onko joku tilannut vaunut hobby hallista?

  • Viestiketjun aloittaja maria85
  • Ensimmäinen viesti
Lintu
Heippa!

Mun vanhemmat tilasivat meille ABC Desiginin Vivo-malliset vaunut, kun olivat väriltään juuri mulle sopivat ( beige-tummasiniset) ja muutenkin kuvaukseltaan sellaiset yhdistelmävaunut, joita oltiin toivottu. Mutta..

En kyllä ole niihin ollut järin tyytyväinen, 1. ensinnäkin meidän poikamme ei viihtynyt edes kapalossa ja näiden vaunujen makuukoppa on tosi kapea ja ahdas (joku toinen vauva olisi toki viihtyä todella hyvin, muttei meidän), 2. toiseksi vaunut ovat raskaat,( tosi raskaat varsinkin talvella, vaikka leveiden pyörien piti kuulemma helpottaa lumessa kulkemista), 3. pyörät siis leveät,mikä ok, mutta ne menivät kuluneen näköisiksi tosi nopeasti, vaikka siis edelleen ovat käyttökelpoiset, 4. vaunujen mataluuden vuoksi myös "alakerran" tavarakori jää pieneksi. En sitten tiedä haittaisiko muita tällaiset seikat ja pitää sanoa, että siskollani Brion kevyet vaunut niin eipä ole paino häneltä tippunut ja mä laihduin nooopeasti synnytyksen jälkeen, että liekö se kokonaan paha asia kuitenkaan, että vähän on vaunuilla painoa =)

Mukavaa kevättä ja onnistuneita vaunuostoksia :) !
 
Meillä hobby hallin vaunut, tilattiin v. 2000. Merkkiä en nyt muista ku ei oo miulle nii tärkee juttu :D Hyvät on olleet. Vaunukoppaa ei meillä oo ollu ees käytössä ku eka ja toka lapsi syntyivät keväällä eikä sitä näin ollen tarvittu, kolmannellekkaan en sitä laittanut ku on tosiaan aikas ahdasta ton kopan kanssa. Ja miusta noi ilmakumirenkaat on olleet hyvät, helpottanut maastossa ja lumessa kulkemista kummasti! Paino ei kyllä tällä mammalla oo päässy tippumaan, valitettavasti :LOL:
Nyt kunhan kolmas lopettaa vaunuilun, voin hyvällä omalla tunnolla luopua vaunuista, hyvin palvelleet, ja edulliseen hintaan nähden erittäin hyvä diili oli! B)
 
maria85
kiitos vastauksista!tällähetkellä hobbarissa on myynnissä parit abc rattaat ja sit jotkin carena ride merkkiset yhdistelmät!onko kellään kokemusta sen merkkisistä(carena)?
 
abc:t täälläkin,hyvät on,tosin aavistuksen verran raskaan tuntuiset lumessa.Vankkaa tekoa on,en tod.usko et ihan norm.käytös kovin helpolla hajoo.Hinta laatu suhde kohallaan.Edulliset ja hintaansa nähden hyvät vaunut.
 
Itsellä on Carena Ridet. Ei kovin pitkäaikaista kokemusta, mutta ainakin tällä hetkellä vielä olleet ihan ok. Carena on Brion "halpamerkki", ts. käytetään osittain samaa tekniikkaa, ja testataan samoin testein kuin Briotkin. Käsittääkseni siis sama valmistaja tuotteilla, monissa Carenan mainoksissahan näkyy myös Brion logo, jos olet kiinnittänyt huomiota esim. Vauva-lehteä selatessa...
 
Vappuli
Vuosi sitten tilasin Brio Novat. Erittäin tyytyväinen olen ollut ja hyvin on kestäneet. Epäröin ensin muovipyöristä jotka vaunuissa on, mutta ne on mielestäni todella hyvät.
 
Meillä nuo Carena Ridet vaavin syntymistä odottelemassa. Erittäin keveät ja toimivan oloiset malliltaan. Varsinaista käyttökokemusta vaunuista ei vielä ole, koska esikoinen syntyy heinäkuussa. Mutta menevät erittäin pieneen tilaan, näppärät käsitellä ja koska ei ole ilmakumipyörät, niin ei tarvitse huolehtia pumppailuista yms. Ainut miinus on pienehkö tavarakori (niinkuin kaikissa noissa matalaprofiilisissa yhdistelmissä) ja heijastimien vähyys. Heijastin ongelma ratkaistiin sillä, että ostettiin vaunuihin hyvät heijatimet sisältävä sadesuoja.

Noista Carenoista olen kuullut paljon positiivisia kommentteja käyttäjiltä, mutta varmasti vaunut kuin vaunut saa rikki ilman asianmukaista huoltoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 18:43 Lintu kirjoitti:
Heippa!

Mun vanhemmat tilasivat meille ABC Desiginin Vivo-malliset vaunut, kun olivat väriltään juuri mulle sopivat ( beige-tummasiniset) ja muutenkin kuvaukseltaan sellaiset yhdistelmävaunut, joita oltiin toivottu. Mutta..

En kyllä ole niihin ollut järin tyytyväinen, 1. ensinnäkin meidän poikamme ei viihtynyt edes kapalossa ja näiden vaunujen makuukoppa on tosi kapea ja ahdas (joku toinen vauva olisi toki viihtyä todella hyvin, muttei meidän), 2. toiseksi vaunut ovat raskaat,( tosi raskaat varsinkin talvella, vaikka leveiden pyörien piti kuulemma helpottaa lumessa kulkemista), 3. pyörät siis leveät,mikä ok, mutta ne menivät kuluneen näköisiksi tosi nopeasti, vaikka siis edelleen ovat käyttökelpoiset, 4. vaunujen mataluuden vuoksi myös "alakerran" tavarakori jää pieneksi. En sitten tiedä haittaisiko muita tällaiset seikat ja pitää sanoa, että siskollani Brion kevyet vaunut niin eipä ole paino häneltä tippunut ja mä laihduin nooopeasti synnytyksen jälkeen, että liekö se kokonaan paha asia kuitenkaan, että vähän on vaunuilla painoa =)

Mukavaa kevättä ja onnistuneita vaunuostoksia :) !
samat viat ovat itseäni häirinneet! Koskaan en edes käyttänyt vaunujen makuukoppaa vaikka tyttö oli todella pieni syntyessään. Ja aivan uskomattoman raskaat. Suojakelillä en päässyt metriä pidemmälle vaunujen kanssa. Ja jos ainakin noissa meidän vaunuissa on painosuositus 20kg asti niin voin kertoa että niihin ei yksikään 20kilonen mahdu!
 
Jii
päivää.meil on kans abc design yhdistelmävaunut vm.2005.poika on nyt 6kk ja nyt kun on tälläset helteet niin on mahdottomuus laittaa sitä sinne lämpöpussiin nukkumaan!!!oon kai vähä tyhmä,mut en oo päässy niistä vaunuista oikein perille et kun mä otan sen lämpökopan pois,nii enhän mä myöskään voi tota poikaa sit vaan siihen laittaa makaan,sehän kiemurtelee siitä ittensä pois.hei miten nää toimii???voisko joku kertoo??
 
mie
siis jii..
allahan on valjaat mihin voit laittaa pienokaisen meillä myös abc vaunut ja tyty nyt seitsämän kuukautta käytin vain talven alkuajan kantopussia ja otin pois tilan vuoksi sitten sinne alle tein peitolla lämpimän paikan ja nyt tyttö istuu niin ihan on ollut niissä valjaissa joskus nukkuu makuuasennossa pitää vann säätää silloin valjaat löysemmälle ja kun nostaa istumaan taas vähän nopeesti kiristää hyvin vaivatonta..
 
en oo tilannu hobbyhallista. mut carenasta sen verran kokemusta et meni meillä runko poikki.. eka oli hyvin vähäsessä käytössä kaverilla joka käytti melkeen vaan yhen talven ku käytti sit muita rattaita. mulla taas ehti olla 3kk.. kävelin kyl suht paljon mut pitäs vaunujen vähän enemmän kestää \|O
sen jälkeen päätin ettei carenaa eikä muita ihan halpamerkkejä enää tuu.. ei käytettynä eikä uutena.
nyt myynnissä hobbyhallissa brion ponyt mitkä on ihan laaturattaat vaikka onki aika edulliset. mut ne onkii sit avorattaat ei vaunut mut...

mut se kertoo jo jotain jos katot noita takuu aikoja.. carenalla kaikissa vaan puolen vuoden takuu, acb:llä peräti vuoden.. miksköhän briolla 2v? sekä muilla kalliimmillä vaunuilla..
kyllä se vaan on niin et köyhän ei ainakaan kannata halpaa ostaa.. menee rikki ja joudut ostamaan uudet... ja jälkeenpäin mietittynä ni ei yhdistelmiä olis meillä tarvinu. kunnon rattaat mihin pehmee kantokoppa tms..
ite ainaki oon sitä mieltä et yhdistelmien ratasosat ni isot ja kömpelöt myöhemmässä käytössä sitten kun lapsi jo isompi..

tulipa taas seliteltyä omiaan... =)
 

Yhteistyössä