja stressi ohi, on varkain tullut 3kg lisää... Mut eilen alkoi tehodieetti (en imetä enää ). Tosin sillon alkuun ihmettelin, että miten kenelläkään pienen vauvan äidillä on aikaa syödä!! Minulla ei aikaa syömiseen ollut, enkä aina muistanutkaan syödä (piti alkaa oikein miettimään erikseen sitä syömistä että muisti, se on kuitenkin todella tärkeää imetyksen kannalta!). Vauvan ruokkiminen, vaipanvaihdot yms, ja kun vuva nukkui niin eläinten ruokinta, tallin siivous, tiskit, pyykit, kodin siivous....


 
kiitoksia kaikille vastauksista ja tsempeistä!! minullakin juuri tuon ruokailun MUISTAMINEN on ollut aika haasteellista. oikein täytyy ajatella asiaa mikä tuntuu niin hassulta kun aina on ollut vähän liiankin hyvä ruokahalu :D mutta juu en millään laihdutuskuurilla kyllä ole, kun imetän. liikkua yritän vain mahdollisimman paljon. ja joku kyseli, niin ensimmäinen lapsi on.

annabella ja 11 kiloa lähtöpainoon :whistle:
 

Yhteistyössä