Onko Jehovan todistajat vapautettu asepalveluksesta siksi, ettei heitä pidetä luotettavina

Siis Jehovan todistajien ei tarvitse suorittaa asepalvelusta eikä edes siviilipalvelusta ja he eivät joudu tästä vankilaan kuten totaalikieltäytyjät joutuvat.
Lakia on paljon myös kritisoitu.
Mutta jos syynä lakiin onkin se, etteivät sotilasviranomaiset pidä Jehovan todistajia kyllin luotettavina suorittamaan palvelusta (siviilipalvelus tai asevelvollisuus), jossa he pääsevät käsiksi mahdollisesti arkaluonteisiin tietoihin.
Jehovan todistajat on kansainvälinen järjestö, jota johdetaan ulkomailta. Kyse on erittäin suljetusta yhteisöstä.
 
  • Tykkää
Reactions: Aqela
Siis perustelen vielä näkemystäni. Aiemminhan oli julkisuudessa tietoja, etteivät Suomen ja Venäjän kaksoiskansalaiset voi palvella Suomen armeijassa, koska heitä ei pidetty luotettavia, heitä pidettiin uskollisina Venäjälle ei Suomelle.
Jehovan todistajat ovat täysin kansainvälisen ja erittäin salatun johtonsa valvonnassa. He eivät siis varmasti ole uskollisia Suomelle, jos johto käskee muuta (heillähän on tunnetusti erittäin rankat painostamiskeinot seurakunnasta eronneita kohtaan mm. täydellinen eristäminen ja kunnian vieminen).
Julkijehovia, jotka näyttävästi kieltäytyvät palveluksesta, on Suomessa kovin vähän ja heidän lähettämisensä vankilaan ei kuormittaisi mitenkään vankiloita. Jehovan todistajien harjoittama propaganda pyrkii tekemään heistä marttyyreitä, joita vainotaan uskonnon takia. Lahkossa on syvällä opetus, että maailmalliset vainoavat heitä.
Käsittääkseni ns. piilojehovia on huomattavasti enemmän. Äskettäin (piilo)jehovatuttavani sukulaispoika vapautettiin kutsunnoissa asepalveluksesta, koska hän oli Suomen ja Saksan kaksoiskansalainen.Todellinen syy oli, että hän on piilojehova.
Siskoni on tällainen piilojehova, olen saanut tuntea kaikki järjestön painostustoimet eristämisestä maineen mustaamiseen, kun en ole liittynyt lahkoon. Myös ns. rakkauspommitus on ollut käytössä (ympäröidään mukavasti käyttäytyvillä ja sinua arvostavilla piilojehovilla, jotta liittyisit lahkoon .Sävy muuttuu äkkiä, jos et liity)
 
vierailija
Miten siskosi on jehova mutta sinä et?
En liittynyt lahkoon, vaikka sitä kovasti jehovat sitä yrittivät. Minulle valkeni vasta tänä vuonna, että sisko on jehova, käsittääkseni jehovien Suomen järjestön johtoa. Hän siis ei ole julkisesti jehova, kotiäiti ja työkyvöttömyyseläkkeelä.
Rippikoululeirin pappi (70-luvun loppu) oli ilmeisesti piilojehova, käännytti lähes kaikki leirillä olleet nuoret minua lukuunottamatta. Seuraavana talvena minut erotettiin muutaman kaverini seurasta, kääntyneet nuoret olivat painostaneet heitä, etteivät he olisi seurassani (kuulin myöhemmin), yksi ns. kavereistani kuului näihin kääntyneisiin. Sitten koko luokka lakkasi puhumasta minulle, ruokailussa ei suostuttu istumaan samassa pöydässä kuin minä, samoin osalla tunneista. Siskoni osallistui minuun kohdistuneeseen naureskeluun, tosin kotona esitti ystävällistä. Näin raaka peli ei ole luterilaisen kirkon eikä sen lahkojen toimintaa vaan tyypillistä jehovan todistajille.
Lukion ensimmäisellä luokalla minut taas ympäröivät nämä piilojehovat ja oli niin kivaa ja mukavaa, kun kaikki äkkiä olivatkin ystävällisiä minulle. Kun en kääntynyt, sävy muuttui ja koko luokka kiusasi minua matkimalla käytöstäni.
Siirryttyäni yliopistoon ja myöhemmin työelämään sama kaava toistui.
Tätä syksynä katkaisin kokonaan välit siskooni, koska tajusin hänen käyttäneen piilovittuilua 80-luvulta lähtien, en kertoi ikäviä asioita tuttavistaan ja jopa itsestään (kuulin myöhemmin muualta, etteivät tarinat pitäneet paikkaansa) ja oikeastaan tarkoitus olikin sanoa, että hän oli tarkoittanut minua.
Esim. nuorempi poikani oli taaperona vaikeasti allerginen ja söi paljon lihaa, koska mikään erityskorvike ei sopinut. Aina kun kävin siskolla hän syötti kouluikäisille lapsilleen valtavia määriä grillimakkaraa, selvästi yli suositusten ja antoi ymmärtää, että se on heillä tapana muutenkin. No kuulin muualta, että siskoni perhe ovatkin vegaaneja. Siis ainoa tarkoitus, jonka em. esitykselle keksin oli vihjata, ettei poikani ravinto vastannut ravitsemussuosituksia.
Em. oli ensimmäinen minkä tarkoituksen tajusin, sitten tajusin, että oli ollut myös piilovittuilua koulutukseni tarpeettomuudesta työelämässä(olin jonkin aikaa työtön, FM, pääaine matematiikka), siskoni valitteli ja sai minut myös sanomaan, että hänen käsityöalan koulutuksensa oli huono työllistymisen kannalta. Hän siis yritti sanoa, että hänen jehova kaverinsa, jonka tunnen ja joka on DI, on saanut hyödyllisen koulutuksen. Tunnen hyvin kyseisen kaverin, hän oli aiemmin samassa työpaikassa kuin minä. Tämä vittuilu ei kuitenkaan mennyt ihan putkeen, olen tärkeässä tehtävässä teollisuudessa.
Esimerkkejä on muitakin vaikka kuinka monta. Tarkoitus oli ilmeisesti murtaa itsetuntoni täysin, sitten taas rakkauspommitusta ja sitten liittyminen jehoviin.
Katkaistuani välini siskooni , joka muuten kertoi valheita , etteivät lähisukulaiseni hyväksy minua (eipä pitänyt paikkansa yhtä lukuun ottamatta, kävivät täällä luonani), ovat yöuneni parantuneet huomattavasti ja aikaa on riittänyt muuhunkin kuin siskon kuunteluun.
Yksi jehovien menetelmistä on häiritä yöunta kilauttelemalla ovikelloja tai puhelinta niin nopeasti, ettei näkyviin jää kuka on soittanut. Yleensä häirittävän henkilön taloyhtiöön järjestetään yksi tai pari piilojehovaa tekemään kiusaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
vierailija
En liittynyt lahkoon, vaikka sitä kovasti jehovat sitä yrittivät. Minulle valkeni vasta tänä vuonna, että sisko on jehova, käsittääkseni jehovien Suomen järjestön johtoa. Hän siis ei ole julkisesti jehova, kotiäiti ja työkyvöttömyyseläkkeelä.
Rippikoululeirin pappi (70-luvun loppu) oli ilmeisesti piilojehova, käännytti lähes kaikki leirillä olleet nuoret minua lukuunottamatta. Seuraavana talvena minut erotettiin muutaman kaverini seurasta, kääntyneet nuoret olivat painostaneet heitä, etteivät he olisi seurassani (kuulin myöhemmin), yksi ns. kavereistani kuului näihin kääntyneisiin. Sitten koko luokka lakkasi puhumasta minulle, ruokailussa ei suostuttu istumaan samassa pöydässä kuin minä, samoin osalla tunneista. Siskoni osallistui minuun kohdistuneeseen naureskeluun, tosin kotona esitti ystävällistä. Näin raaka peli ei ole luterilaisen kirkon eikä sen lahkojen toimintaa vaan tyypillistä jehovan todistajille.
Lukion ensimmäisellä luokalla minut taas ympäröivät nämä piilojehovat ja oli niin kivaa ja mukavaa, kun kaikki äkkiä olivatkin ystävällisiä minulle. Kun en kääntynyt, sävy muuttui ja koko luokka kiusasi minua matkimalla käytöstäni.
Siirryttyäni yliopistoon ja myöhemmin työelämään sama kaava toistui.
Tätä syksynä katkaisin kokonaan välit siskooni, koska tajusin hänen käyttäneen piilovittuilua 80-luvulta lähtien, en kertoi ikäviä asioita tuttavistaan ja jopa itsestään (kuulin myöhemmin muualta, etteivät tarinat pitäneet paikkaansa) ja oikeastaan tarkoitus olikin sanoa, että hän oli tarkoittanut minua.
Esim. nuorempi poikani oli taaperona vaikeasti allerginen ja söi paljon lihaa, koska mikään erityskorvike ei sopinut. Aina kun kävin siskolla hän syötti kouluikäisille lapsilleen valtavia määriä grillimakkaraa, selvästi yli suositusten ja antoi ymmärtää, että se on heillä tapana muutenkin. No kuulin muualta, että siskoni perhe ovatkin vegaaneja. Siis ainoa tarkoitus, jonka em. esitykselle keksin oli vihjata, ettei poikani ravinto vastannut ravitsemussuosituksia.
Em. oli ensimmäinen minkä tarkoituksen tajusin, sitten tajusin, että oli ollut myös piilovittuilua koulutukseni tarpeettomuudesta työelämässä(olin jonkin aikaa työtön, FM, pääaine matematiikka), siskoni valitteli ja sai minut myös sanomaan, että hänen käsityöalan koulutuksensa oli huono työllistymisen kannalta. Hän siis yritti sanoa, että hänen jehova kaverinsa, jonka tunnen ja joka on DI, on saanut hyödyllisen koulutuksen. Tunnen hyvin kyseisen kaverin, hän oli aiemmin samassa työpaikassa kuin minä. Tämä vittuilu ei kuitenkaan mennyt ihan putkeen, olen tärkeässä tehtävässä teollisuudessa.
Esimerkkejä on muitakin vaikka kuinka monta. Tarkoitus oli ilmeisesti murtaa itsetuntoni täysin, sitten taas rakkauspommitusta ja sitten liittyminen jehoviin.
Katkaistuani välini siskooni , joka muuten kertoi valheita , etteivät lähisukulaiseni hyväksy minua (eipä pitänyt paikkansa yhtä lukuun ottamatta, kävivät täällä luonani), ovat yöuneni parantuneet huomattavasti ja aikaa on riittänyt muuhunkin kuin siskon kuunteluun.
Yksi jehovien menetelmistä on häiritä yöunta kilauttelemalla ovikelloja tai puhelinta niin nopeasti, ettei näkyviin jää kuka on soittanut. Yleensä häirittävän henkilön taloyhtiöön järjestetään yksi tai pari piilojehovaa tekemään kiusaa.
Aha...
 
Aqela
Mun vanhemmat olivat todistajia. Aikoinaan lopettivat sen homman. Mä en ole koskaan kuullut piilojehovista. Meitä lapsia ei koskaan painostettu tai muuten yritetty houkutella mukaan uskontoon. Mulla ei ole huonoja kokemuksia jehovan todistajista.
 
Tsemppiä jatkossakin, ja onnittelut vahvasta psyykestäsi. (y):love:Sekopäistä sakkiahan nuo(kin) hihhulit on.
Siis järjestö todellakin tekee aktiivista käännytystyötä mielisairaaloissa, potilasyhdistyksissä ja kuntoutujien parissa. Tästä seuraa, että suurella osalla järjestön jäseniä on psyykkisiä ongelmia, mistä taas seuraa ongelmia heidän läheisilleen ja naapureilleen.
Psyykkisistä ongelmista kärsivä voi olla ihan mukava ihminen ja elää normaalia elämää, jos hänen ihmissuhteensa ovat normaaleja. Mutta jos koko hänen lähipiirinsä koostuu epänormaalin uskonlahkon jäsenistä, käytös usein muuttuu varsin poikkeavaksi.
Yksi tapa, jolla minua on häiritty, on ollut tuoda lähelleni (naapurustoon ja työpaikoille) skitsofreenikoita, joita lahko on vuosia käyttänyt hyväkseen. Kun poikani olivat pieniä yhden skitsofreenikkonaapurini asunto jouduttiin ottamaan yhtiön haltuun, jatkuvan meihin kohdistuvan kiusaamisen takia. Kiusaamiseen kuului lattian (meidän kattomme) hakkaaminen yöaikaan vauvan itkiessä, jatkuva oudohko lastenhoitoon liittyvä arvostelu (kuulin myöhemmin ko. naapurin sukulaiselta, että hänen oma lapsensa oli otettu huostaan) ja naapuruston käännyttäminen (ei onnistunut) meitä vastaan levittelemällä valheita.
 
Lisäisin vielä, että yksi häritsemisen muoto on seuraava. Jehovanuskoinen kertoo sinulle epätosia juttuja tuttavistasi, joita et pysty tarkistamaan tai et edes osaa epäillä niiden olevan epätosia. Sitten kun kerrot niitä eteenpäin muille tuttavillesi, alkuperäinen kertoja kiistää koskaan sanoneensa sellaista ja väittää sinun tullee hulluksi/alkavan dementoitua. Yleinen vanhuksiin kohdistuva kiusaamismuoto.
 
Syy miksi minusta näyttää siltä, että Jehovat ovat liikekannalla, on se, että heidän odottamansa maailmanloppu on käsillä (Wikipedia):
"Liikkeen nykyisen raamatuntulkinnan mukaan Jehovan todistajat uskovat, että nykyinen maailmanjärjestys loppuu Harmagedonin sodassa ilmeisesti viimeistään ennen kuin kaikki ne, jotka ovat eläneet osittainkin samanaikaisesti vuonna 1914 elossa olleiden kanssa, ovat kuolleet.[17] He uskovat, että Harmagedonin taistelua edeltää poliittisten hallitusvaltojen kääntyminen Yhdistyneiden Kansakuntien johdolla maailman vääriä uskontoja vastaan ja tuhoavan ne Raamatun Ilmestyskirjan profetioiden toteutumiseksi.[18] Tätä seuraa heidän mukaansa Harmageddonin taistelu, jossa hallitusvallat tuhotaan ja jossa säilyvät Jehova Jumalalle uskollisten lisäksi myös ne, joiden sydämentilan Jumala havaitsee oikeaksi, mutta jotka eivät ole saaneet mahdollisuutta oppia Raamatun totuutta Jumalasta"

Voi olla, että he hiven avittavat tätä poliittisten maailmanvaltojen kääntymistä jakamalla valeuutisia, alkoi nimittäin lopulta tuntua epäuskottavilta kaikki presidentti Trumppia koskeva (twiitti) uutisointi.
Entäpä, jos hän todellakin joutui häirinnän kohteeksi, tarkoituksena romauttaa usko tiedotusvälineisiin.
 
Mitä intti tarttee?
Mun ajoistani reservi on pienennetty puoleen

Jos ei tarvita niin vapautuksia voi myöntää laveammallakin kädellä, so what? Epek?
Mut ei se saa perustua yhteen uskonlahkoon.
Se on oikeesti perustuslain vastaista.

Mulla oli alokastuvassa yks joka laitettiin ns. hullun papereilla pois ennen kuin kovia jaetiin, luojan kiitos.

Ja ikuisesti muistan tapauksen jossa vakaumuksellista aseistakieltäytyjää mikään ei estänyt ampumasta naisystäväänsä.
Vakaumus on kovin suhteellista.
 
Siis järjestö todellakin tekee aktiivista käännytystyötä mielisairaaloissa, potilasyhdistyksissä ja kuntoutujien parissa. Tästä seuraa, että suurella osalla järjestön jäseniä on psyykkisiä ongelmia, mistä taas seuraa ongelmia heidän läheisilleen ja naapureilleen....
Syy miksi minusta näyttää siltä, että Jehovat ovat liikekannalla, on se, että heidän odottamansa maailmanloppu on käsillä (Wikipedia):......
Olisin halukas auttamaan yhteiskuntaa, esim kuskaamalla näitä jehuja Niuvanniemeen ja vastaaviin mestoihin, sinnehän tuollaiset psyykkisesti vakavasti sairaat tapaukset kuuluvat! Lastenraiskaajiakin tuossa jehujen miesköörissä on niin että oksettaa:mad:

Ja tuo heidän Harmageddoninsa on ihan uskomattoman onnistuneen aivopesun tulosta. En osaa suhtautua vakavasti yhteenkään jehuun:cautious:
 

Yhteistyössä