Onko isyystesti pakollinen?

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 13:44 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 13:26 vieras kirjoitti:
Minä olen käsittänyt, että isällä on oikeus vaatia testiä, jos ei usko että lapsi on hänen.
juuri näin asia on
Juuri näin. Miehellä on oikeus tunnustaa lapsi, joka 100% varmuudella EI ole hänen, mutta ei mitään velvollisuutta tunnustaa lasta ilman isyystestiä, vaikka lapsen äiti olisi kuinka varma asiasta tahanbsa. Paitsi jos on avioliitossa lapsen äidin kanssa.
 
Kun siis äiti tietää tasan tarkkaan kenen lapsi on, mutta isä ei halua testeihin, ei halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa eikä maksaa mitään, niin pakottaako laki isän testeihin, ja kantamaan vastuunsa ainakin elatusmaksun muodossa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:04 MendedHearts kirjoitti:
Kun siis äiti tietää tasan tarkkaan kenen lapsi on, mutta isä ei halua testeihin, ei halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa eikä maksaa mitään, niin pakottaako laki isän testeihin, ja kantamaan vastuunsa ainakin elatusmaksun muodossa?
kyllä pakottaa jos äiti haluaa, jos äiti ei halua elatusapua yms. ei kannata sanoa tietävänsa isää
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:04 MendedHearts kirjoitti:
Kun siis äiti tietää tasan tarkkaan kenen lapsi on, mutta isä ei halua testeihin, ei halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa eikä maksaa mitään, niin pakottaako laki isän testeihin, ja kantamaan vastuunsa ainakin elatusmaksun muodossa?
Kyllä. Kaikki isäepäillyt joutuvat isyystesteihin, jos äiti niin vaatii. Se ehdokkaista, joka isäksi suurimmalla todennäköisyydellä todetaan, joutuu myös maksamaan elatusmaksut ja saa tapaamisoikeuden, ellei lapsen vanhemmat toisin sovi. Isä toki voi laistaa elatusmaksujen maksamisen, mutta elarit on ulosottokelpoisia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:07 marianne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:04 MendedHearts kirjoitti:
Kun siis äiti tietää tasan tarkkaan kenen lapsi on, mutta isä ei halua testeihin, ei halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa eikä maksaa mitään, niin pakottaako laki isän testeihin, ja kantamaan vastuunsa ainakin elatusmaksun muodossa?
kyllä pakottaa jos äiti haluaa, jos äiti ei halua elatusapua yms. ei kannata sanoa tietävänsa isää
Ok. Ihan oikein mielestäni...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:09 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 20:04 MendedHearts kirjoitti:
Kun siis äiti tietää tasan tarkkaan kenen lapsi on, mutta isä ei halua testeihin, ei halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa eikä maksaa mitään, niin pakottaako laki isän testeihin, ja kantamaan vastuunsa ainakin elatusmaksun muodossa?
Kyllä. Kaikki isäepäillyt joutuvat isyystesteihin, jos äiti niin vaatii. Se ehdokkaista, joka isäksi suurimmalla todennäköisyydellä todetaan, joutuu myös maksamaan elatusmaksut ja saa tapaamisoikeuden, ellei lapsen vanhemmat toisin sovi. Isä toki voi laistaa elatusmaksujen maksamisen, mutta elarit on ulosottokelpoisia.
Ok, kiitän tiedosta.

Tuttavalla on kuvatunlainen tilanne, eikä se ukko suostu testeihin, viedäänköhän se sinne sitten väkisin... :whistle: :kieh:
 
"Emski"
Heips!

Minulla sellainen kysymys, olen synnytänyt juuri lapsen ja tiedän itse ketä on lapsen isä mutta yksi mies puollinen henkilö vaatii isyystestiä ja minun ei pidä suostua sen tiedän, mutta hän nyt haluaa puhua lakimiehelleen tästä asiasta että hän saisi isyystestin tehdä mutta miten se asia menee tässä tilanteessa kun en itse suostu isyystestiin hänen kanssaan?
Emme ole ikinä raskauteni aikana olleet suhteessa. Enkä edes silloin kun olen tullut raskaaksi.
 

Yhteistyössä