Onko Jade wt-nimi?

  • Viestiketjun aloittaja jadeko
  • Ensimmäinen viesti
jadeko
Tai siis onko se teistä saman tyylinen nimi kuin Jessica, Janica, Jenna, Janita yms? Olen aina pitänyt tuota Jadea kauniina nimenä (nyt harkinnassa omalle lapsellekin), ja ihmetyttää kun ihmiset mieltävät sen usein tuohon muuhun J-joukkoon kuuluvaksi. Mielipiteitä?
 
mitä vikaa
Ihan nätti nimi jade. Mitä vikaa noissa muissa on ja miten ne mukaa leimaa jos joutuu samaan joukkoon noitten kanssa?? Noi wt sitä ja tätä on naurettavia ja lapsellista paskaa.
 
ajiliareiv
Mun mielestä se kuuluu samaan kastiin, mutta ihan oikeasti, mitä minun mielipiteellä on väliä? =D Jos se on sinun mielestäsi kaunis nimi, totta kai annat sen lapsellesi. Makuja on monia ja hyvä niin. Olisi aika tylsää jos jokaisen Suomessa tiettynä vuonna syntyneen tyttölapsen nimi olisi vaikka Pirja. Kun se nyt vaan sattuu olemaan ainut hyväksytty, tyylikäs ei wt-nimi.

Ja sitäpaitsi, vaikka miellän Jaden tuohon samaan sarjaan, se on minusta sekä äänneasultaan että merkitykseltään kaunis nimi.
 
vierailija
Samaa erikoisuuden tavoittelua, kuin mitä alemmat yhteiskuntaluokat on aina harrastaneet.. Kun ei millään muulla voida erottua (esim. omilla saavutuksilla), niin annetaan lapselle nimi joka jää mieleen... Marco, Nico, Luca, Erica, Sofia, Dalia, Lilia, Cecilia... -- tyypillisiä lähiönimiä kaikki. Eikä jää mieleen.
 
vierailija
Ei se J siinä alussa sitä tee, eikä Jenna ole ollenkaan sellainen. Jenna on perus nimi.
Sen tekee se väänteleminen nimissä ja useimmat niistä on J-alkuisia. Erikoisia nimiä on ei-väännöksiäkin, eli erikoinenkaan nimi ei välttämättä anna mitään viboja..
 
Ei se J siinä alussa sitä tee, eikä Jenna ole ollenkaan sellainen. Jenna on perus nimi.
Sen tekee se väänteleminen nimissä ja useimmat niistä on J-alkuisia. Erikoisia nimiä on ei-väännöksiäkin, eli erikoinenkaan nimi ei välttämättä anna mitään viboja..
Juu, näin minustakin. Esim Jenna tai Jenni ovat perusnimiä, Jennikat ja Jannikat väänneltyjä. Jade perusnimi, Jadessa tai Jadelmiina väänneltyjä. Mutta lapselle kannattaa antaa sellainen nimi mistä itse tykkää, eikä niin miettiä muiden assosiaatioita. Mitä väliä sillä on mitä muut ovat mieltä nimestä?
 
vierailija
Kyllä Jade on samanlainen wt-nimi kuin muutkin luettelon nimet. Mutta jos tykkäät nimestä, niin anna palaa. Lapsen kaverit eivät ymmärrä aikanaan noista wt-nimistä tuon taivaallista.
 

Yhteistyössä