Onko joku syöny lapsena mössöä johon tuli kaurahiutaleita ja kylmää maitoa, lisäks sokeria..

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton:
Oi, se oli hyvää :p Pitääkin joskus kokeilla maistuuko vielä yhtä hyvältä.
En kyllä muista miksi tuota sössöä meillä kutsuttiin. Noiden ainesten lisäksi mulla oli seassa myös rusinoita ja nyt alkoikin tehdä mieli toista lapsuuden herkkua eli talkkunaa |O
Miten teillä syötiin talkkunaa? Meillä lapset tykkää hirmusti talkkunapuurosta vaikka musta se on inhan limasta? Piimäänkö vai mihin sitä voi muuten sekoittaa?
Mä syön talkkunaa enimmäkseen viilin päälle siroteltuna. Jos vielä laittaa mustikoita joukkoon, niin on huippuhyvää.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja röyh:
Mulla se jämähtää nykyään aika pahasti vatsaan kun vetäsee 6 desiä kaurahiutaleita maidon kanssa. Tykkään kyllä. Puuro on parempaa raakana, samoin pullat.
Hehe, en yhtään ihmettele, jos jämähtää... meillä päin kuudesta desistä kaurahiutaleita valmistuu kuuden hengen puuroannos :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton:
Oi, se oli hyvää :p Pitääkin joskus kokeilla maistuuko vielä yhtä hyvältä.
En kyllä muista miksi tuota sössöä meillä kutsuttiin. Noiden ainesten lisäksi mulla oli seassa myös rusinoita ja nyt alkoikin tehdä mieli toista lapsuuden herkkua eli talkkunaa |O
Miten teillä syötiin talkkunaa? Meillä lapset tykkää hirmusti talkkunapuurosta vaikka musta se on inhan limasta? Piimäänkö vai mihin sitä voi muuten sekoittaa?
Mä syön talkkunaa enimmäkseen viilin päälle siroteltuna. Jos vielä laittaa mustikoita joukkoon, niin on huippuhyvää.
Viilin joukkoon talkkunajauhoja ja sokeria ja joskus lisäksi rusinoita.
Tää oli niin hyvää! Ja hyvältä kuullostaa tuo mustikka versiokin, tätä pitää myös kokeilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
:wave: Mutta en muista, millä nimellä sitä kutsuttiin.
sama täällä :wave:

tykkäsin kovasti.

tykkäsin myös semmosesta että näkkärin päälle levitettiin voita ja sitten laitettiin muovipussiin ja murskattiin, ai että se oli hyvää :p

 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Oi on..ja herkkua se oli. Mun isompi tyttö söi yhteen aikaan tuota puuron sijasta. Totesin että enempi se varmaankin ravitsee kun syö raakana hiutaleet sokerilla ja maidolla kuin keitettynä ja vie kylmänä roskiin.

Toinen mun lapsuuden herkku oli voita pannulle, sekaan sokeria, kaurahiutaleita ja kaakaojauhoja. Sitten kypsennystä vähän aikaa :p
Nam, tota jälkimmäistä on kokeiltava, kiitos!
Tää on hyvää!!! Oli pakko heti kokeilla ja tästä tuli uusi, helppo herkku mun elämään. Kiitos vielä vinkistä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Oi on..ja herkkua se oli. Mun isompi tyttö söi yhteen aikaan tuota puuron sijasta. Totesin että enempi se varmaankin ravitsee kun syö raakana hiutaleet sokerilla ja maidolla kuin keitettynä ja vie kylmänä roskiin.

Toinen mun lapsuuden herkku oli voita pannulle, sekaan sokeria, kaurahiutaleita ja kaakaojauhoja. Sitten kypsennystä vähän aikaa :p
Nam, tota jälkimmäistä on kokeiltava, kiitos!
Tää on hyvää!!! Oli pakko heti kokeilla ja tästä tuli uusi, helppo herkku mun elämään. Kiitos vielä vinkistä!
Joko sä ehdit kokeilla :LOL: :LOL: :LOL:
sössömössö on sen nimi :D

 

Yhteistyössä