Onko jäljellä enää ketään, kuka laihduttaisi

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
ihan normaaliruoalla, eli saisi syödä hiilaripitoista ruokaa jne.
Miten sitä oppisi syömään kevyesti ilman että tarvii laskea kaloreita tai jotain pisteitä. Se on niin hemmetin vaivalloista


Itsellä hurjasti ylipainoa, mutta kertakaikkiaan tuntuu ihan mahdottomalta
vaihtoehdolta joku karppaus tai kehonkuuri tms. Kun muu perhe ei ole pätkääkään kiinnostutut sellaisesta. Lapset lyö liinat kiinni että en syö sitä enkä tuota enkä tätä kun äitikin saa valita itte mitä syö ja mies perkele huutaa sitten vieressä että lapsista tulee kieroutuneita kun eivät saa syödä pottua ja makaronia .. Helvetti mä en jaksa.

eli järjettömän määrän ylipainoa pitäisi nyt saada pois , lopultakin olin edes hivenen motivoitunut ja ajattelin että pääsisisin siitä karkin / makeanhimosta hiilarittomalla alkuun (en ole ajatellutkaan elämäntavaksi sitä )
mutta jotenkin vaan masentaa tänään koko homma, aloitin niin innoissani ja alle 24 h koko perhe torppaa koko jutun..

en tarvitse sääliä enkä jätä se sika vastauksia, kunhan paha mieli on ohi, en varmaan itsekään enää ajattele noin, nyt juuri vaan harmittaa liikaa, ja ympärillä on liikaa onnistuneita karppaajia, ja mä olen kohta yksin maailmassa 120kg laiska paska.

Ja juu, faktat tiedän, kaikkea saa syödä kun kuluttaa enemmän kuin syö, mutta kun en vaan saa itseäni kuriin...
Lobotomia lienee ainoa vaihtoehto :D

ja kiitos, helpotti :D , ei ole pakko kommentoida mitään
 
vierass
Mä oon monesti karpannut ilman, että muu perhe karppaa? Teen normiruuan ja salaatin niinku yleensäkin ja sit paistan itelleni pihviä tms sen salaatin kanssa syötäväksi. Ei kovin vaivalloista.

Kylläkin olen sitä mieltä, että normi ruualla laihduttaminen on se paras tapa. Yleensä oon käyttänyt tuota karppausta vaan saadakseni alun laihdutukseen ja päästäkseni just herkkukierteestä :D Ei kai tuo normiruualla laihtuminenkaan vaikeaa ole? Ainakaan minun mielestäni :)
 
Mä laihdutan ihan tavallisella kotiruualla. Mä en jaksa alkaa tekemään monia ruokia, kun en halua lapsia laittaa hiilarittomalle. Eikä se sitä paitsi mua itseäkään kiinnosta ollenkaan. Pidän ruokapäiväkirjaa, ohjeet on ravitsemusterapeutilta (jolla kaveri on käynyt, mä sain vaan nuo paperit).

Olen nyt ollut kuukauden ilman herkkuja, kun löin vetoa itseni kanssa. Vaikeeta oli, mutta jos sitä nyt osais ottaa herkkujakin kohtuudella.

Tsemppiä!
 
"vieras"
Koita aivopestä itsesi niin että ainakun tekee mieli syöpötellä jotain herkkua niin menet alasti peilin eteen ja puristelet vähän ihroja, saattaa kummasti jäädä wiinerit väliin..
 
määäääää
Minä täällä syön ihan samaa ruokaa kuin aina ennenkin ja samaa kuin muu perhe ja samaa kuin koululaiset koulussa. Syön vain vähemmän, lautasmallin mukaisesti ja jätän herkut väliin. Tulosta on tullut kolmessa kuukaudessa -10kg
 
kipsis
Oikealla linjalla olet ap!

Normaaliruoan syöminen on se pitkän ajan toimiva juttu, Jutan superdieetit ja kaikenmaailman karppaukset on pikavaihtoehtoja jotka on tuhoontuomittu onnistumaan pidemmällä ajalla.:)

Nimim. kokemusta kaikenmaailman dieeteistä ja lopulta normiruokaan palannut -42kg :)
 
"äitee"
Täällä viiden lapsen äiti, joka laihduttaa ihan kotiruualla. Pikkasen olen pienentänyt annoksia (=pienempi lautanen käytössä), lisää en ota ja sellaiseen naposteluun yritän ottaa appelsiinia, omenaa tai porkkanaa. Yhden ison porkkanan syönti kestää tovin ja heti perään ei tee mieli kyl mitään. Liikun kyl aika paljon, joten minulla pulla päivässä ei ole haitannut laihdutusta.
 
"Anne"
Juu ei jaksan mitään karppauksia tai sellaisia. Joskus olen kaloreita laskenut ja siinä opin, että kevyestikin voi syödä reilusti, ei tartte ottaa mitään pienempää lautasta tai mitään. Vähän vähähiilarisemmin sitä tuli syötyä ja iltaherkkuja harvemmin, hyvin toimi. En ole koskaan ollut mikään makaronin tms suurkuluttaja enkä leivänsyöjä, joten ei ole iso ongelma olla ottamatta ollenkaan, pienentää aika paljon ruuan kaloreita ja lisää syötyä rehumäärää -> kroppa toimii paremmin.
 
:wave:

Pienet muutokset kaikessa vähitellen on hyvä, eli opettelee vaikkapa lautasmallin, hyvän aamupalan tai terveelliset välipalat ja sitten kun on oppinut ottaa lisää muutoksia. (Joillakuilla toimii myös raju alkupaasto/-dieetti, jossa putoaa nopeasti nesteet pois - monen kilon häipyminen motivoi).

Aluksi kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa ja vaikka viikko-kaksi laskea niitä kaloreitakin (nettiruokapäiväkirjat tekee sen sun puolesta), niin pääsee vähän hajulle omista tottumuksistaan, pahimmista kompastuskivistä ja hyvistä tavoista.

Kannattaa opetella syömään sitä ruokaa, mitä aikoo syödä normaalipainossakin, niin tulee opetelleeksi ruokailutottumuksia ruokavalio-ohjeiden sijaan. Tietysti kannattaa myös tarkastella niitä tottumuksiaan, ettei tule mättäneeksi pelkkää viineriä päivän energiatarvetta täyteen...
 
- m -
Tsemppiä ap!

Aloitin itse viime viikon maanantaina vähähiilarisen ruokavalion - en siis varsinaista karppausta, tällä hetkellä ehkä enemmänkin alakarppausta.

Mieheni aloitti saman ruokavalion, mutta ei yhtä tiukalla otteella kuin minä, ja lapset puolestaan syövät ihan "normaalia" ruokaa.

Ehdottaisin näin: kun teet perheelle ruokaa, vähennät perunan käytön mahdollisimman vähiin, ja silloin kun perunaa on, et ota sitä itse, vaan otat reilusti salaattia. Ja puhun kunnon salaatista, ei mitään jäävuorisalaattia ja pilkottua porkaanaa.

Riisin ja pastan vaihdat tummaan täysjyväversioon. Itse otat sitä vain VÄHÄN. Jos pystyt, älä ota ollenkaan, mutta pieni määrä on ok.

Vaihda myös kaikki leivät terveellisiin. Katso aina tuoteselosteesta hiilareiden määrä - niissä on uskomattomia eroja. Puuro on hyvä vaihtoehto aamulla, samoin munakas.

Kasviksia saa syödä reilusti, opettele käyttämään! Tee lisäkkeeksi joskus vaikkapa kukkakaali-parsakaaligratiini - täyttävää, hyvää ja "sallittua".

Salaatteihin osta kunnon salaattimix, lisää esim. fetajuustoa, grillattua paprikaa jne.

Käytä riittävästi hyvälaatuista rasvaa.

Älä anna perheen lannistaa! Voit toteuttaa tämän ja ruokkia perheen samalla. Kun pääset alkuun, huomaat, että ei ole kovin vaikeaa!

TSEMPPIÄ!!
 
"äitee"
Minulla tuli mieleen, että mitä te laihduttajat syötte silloin kun energiaa tosiaan tarvii, esim pitkän lenkin jälkeen. Itselleni tulee hirmunen nälkä lenkin jälkeisenä päivänä ja se ei kyl tahdo mennä ohi ellen syö kunnon ruokaa/leipää yms.
 
Normaali ruoalla laihduttaminen on tosi yksinkertaista! Lisäät ruokavalioon paljon hedelmiä ja kasviksia, se on siinä.

Itsellä toimi parhaiten se, että päätin itselleni tiettyjä sääntöjä, joita noudatin. Yksi oli esim. että ennen herkkuja syön aina kaksi porkkanaa ja yhden omenan. Herkkujen syönti väheni huomattavasti, vaikka en kieltänyt itseltäni mitään. Toiseksi rupesin aamuisin syömään runsaskuituista puuroa, näin jo pelkästä aamupalasta hävisi paljon kaloreita perinteiseen leipä ja jogurtti aamiaiseen verrattuna.

Lisäsin myös liikuntaa, lähinnä hyötyliikunnan muodossa ja kilot lähtivät kuin itsekseen.
 
Ai niin, esim. raxissakin käyn syömässä, olen vain päättänyt, että jokaista pizzapalaa kohden syön myös yhden lautasellisen salaattia. Näin ollen en kiellä itseltäni yhtään palaa, en vain jaksa syödä kahta palaa enempää :D
 
"vieras"
[QUOTE="äitee";28288147]Minulla tuli mieleen, että mitä te laihduttajat syötte silloin kun energiaa tosiaan tarvii, esim pitkän lenkin jälkeen. Itselleni tulee hirmunen nälkä lenkin jälkeisenä päivänä ja se ei kyl tahdo mennä ohi ellen syö kunnon ruokaa/leipää yms.[/QUOTE]

Juo joku kunnon proteiinijuoma heti liikunnan päälle. Se palauttaa nopeasti ja leipää paremmin, eikä seuraavan päivänä ole nälkä. Proteiinintarpeen tyydyttäminen liikunnan jälkeen on tärkeää senkin takia, että laihdut rasvasta etkä lihaksista.
 
Aamulla syön kaurapuuroa raejuuston ja mehukeiton kanssa.

Lounaalla: 200g kasviksia ja lisuketta: lihaa, kanaa, kalaa.. yleensä edellisen päivän päivällisen tähteitä. Mukana ei ole perunaa, pastaa tai riisiä.

välipala: Yleensä rahkaa marjoilla tai jotaki muuta pientä.

Päivällinen: 200g kasviksia + samaa mitä muukin perhe syö.

Iltapala: 1-2 palaa RUISleipää (ei vehnää ollenkaan) kasviksilla ja lihaleikkeellä. Joskus myös rahkaa mehukeitolla.

Kannattaa punnita alussa kasvikset. 200g Saattaa olla yllättävän paljon.

Näin syömällä oon tänä vuonna puottanut 7 kg.

Ps. Pidän joka viikko yhden karkki/herkkupäivän.
 
Ihan sitä normaalia kotiruokaa syön, makkarasoppaa, janssoninkiusausta, kasvissosekeittoa, lihapullia. Herkkuja syön vain lauantaisin ja ruokaa syön 2dl kerralla. Paljon vettä. Juoksemassa käyn 2xviikossa.

Terveisin -14kg/14vko
 
"äitee"
[QUOTE="vieras";28288166]Juo joku kunnon proteiinijuoma heti liikunnan päälle. Se palauttaa nopeasti ja leipää paremmin, eikä seuraavan päivänä ole nälkä. Proteiinintarpeen tyydyttäminen liikunnan jälkeen on tärkeää senkin takia, että laihdut rasvasta etkä lihaksista.[/QUOTE]

Tuota, kun minä vastustan noita valmisjuomia. Tiedän olevani hankala ihminen :) Olisiko ideaa, mikä ruoka-aina ajaisi saman asian. Rahka-annos marjoilla/hedelmillä. Eikö joskus suositeltu banaania urheilun jälkeen nautittavaksi.
 
"Susu"
Itse alotin maanantaina vähä hiilarisen ruoan jotta painoni lähtisi laskuun. Jätin kaikki herkut poissa joka on ollu aika raskasta kun tosiaan kauhea herkku syöppö kun olen. Kaikesta huolimatta vaikka mies tuli eilen töistä kotiin suklaalevy kourassa niin pidin pintani ja marssin vain lenkille. 4,5kiloa 4 päivässä on hieno saavutus ja se pitää mielen virkeänä ja auttaa jaksamaan vaikeassakin paikassa :)
 
"vieras"
[QUOTE="äitee";28288147]Minulla tuli mieleen, että mitä te laihduttajat syötte silloin kun energiaa tosiaan tarvii, esim pitkän lenkin jälkeen. Itselleni tulee hirmunen nälkä lenkin jälkeisenä päivänä ja se ei kyl tahdo mennä ohi ellen syö kunnon ruokaa/leipää yms.[/QUOTE]

olet varmasti kuullut puhuttavan palautumisjuomasta, suosittelen tutustumaan urheilujuomiin.
 
"vierailija"
Minä olen laihtunut 12 kg normiruoalla enkä ole laskenutkaloreita enkä pitänyt ruokapäiväkirjaa, semmosta en jaksa. Karkit ja pulla ovat ne mun paheet ja en lopettanut niiden syöntiä vaan vähensin. (huijaan itteeni)
Joka päivä sain syödä jotain hyvää mutta vain puolet siitä mitä ennen oli normi. Ajan kanssa vähensin sitten vielä. Yritin liikkua aina kun oli mahdollista. Esm jos piti hakea jotain talon toisesta päästa kävelin kaksi kertaa. Tein pieniä jumppaliikeitä aina vessakäynnin yhteydessä ja joka mainoskatkona aikana tein jotain pientä. Silloin kun katsoin jotain elokuvaa niin join teetä ilman sokeri niin jäi napostelut pois mutta jotain tekemistä käsillä. Tein ainakin kerran viikossa kävelylenkin se on kuitenkin 52 kertaa vuodessa. Tämmösillä pienillä asioilla sain kilot pois. Sun pitää vain löytää ne sun jutut mitää toimii sulla.
 
"eee"
[QUOTE="äitee";28288543]Tuota, kun minä vastustan noita valmisjuomia. Tiedän olevani hankala ihminen :) Olisiko ideaa, mikä ruoka-aina ajaisi saman asian. Rahka-annos marjoilla/hedelmillä. Eikö joskus suositeltu banaania urheilun jälkeen nautittavaksi.[/QUOTE]

250 g Ehrmannia mehukeitolla ja marjoilla.
 
"äitee"
[QUOTE="eee";28288727]250 g Ehrmannia mehukeitolla ja marjoilla.[/QUOTE]

Onko tämä Ehrmann rahkaa? Eikö tuo ole aika iso annos kerralla syötäväksi. Meil alkaa olla viime kesän marjat pian syöty, onko kamalan vakavaa jos heitän teelusikallisen hilloa sekaan.
 

Yhteistyössä