Onko kallista?

Olet väittänyt, että maalla asuminen on kallista, mitä se ei todellakaan ole. Oli vaan se pakko kertoa.
Väitin missä? Kerroin ei se niin halpaa ole. Jos sun mielestäsi meidän kustannukset ovat halpoja niin hohhoija. Vaikka juu en ole kertonut summia täällä, mutta kai ymmärrät mistä voi olla kysymys jos puhutaan 2sta ihmisestä jotka käy töissä, norm. minipalkalla. En tarkoittaa että me käymme, mutta tarkoitan että ei olisi riitänyt rahoja elää täällä. e on vaan kallista ja tämä on se syy miksi ei menee talo kaupaksi. Ei mulla muuta kun en jaksa, laitan vaan modeille senkin, kun ei meidän talon asiat tänne kuuluu, en vitsi kokoajan vastata samoja asioita.
 
Suu loksahti auki kun luin tätä jankutusta jostain sähkölaskuista, jotka eivät liity ap:n kysymykseen millään tavalla. Hävetkää, ämmät. Ei taida olla häävi elämä, jos lauantai-illan ratoksi joutuu vittuilemaan vieraalle ihmiselle jossain mammapalstalla??
Milanna, en osaa auttaa kysymyksesi kanssa, mutta anna tämän ketjun olla, jookos ;)
No niinpä. Mutta modeille se lähtee, en mä enää jaksa että meidän asioista täällä levitellään. Ainakin pisti silmäksi halli ja muut asiat. Myös se Scarlet muumemukeista, kun joku hullu mun tunnukset huutonetissä kerran linkitti missä huusin 2 isoa kohdetta.
 
kaupunkilainen
Voi ei. Vuosikaudet on saanut lukea Milannan juttuja täältä palstalta ja nyt yhtäkkiä ne kaikki tiedot onkin sit "salaisia" eli niitä ei saakaan mainita. Pitäisi siis tyhjätä oma pää ja olla tietämättä mitään(!), mutta miten se on mahdollista, kun joka päivä ennen aina luki näitä juttuja palstalta ihan väkisin (en olisi halunnut).
 
Voi ei. Vuosikaudet on saanut lukea Milannan juttuja täältä palstalta ja nyt yhtäkkiä ne kaikki tiedot onkin sit "salaisia" eli niitä ei saakaan mainita. Pitäisi siis tyhjätä oma pää ja olla tietämättä mitään(!), mutta miten se on mahdollista, kun joka päivä ennen aina luki näitä juttuja palstalta ihan väkisin (en olisi halunnut).
Onhan meillä kaikilla sitä tietoa, mutta tarviiko niitä vuosien jälkeenkin jauhaa.
 
"lol"
Voi ei. Vuosikaudet on saanut lukea Milannan juttuja täältä palstalta ja nyt yhtäkkiä ne kaikki tiedot onkin sit "salaisia" eli niitä ei saakaan mainita. Pitäisi siis tyhjätä oma pää ja olla tietämättä mitään(!), mutta miten se on mahdollista, kun joka päivä ennen aina luki näitä juttuja palstalta ihan väkisin (en olisi halunnut).
Hah mikä pelle oot, Milanna pysyy kyllä omissa ketjuissaan yleensä joten ihan vapaaehtoisesti oot lukenut sen juttuja kuola valuen ja saahan sitä tietää muttei tartte tänne levittää vuosia myöhemmin! Eipä taida olla omaa elämää sellasella jolle jää jonkun random palstalaisen turhat tiedot päähän vuosiksi
 
kaupunkilainen
[QUOTE="lol";30227407]Hah mikä pelle oot, Milanna pysyy kyllä omissa ketjuissaan yleensä joten ihan vapaaehtoisesti oot lukenut sen juttuja kuola valuen ja saahan sitä tietää muttei tartte tänne levittää vuosia myöhemmin! Eipä taida olla omaa elämää sellasella jolle jää jonkun random palstalaisen turhat tiedot päähän vuosiksi[/QUOTE]

Sitä samaa sulle, koska olet vielä analysoinyt random-henkilön palstakäyttäytymistä :)
Olet tainnut siis perehtyä kunnolla pitkän ajan kuluessa Milannan viesteihin.
 
No niinpä. Mutta modeille se lähtee, en mä enää jaksa että meidän asioista täällä levitellään. Ainakin pisti silmäksi halli ja muut asiat. Myös se Scarlet muumemukeista, kun joku hullu mun tunnukset huutonetissä kerran linkitti missä huusin 2 isoa kohdetta.
Anteeks ny vain, mutta mitä sä musta vänkytät. Ihan turha musta tehdä modeille mitää ilmootusta koska mä vain toistin sen mitä oot itte kertonu muutama päivä sitte. Ei liity mitenkää muhun se, että jos joku on sun tunnuksia linkitelly. Perkele.
 
vierass
Ymmärrän ja vaikka mitä, mutta kai ymmärrät ettei meidän talon asiat tänne kuuluu? Millä rautalangalla mä vielä sen sinulle selitän? Olenko kysynyt sinun tai muiden mielipiteitä vai itkenkö mä mitä maksamme? Miten se kenelle kuuluu mitä maksamme ja kuinka paljon ja miten ja kuka meistä maksa tai jää maksamatta? Mikä sun pointti oikein on?
Miksi sä kysyt täällä asiasta, kun olet päättänyt, että lapset kulkee taksilla kouluun? Mitä väliä sillä on onko se kallista vai ei, jos olet jo asian päättänyt? Taas 8 sivua turhaa jankkausta sun itse aikaisemmin kertoneista asioista, joiden julkituomisesta uhkailet modelle ilmoittamisella. Huh huh.
 
vierass
Asuinpaikkaa valitessa kannattaa huomioida myös tulevien kouluikäisten koulumatkat. Jos se mielestäsi on liian pitkä/turvaton lapsen käveltäväksi, sun tehtävä vanhempana on hoitaa lapsi kouluun muilla keinoin. Mun mielestä pari kilometriä ei ole liian pitkä kävelymatka koululaiselle mutta jos sun mielestä on, niin sitten maksat koulutaksin (halvempi kuin tavallinen taksi) tai kuljetat itse.

Koulutaksin hinta ei liity mitenkään teidän talon lämmityskuluihin tm. Tosi leväperäiseltä rahankäyttäjältä oot tähän asti vaikuttanut niin siksi ihmettelen tätä yhtäkkistä intoa tinkiä 8€/pv koulukyydeistä. Ymmärtäisin jos teillä ei ois rahaa mutta satuin näkemään sen muumimukiketjun niin jos on tonneja laittamassa mukiin niin siitä ei voi olla kyse. Maksa taksit vaan niin lapset pääsee turvallisesti kouluun. Tilanne ei kestä koko lukukautta (jos pystyt kuljettamaan synnytyksen jälkeen) niin ei se mikään paha maksu mun mielestä ole.
 
kaupunkilainen
Mielestäni se joka asuu maaseudulla/syrjäseudulla, tulisi itse kantaa vastuu lapsilnsa kuluista, koska tämä maa on jo pulassa vanhusten kanssa.

Kaikki tuetut koulukyydit yms tulisi lopettaa ja vanhemmat huolehtia matkoista itse.

Mielestäni on siis väärin valittaa 16e taksimatkasta, siitä pitäisi olla kiitollinen. Varsinkin jos äiti itse on kulkenut taksilla aina töihin joka päivä.
 
gool
Mielestäni se joka asuu maaseudulla/syrjäseudulla, tulisi itse kantaa vastuu lapsilnsa kuluista, koska tämä maa on jo pulassa vanhusten kanssa.

Kaikki tuetut koulukyydit yms tulisi lopettaa ja vanhemmat huolehtia matkoista itse.

Mielestäni on siis väärin valittaa 16e taksimatkasta, siitä pitäisi olla kiitollinen. Varsinkin jos äiti itse on kulkenut taksilla aina töihin joka päivä.
No nyt lähti kyllä homma sulta jo lapasesta. Ensinnäkin Suomi ei voisi hyvin jos kaikki asuisi jossain Helsingissä.
Toiseksi, niillä lapsilla on jo raskas ja pitkä koulumatka, tämä on valinta jonka vanhemmat ovat tehneet ja lapset siitä joutuvat "kärsimään", mutta olisi kohtuutonta vaatia vanhemmilta tuollaisia korvauksia omasta pussista.

Lisäksi kaikki kyläkoulut ja pienet koulut on lopetettu/lopetetaan, koska raha. TODELLA moni perhe on muuttaessaan ollut innoissaan siitä lähialueen pikkukoulusta, joka kahden vuoden kuluttua on vain tyhjä rakennus. Sitten tehdään jättikokoisia luokkakokoja kaupunkiin (tutkitusti huonompia lapsille) ja suuria kouluja, ja lapset joutuvat matkustamaan pitkiä matkoja.
 
Siis eikö mun kysymystä tosissaan kukaan ymmärrä? :D
En oikeasti jaksa samasta aiheesta jauhaa, jos joku ei tajua että tietysti maksan omista lapsista enkä itkee ja maksan vaikka tuplat jos tarvitse. Ihmettelen vaan miksi muille se ei maksa tai maksa suht vähän. Kuuluko koulutaksi myös meille tai ei, kysymys vaan se on, mistä joku ihmee haloo on tullut. Arrr... en, en jaksa... Scarlet ja ole kans jo kiltti näistä muumemukeista, tuskin sun lompakosta ostan tai maksan ne, tuskin tiedät paljon ostan ja maksan, eikä se kenelle kuuluu, että noin tarvitse suuttua jostain mukeista tai meidän muista laskuista.
 
Ei ymmärrä
Siis miksi sä ap aina vain jankutat Scarletista vaikka hän mainitsi muumimukit vain pari kertaa ja olihan hänellä siinä ihan hyvä pointti. Se mainittu asia olisi voinut mikä tahansa muu mistä olet aivan itse kertonut maksavasi tuhansia euroja koska pointtihan oli se, että miksi nyt pidät tärkeää kuljetusta kalliina mutta samaan aikaan laitat älyttömiä summia kaikkeen täysin turhaan.

Scarlet ei edes viimeisimmässä viestissään kirjoittanut mitään niistä mukeista. Sä yhtäkkiä vedit monen sivun jälkeen Scarletin mukaan viestissä jossa kerrot laittavasi modeille ilmoituksen. Mikä on se syy miksi ilmoitat modeille Scarletista? Miksi liitit hänet myös siihen että sun huutiksia on linkitetty tänne? Mun mielestä tuollaisesta syyttelystä sun itse sietäisi saada vähintään huomautus modeilta.

Koska muuten opit sen, että täällä ei kannata kertoa kaikkea.
 
vie ras
Mä vastaan sun kysymykseen: ON KALLISTA MUN MIELESTÄ. Meillä ei olisi moiseen varaa, siksi lapset kulkivat 3,5 km koulumatkansa kävellen tai pyörällä, koska vanhemmat eivät voineet töiden takia kuljettaa.

Kysymys, kuuluuko koulukyyti halvemmalla teille: TUSKIN KUULUU. Noi lyhyelle matkalle ei yleensä kyytiä saa. Varman vastauksen saat kunnalta, soita ja kysy.

Asia loppuunkäsitelty.
 
Siis eikö mun kysymystä tosissaan kukaan ymmärrä? :D
En oikeasti jaksa samasta aiheesta jauhaa, jos joku ei tajua että tietysti maksan omista lapsista enkä itkee ja maksan vaikka tuplat jos tarvitse. Ihmettelen vaan miksi muille se ei maksa tai maksa suht vähän. Kuuluko koulutaksi myös meille tai ei, kysymys vaan se on, mistä joku ihmee haloo on tullut. Arrr... en, en jaksa... Scarlet ja ole kans jo kiltti näistä muumemukeista, tuskin sun lompakosta ostan tai maksan ne, tuskin tiedät paljon ostan ja maksan, eikä se kenelle kuuluu, että noin tarvitse suuttua jostain mukeista tai meidän muista laskuista.
Parhaiten saat tietoa soittamalla kuntaan sinne joka vastaa kuljetusasioista. Teillä ei ilmeisesti ole mitään syytä jonka nojalla sais alennusta tai oikeuden taksiin joten maksatte määritellyn summan kyydistä. Koska tuo matka ei normaalille 7v ole liikaa vaadittu. Täälä 1-2.lk raja on 3km.
 
vierass
Täälä ei voi tietää teidän kaupungin systeemejä ja sitä miksi joku toinen saa ja joku ei.
Kyllä joku tietää, viestissä #42 on kopioitu kyseisen paikan kuljetusehdot ;)

Ja ekaluokkalaisten kuljetusrajana näyttää olevan se lain edellyttymä 5 km. Ap asuu varmaan Kustavintien sillä puolella varmaan, ettei saa ilmaisia kuljetuksia lyhyemmälle matkalle.
 
Kyllä joku tietää, viestissä #42 on kopioitu kyseisen paikan kuljetusehdot ;)

Ja ekaluokkalaisten kuljetusrajana näyttää olevan se lain edellyttymä 5 km. Ap asuu varmaan Kustavintien sillä puolella varmaan, ettei saa ilmaisia kuljetuksia lyhyemmälle matkalle.
Ja vähemmän pitäs vaa maksaa se kyyti kun oma mussukka ei muka voi kävellä tuota matkaa. Mullekaan se ei ollu liikaa aikanaan.
 

Yhteistyössä