Onko joku oikeasti saanut synnytyksen itse käyntiin?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
mulla autto se, kun lakkasin yrittämästä.. kolmen tuskaisen yön jälkeen, kun supistelut aina aamulla loppuivat, ajattelin, että nyt mä sit meen pötköttään tohon sohvalla kattomaan housea ja olen ihan rauhassa, niin johan alko tapahtumaan ;)
 
Mun oma äiti teki pikku mokan ottaessaan vähän lusikalla risiiniöljyä. Sitten lähdettiinkin pianm maalta pillit päällä sairaalaan. Lieneekö sattumaa, mutta itse en moista ikinä uskaltaisi. Kolmea s:ää tuli omien kanssa kokeiltua aina, mutta ei ollut mitään vaikutusta.
 
"vieras"
Mäkin kävelin ennen kolmatta synnytystä noin 8 kilometriä ja muutaman tunnin päästä synnytys lähti ja eteni nopeasti mun muihin verrattuna. Neljännen kohdalla kävely ei auttanutkaan sitten yhtään.
 
dvbfbfd
Aamulla seksiä, sitten esikoisen (2v) kanssa kaupungille ja kun tultiin iltapäivällä kotiin, niin istuin lattialle rakentamaan junarataa esikoisen kanssa ja siihen meni lapsivesi. En tiedä auttoiko tuo seksi & shoppailu vai ei.
 
neljäs tulossa
ei siihen voi oikeasti itse millään tavalla vaikuttaa.se tulee kun on tullakseen.Se mitä tapahtui hiukan aikaisemmin ennen kun synnytyskäynnistyi on vaan sattumaa.Seksikään ei auta jos kohdunsuu ei oo muuten kypsä.
 
yli menneet
No en usko et kotikonstein voi saada synnytyksen alkuun. Kolme ässää kokeiltu ja kyykkyjä tein jotta vauva laskeutuu alemmas :) mm. kävellyt jyrkkää mäkeä edestakasin ylös ja alas :) Lääkärin tekemä suht kovakourainen sisätutkimus lähellä LA saattaa aloittaa synnytyksen.
 
2n äiti
Kummallakin kerralla kokeiltu ässät, liikunnat, akupisteet, vyöhyketerapia, portaat, lepo, piimäkuuri, ananakset..... mitä vain netistä on löytänyt (paitsi ei riisinöljyä). Sairaalassa sitten jytymmillä aineilla
 
2n äiti
Ainiin ja lääkärikin puolessa välissä totesi toista raskautta, että yli menee tämäkin suurella todennäköisyydellä. Mulla oli 1 mennyt yli sekä mun kiertoni on pidempi kuin yleensä (eli se 28, omani oli ehkä 30-33) joka tarkoittaa sitä, että en olekaan niin pitkällä raskautta kuin oletetaan. En tiedä pitääkö paikkaansa muilla, mutta omalla kohdalla ainakin.
 
..
eka käynnisty nännejä hieromalla. tai sillä saatiin aikaan kipeitä supistuksia, sitten lähdettiin ikeaan jossa ne vaan paheni :) en tiedä kumpi sitten sen synnytyksen käynnisti
 
Heipparallaa
Lasketun ajan jälkeen koetettiin joka ilta kaikki mahdolliset s:t paitsi sitä, josta mies kohteliaasti kieltäytyi, koska lapsen pää roikkui liian alhaalla. Ikeassakin käytiin. Ei tulosta. Kymmenen päivää lasketun ajan jälkeen kävelin 10 kilometriä kumisaappaissa. Ei tulosta. Käynnistystä edellisenä päivänä imuroin kolmikerroksisen talomme joka kolkan. Ei tulosta. Käynnistyspäivänä kävelin sairaalaan viisi kilometriä sairaalakassin kanssa. Ei tulosta.

Sitten nielaisin yhden cytotecin, ja muutaman tunnin päästä lapsi oli maailmassa. Seuraavan lapsen kohdalla taidan odotella ihan rennosti vaan. Tulee kun tulee, viimeistään sillä cytotecilla.
 

Yhteistyössä