Onko jollain ollut synnytyksessä mukana joku muun kuin oma mies?

Luin noita "missä miehesi oli" ja olen ainut jolla ei ollut mies mukana....

Mulla on kolmessa synnytyksessä ollut mukana ystävä, neljännessä olin yksin, tuli niin äkkilähtö :/

Meillä minä en halunnut miestä sinne, eikä hän sinne mitenkään hinkunut... Jotenkin, mun mielestä siis, kivempaa olla henkilön kanssa jolla "kokemusta asiasta". Toi mun ukkeli on hiukan sen sorttinen, että mulla olis varmaan palanut hermot siihen :ashamed:
 
pohjantähdenalla
Esikon syntymässä oli mukana oma sisko,kun mies ei krapulaltaan tajunnut et synnytys oli jo käynnissä.Toisen aikana olin yksin saman syyn takia ja kolmannen aikana mies mukana.
 
vieras
Mulla on ollu mies mutta olen itse ollut kaverini synnytyksessä mukana. Kaveri halus mut ja miehelle oli ok..se sitten tuli sairaalaan mutta ei ollu siinä läsnä koko ajan. Se oli vähän vittuuntuneen olonen ja kysyinki että oonko ongelma mutta ei kehannu suoraan sanoa. Ärsytti kyllä sitten vähän olla siinä kun musta niin intiimi juttu mutta kaveri vaati että olen mukana.
 
yksin olen joka synnytyksessä ollut mies ei halunnut mukaan .... on kuulemma akkojen hommaa :D ... ja ite osuutensa jo hoitaut :D ....
niin oli siellä kätolöt tietty...

noin sanoo hirveää sairaala kammoo poteva isäntä :D ...
 
archie
Kuin myös yksinäni olin tai siis tottakai kätilö ja lastenhoitaja oli muttei ketään ulkopuolista. Mies ei halunnut eikä se mulle itsellekkään mitenkään tärkeää ollut et mies mukana. Jotenkin tykkäsin et sai olla ihan itsekseen eikä tarvinnut "huolehtia" muista.
 
lintu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ollu mies mutta olen itse ollut kaverini synnytyksessä mukana. Kaveri halus mut ja miehelle oli ok..se sitten tuli sairaalaan mutta ei ollu siinä läsnä koko ajan. Se oli vähän vittuuntuneen olonen ja kysyinki että oonko ongelma mutta ei kehannu suoraan sanoa. Ärsytti kyllä sitten vähän olla siinä kun musta niin intiimi juttu mutta kaveri vaati että olen mukana.


sori,mut ei ollut läsnä...kyllä mäkin muistan huuruisesti kuinka mies esim.pyyhki märällä pyyhkeellä otsaa niin pukin sen kova otteisesti pois jne.ja vääntelehdin tuskissani...ja olisin varmana raivostunut jos ois alettu kysellä onko sulla ongelmia,et sä et ole läsnä...ööö.tota.mä synnytän?ja silloin voi olla vähän ei niin paikalla oleva ja ei välttämättä jaksa viihdyyttää muita vaan keskittyä omaan kroppaansa ja vauvaan...

ja vastaus ap:lle,minulla oli mies mukana ja onneksi olikin kun salissakin meni monta tuntia+kun itse en osannut päättää puudutusta jne.kivuissani niin mies päätti..+pääsi leikkaamaan napanuoran ja näkemään heti meidän rakkaan lapsen.
 
mutta jos sopii teille
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli mun ex-mies, koska hän toivoi aina voivansa kokea lapsen syntymän, mutta oma mies taas pelkäsi osallistumista synnytykseen.


aika erikoista,kuinka miehesi suhtautui ja ex ei nähnyt mahdollisena että hän saa joskus jonkun toisen naisen kanssa lapsia ja pääsee kokemaan synnytyksen?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mutta jos sopii teille:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli mun ex-mies, koska hän toivoi aina voivansa kokea lapsen syntymän, mutta oma mies taas pelkäsi osallistumista synnytykseen.


aika erikoista,kuinka miehesi suhtautui ja ex ei nähnyt mahdollisena että hän saa joskus jonkun toisen naisen kanssa lapsia ja pääsee kokemaan synnytyksen?
No eksä jäi aika katkeraksi erosta ja vähän sellaiselle mielialalle ettei varmaan löydä enää ketään muuta jonka kanssa edes haluaisi lapsia ja on jo vähän vanhempikin (no ei sentään 79 v niikuin Iltiksessä kerrottiin että oli tullut vielä isäksi). Taas nykymies ymmärsi ettei siitä ole tulemaan mukaan kun on niin herkkis ja joku kaveri munkin piti saada.
 
Mun äiti oli molemmissa mukana. Mies ei edes halunnut lähteä, kun sillä sairaalakammo. Äitini joutui sitten olemaan avustajana esikon synnytyksessä, kun hoitsuja ei ollut riittävästi. Kiireinen yö. :D
Kuopuksesta oli kanssa mukana ja mies jäi vapaaehtoisesti esikon kanssa kotiin. Jos joskus kolmas tulee, haluisin kyllä raahata tuon miehen sinne mukaan. :)
 
Kaverin piti tulla, mutta kerkesi töistä vasta muutaman minuutin sen jälkeen kun kuopus oli nähnyt päivänvalon. Mutta mulla oli ihana kätilöopiskelija seuranani =)
Jos vielä joskus pääsen synnyttämään, niin ajattelin pyytää äitiäni mukaan. Hän ei ole ikinä kokenut alatiesynnytystä, joten voisi olla hänellekin ihan mieleenpainuva kokemus =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lintu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on ollu mies mutta olen itse ollut kaverini synnytyksessä mukana. Kaveri halus mut ja miehelle oli ok..se sitten tuli sairaalaan mutta ei ollu siinä läsnä koko ajan. Se oli vähän vittuuntuneen olonen ja kysyinki että oonko ongelma mutta ei kehannu suoraan sanoa. Ärsytti kyllä sitten vähän olla siinä kun musta niin intiimi juttu mutta kaveri vaati että olen mukana.


sori,mut ei ollut läsnä...kyllä mäkin muistan huuruisesti kuinka mies esim.pyyhki märällä pyyhkeellä otsaa niin pukin sen kova otteisesti pois jne.ja vääntelehdin tuskissani...ja olisin varmana raivostunut jos ois alettu kysellä onko sulla ongelmia,et sä et ole läsnä...ööö.tota.mä synnytän?ja silloin voi olla vähän ei niin paikalla oleva ja ei välttämättä jaksa viihdyyttää muita vaan keskittyä omaan kroppaansa ja vauvaan...

ja vastaus ap:lle,minulla oli mies mukana ja onneksi olikin kun salissakin meni monta tuntia+kun itse en osannut päättää puudutusta jne.kivuissani niin mies päätti..+pääsi leikkaamaan napanuoran ja näkemään heti meidän rakkaan lapsen.
Hei lue KUNNOLLA ennen kuin kommentoit!! Minä kerroin että MINULLA ollut mies aina mukana. MUTTA minun kaverilla oli minä. HÄNEN miehensä oli myös paikalla mutta käveli hermostuneena käytävällä ja hän oli mielestäni kiukkunen joten kysyin että haittaako MINUN läsnäolo. Ei myöntänyt mutta ehkä häntä vaivasi se että vaimo halusi myös minut mukaan heidän lapsensa syntymään. Toinen synnytys oli tää heillä.
 
aava-maria
esikoisen synnytyksen jossain vaiheessa huomasin että anoppi ,joka olis sairaalassa töissä, oli huoneessa myös :D, olin kuulemma antanut luvan tullakkin , no ei se mua mitenkään haitannut :)
 

Yhteistyössä