Onko isovanhemmat vaja 70v liian vanhoja katsomaan kahta alle 2v lasta??

:eek:
Eilen viimeksi olivat meidän hulivilit (2v ja 3v) isoisovanhemmillaan (71v ja 76v) kolme ja puoli tuntia.
Ei se ikä, vaan se kunto. Jos pää pelittää ja pystyy tarvittaessa juoksemaan lapsen perään, niin tottakai.

Ja itse jatkuvasti pyytävät lapsia hoiviinsa. Muut isoisovanhemmat eivät ole tarpeeksi hyväkuntoisia hoitamaankaan.
 
vieraspa minäkin
Eivät ole.

Tiedän tapauksen, jossa alle 2 vuotias lapsi on jätetty viikoksi n. 70 isovanhempien hoitoon jo kolme kertaa tän vuoden aikana.

Itse en tietenkään jättäisi useammaksi päiväksi kenellekään noin pientä.
 
Prkl
En kehtaisi tuon ikäisiä edes pyytää! Mun isovanhemmat on tuon ikäisiä eikä tulisi mieleenikään pyytää heitä kaitsemaan meidän lapsia. Ovat hyvässä kunnossa, pappa tekee jopa osa-aikaisesti vielä töitä mutta en silti kehtaisi pyytää.
 
Itse en vie isoisovanhemmille lapsia hoitoon jotka ovat tuon ikäisiä ja vähän vanhempia.

He rakastavat lapsiani yli kaiken ja siksi käydään siellä mahd. paljon kylässä mutta jostain syystä en hoitovastuuta halua heille vierittää vaikka tuskin ikinä kieltäytyisivät.
 
vieras
Riippuu ihan ko. henkilön kunnosta. Minun äitini, kohta 71-vee, hoitaa ihan kevyesti 9-,7- ja 4-vuotiaat vaikka yön yli.
Yleensä joku lapsista on kerrallaan yökylässä, mutta tarvittaessa pystyy ottamaan koko lauman.
 
vieras
Minusta voi olla. Tuon ikäiset ovat aika vaativia katsottavia ja jos isovanhemmat eivät ole hyväkuntoisia, niin liian koville voi ottaa. Ja tuo n. kerran viikossa... Tarkoittaako, että voi olla useamminkin vai pikemminkin, ettei olisi joka viikko? Ja onko aika 2 tuntia vai "joustava" eli voi mennä pidempäänkin? Nuo kaikki vaikuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta voi olla. Tuon ikäiset ovat aika vaativia katsottavia ja jos isovanhemmat eivät ole hyväkuntoisia, niin liian koville voi ottaa. Ja tuo n. kerran viikossa... Tarkoittaako, että voi olla useamminkin vai pikemminkin, ettei olisi joka viikko? Ja onko aika 2 tuntia vai "joustava" eli voi mennä pidempäänkin? Nuo kaikki vaikuttaa.
Ei siis missääntapauksessa useammin kuin kerran viikossa, tai harvemmin! Aika max.2 tuntia. Minulla menoa viiden aikoihin ja mies pääsee kuudelta töistä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta voi olla. Tuon ikäiset ovat aika vaativia katsottavia ja jos isovanhemmat eivät ole hyväkuntoisia, niin liian koville voi ottaa. Ja tuo n. kerran viikossa... Tarkoittaako, että voi olla useamminkin vai pikemminkin, ettei olisi joka viikko? Ja onko aika 2 tuntia vai "joustava" eli voi mennä pidempäänkin? Nuo kaikki vaikuttaa.
Ei siis missääntapauksessa useammin kuin kerran viikossa, tai harvemmin! Aika max.2 tuntia. Minulla menoa viiden aikoihin ja mies pääsee kuudelta töistä.
Ei tuo sitten minusta pahalta kuulosta :). Jos isovanhemmat itse tuntevat jaksavansa ja ovat halukkaita, niin siitä vaan. Voihan tuon käytännön sitten lopettaa, jos käy liian raskaaksi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Prkl:
En kehtaisi tuon ikäisiä edes pyytää! Mun isovanhemmat on tuon ikäisiä eikä tulisi mieleenikään pyytää heitä kaitsemaan meidän lapsia. Ovat hyvässä kunnossa, pappa tekee jopa osa-aikaisesti vielä töitä mutta en silti kehtaisi pyytää.
Itse ovat apuansa tarjonneet, ja nyt mietinkin otanko avun vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nellaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta voi olla. Tuon ikäiset ovat aika vaativia katsottavia ja jos isovanhemmat eivät ole hyväkuntoisia, niin liian koville voi ottaa. Ja tuo n. kerran viikossa... Tarkoittaako, että voi olla useamminkin vai pikemminkin, ettei olisi joka viikko? Ja onko aika 2 tuntia vai "joustava" eli voi mennä pidempäänkin? Nuo kaikki vaikuttaa.
Ei siis missääntapauksessa useammin kuin kerran viikossa, tai harvemmin! Aika max.2 tuntia. Minulla menoa viiden aikoihin ja mies pääsee kuudelta töistä.
Ei tuo sitten minusta pahalta kuulosta :). Jos isovanhemmat itse tuntevat jaksavansa ja ovat halukkaita, niin siitä vaan. Voihan tuon käytännön sitten lopettaa, jos käy liian raskaaksi :)
Ja käytäntö olisi siis vain max. vuoden loppuun. Pitäisi saada vähän rästihommia tehtyä pois alta.
 
Riippuu enemmän kunnosta, kuin iästä.

Mun oma mummo on 74v ja huoletta jättäisin muksun sille hoitoon vaikka koko päiväksi. Pärjäisi varmasti paremmin kuin moni 40-vuotias..
Ja on meidän 2 alle 1,5-vuotiasta muksua olleet 70 ikävuotta lähestyvän anopin ja 84-vuotiaan isomummon hoidossakin B) Eikä tarvinnut miettiä että pärjääköhän ne tai että jaksaakohan ne vahtia (saati että huomio herpaantus tai jotain vastaavaa).
 

Yhteistyössä