Onko kampaajalla käynti aina ollut näin kallista... ja hidasta

eijuma
Sitten vielä kysyn, että tajuatteko te ollenkaan, miten raskasta on, kun opiskelee pa-kaksi, ja kaikki sukulaiset, tutut, puolitutut ja ystävät olettavat, että tehdään puoli-ilmaiseksi leikkauksia ja värjäyksiä? Mun mielestä on jopa ihan älyttömän huonoa käytöstä, että otetaan työtä ilmaiseksi vastaan, koska OIKEASTI, jos on kerran vahingossa alannut ilmaiseksi tekemään, niin on enää vaikea alkaa sanomaan, ettei enää ilmaiseksi halua tehdä. Mä heitin omat sakseni roskiin, ja kaveri OSTI MULLE UUDET, jotta voin kyniä sen perheen päät ilmaiseksi!! WTF????
 
Minulla on muutama puolituttu kampaaja. En vahingossakaan mene heille hiustenleikkuuseen kun tulee olo, että olen siellä kärkkymässä alennuksia.

Mutta, jos kampaamoissa alkaa olla asiakaskato, niin syy on hinnoissa. Ihan sama, mitä teostoja ja vuokria maksatte, ihmiset ei halua maksaa (usein epätasalaatuisesta tuloksesta) liikaa. Ja kaikilla ei ole enää varaakaan.
 
yritttttttäjä
[QUOTE="vieras";28134202]Laita tähän esimerkkejä mitä nuo tekee esim. värjäystyössä josta asiakas maksaa 120e.
Alvit pois niin jää 91e.

Mitä jää käteen tuosta kampaajalle?

Esim. joku lehtitilaus nyt ei paljoa ole per asiakas.
Kerro hiukan jotain summia.[/QUOTE]

Yrittäjälle jää käteen saamastaan rahasta noin 30-40%. Eli esim. 100e palkkaa jää käteen noin 30-40e. Jos töitä on tehty vaikka siis 3 tuntia, niin tuntipalkka olisi 10-13e.
 
"kampaaja"
[QUOTE="vieras";28134202]Laita tähän esimerkkejä mitä nuo tekee esim. värjäystyössä josta asiakas maksaa 120e.
Alvit pois niin jää 91e.

Mitä jää käteen tuosta kampaajalle?

Esim. joku lehtitilaus nyt ei paljoa ole per asiakas.
Kerro hiukan jotain summia.[/QUOTE]

Minimi yel vakuutus noin 180e/kk ja tämä siis minimi,mitä enemmän tienaat sen enemmän maksat YEL;tä. Vuokra/tuolivuokra on niin paikkakunta kohtaista mutta ehkä jotain 500-1000e/kk. aineista sen verran että tuubi väriä maksaa noin 8-12e riipuu mitä väriä käyttää hapete päälle muutaman euron riippuen toki taas siitä paljonko väriä menee asiakkaalle.
 
sattuu
Sitten vielä kysyn, että tajuatteko te ollenkaan, miten raskasta on, kun opiskelee pa-kaksi, ja kaikki sukulaiset, tutut, puolitutut ja ystävät olettavat, että tehdään puoli-ilmaiseksi leikkauksia ja värjäyksiä? Mun mielestä on jopa ihan älyttömän huonoa käytöstä, että otetaan työtä ilmaiseksi vastaan, koska OIKEASTI, jos on kerran vahingossa alannut ilmaiseksi tekemään, niin on enää vaikea alkaa sanomaan, ettei enää ilmaiseksi halua tehdä. Mä heitin omat sakseni roskiin, ja kaveri OSTI MULLE UUDET, jotta voin kyniä sen perheen päät ilmaiseksi!! WTF????
Kampaajia ei ole tuttujen joukossa, mutta jos olisi, niin miten olisi työn vaihtaminen työhön? Voisiko leikata ilmaiseksi siinä tapauksessa, jos vastapuoli pesisi sun ikkunat tai maalaisi seinät? Verottaja ei tietenkään moisesta tykkäisi...
 
"vieras"
[QUOTE="kampaaja";28134261]Minimi yel vakuutus noin 180e/kk ja tämä siis minimi,mitä enemmän tienaat sen enemmän maksat YEL;tä. Vuokra/tuolivuokra on niin paikkakunta kohtaista mutta ehkä jotain 500-1000e/kk. aineista sen verran että tuubi väriä maksaa noin 8-12e riipuu mitä väriä käyttää hapete päälle muutaman euron riippuen toki taas siitä paljonko väriä menee asiakkaalle.[/QUOTE]

Ok, no nyt päästään jo hieman eteenpäin.

Eli alvit pois niin jäi 91e, siitä aineet pois= väri 10e,muut aineet ehkä 2e.

Nyt jää käteen 79e.

Jos arvioi että yel olisi 200e ja tuolivuokra 700e, tämä jaettuna työpäiville kuukaudessa (21pv/kk), tulisi siitä päivälle 43e.
Jos päivässä olisi 4 asiakasta, niin yhden asiakkaan kustannukseksi tulisi 10e.

Nyt jää käteen 69e.

Ei tuo nyt kovin kohtuuttomalta tunnu, jos 2h työstä on tuntipalkka käteen n.35e.
 
Mä käyn omalla kampaajallani 6-8 vkon välein ja leikkaus+väri tai raidat maksaa 95 euroa ( aikaa menee noin 1,5 tuntia). Maksan sen oikein mielelläni kun saan aina kauniit hiukset, eikä ole koskaan tarvinnut lähteä pipo päässä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28134328]Ok, no nyt päästään jo hieman eteenpäin.

Eli alvit pois niin jäi 91e, siitä aineet pois= väri 10e,muut aineet ehkä 2e.

Nyt jää käteen 79e.

Jos arvioi että yel olisi 200e ja tuolivuokra 700e, tämä jaettuna työpäiville kuukaudessa (21pv/kk), tulisi siitä päivälle 43e.
Jos päivässä olisi 4 asiakasta, niin yhden asiakkaan kustannukseksi tulisi 10e.

Nyt jää käteen 69e.

Ei tuo nyt kovin kohtuuttomalta tunnu, jos 2h työstä on tuntipalkka käteen n.35e.[/QUOTE]

Niin sitten ennakkoverot, mainoskulut, työvälineet. Laskin amk opinnäytetyössä kampaajan tuntipalkan erään tutkimuksen yhteydessä ja palkaksi jäi todellakin vain 10 euroa.

Niin, sitten ennaakkoverot
 
"kampaaja"
[QUOTE="vieras";28134328]Ok, no nyt päästään jo hieman eteenpäin.

Eli alvit pois niin jäi 91e, siitä aineet pois= väri 10e,muut aineet ehkä 2e.

Nyt jää käteen 79e.

Jos arvioi että yel olisi 200e ja tuolivuokra 700e, tämä jaettuna työpäiville kuukaudessa (21pv/kk), tulisi siitä päivälle 43e.
Jos päivässä olisi 4 asiakasta, niin yhden asiakkaan kustannukseksi tulisi 10e.

Nyt jää käteen 69e.

Ei tuo nyt kovin kohtuuttomalta tunnu, jos 2h työstä on tuntipalkka käteen n.35e.[/QUOTE]
Kiva kun jaksoit laskea;) Mulla on ihan eri juttu kun asun maalla ja asiakkaani on pääsääntöisesti vanhuksi ja teen melkein pelkästään leikkauksia sekä permanentteja niin kulut on mulla aika pienet ja siten pystyn pitää matalat hinnatkin. esim leikkaus mulla 18e ja permis lyhkäisiin hiuksiin noin 55e leikkauksen kanssa. Väristä otan lyhkäisiin hiuksiin 45e
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28134420]Niin sitten ennakkoverot, mainoskulut, työvälineet. Laskin amk opinnäytetyössä kampaajan tuntipalkan erään tutkimuksen yhteydessä ja palkaksi jäi todellakin vain 10 euroa.

Niin, sitten ennaakkoverot[/QUOTE]

Viimeisen lauseen voi unohtaa..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28134420]Niin sitten ennakkoverot, mainoskulut, työvälineet. Laskin amk opinnäytetyössä kampaajan tuntipalkan erään tutkimuksen yhteydessä ja palkaksi jäi todellakin vain 10 euroa.

Niin, sitten ennaakkoverot[/QUOTE]

Mitä sulle selvisi siinä tutkiessa?
Mikä siinä alassa mättää ettei normaali kampaaja pysty tienaamaan edes keskivertopalkkaa?
Onko se tuo vuokratuoli-systeemi joka taitaa se yleisin muoto olla nykyään?

Veroalennustahan kokeiltiin, laskiko se alv moneksi vuodeksi 8% vai 10%, hinnat nousi silti. Miksi ei kampaajat hyödyntäneet tätä saadakseen asiakkaita lisää rutosti?

Kiinnostaa tämä aihe kun olen siitä niin monelta kampaajalta kuullut valitusta.
 
"Minää"
Tuo summa kuulostaa ihan normaalilta, jopa alakanttiin, mutta tuo aika! :O Mulla joskus myös kestänyt tosi kauan, huoh. Mut sääliks käy noita kampaajia jotka "saa" hoitaa koko suvun ja muut kaverin kaverin hiukset hoitoaineen hinnalla. Oot tosi reilu kaveri. :/
 
"kampaaja"
[QUOTE="vieras";28134471]Mitä sulle selvisi siinä tutkiessa?
Mikä siinä alassa mättää ettei normaali kampaaja pysty tienaamaan edes keskivertopalkkaa?
Onko se tuo vuokratuoli-systeemi joka taitaa se yleisin muoto olla nykyään?

Veroalennustahan kokeiltiin, laskiko se alv moneksi vuodeksi 8% vai 10%, hinnat nousi silti. Miksi ei kampaajat hyödyntäneet tätä saadakseen asiakkaita lisää rutosti?

Kiinnostaa tämä aihe kun olen siitä niin monelta kampaajalta kuullut valitusta.[/QUOTE]

Yksi syy on se että ihmiset ja varsinkin nuoret värjäävät ja jopa leikkaavat youtuben ohjeiden mukaan hiuksiaan paljon.Kaupassa on nykypäivänä valtavat määrät hiusvärejä myynnissä ja netti on pullollaan hiustenpidennys materiaaleja sekä myös kampaamotuotteita joita saa kätevästi tilattua vaikka koti ovelle saakka. >Ihmiset vaan aika paljon nykypäivänä luottaavat omiin kätösiisnä ja säästävät rahaa ..
 
Minulla on muutama puolituttu kampaaja. En vahingossakaan mene heille hiustenleikkuuseen kun tulee olo, että olen siellä kärkkymässä alennuksia.

Mutta, jos kampaamoissa alkaa olla asiakaskato, niin syy on hinnoissa. Ihan sama, mitä teostoja ja vuokria maksatte, ihmiset ei halua maksaa (usein epätasalaatuisesta tuloksesta) liikaa. Ja kaikilla ei ole enää varaakaan.
Ihan pakko sanoa, ettei tässä aivan ilman palkkiota kuitenkaan toisella työtä teetetä. Olemme toimineet puolisoni siskon lapsenvahtina ihan säännöllisesti ilman palkkiota, nuorempi veljeni teettänyt hänen autoremppojaan ilmatteeksi ym. Minusta on ihan ok jos suku tukee toisiaan molemmin puolin, tasapuolisesti. Se ei ole alennusten kyttäämistä tai hyväksikäyttöä. Sitä paitsi, nuo kampaamokäynnit suoritetaan aina avokin siskon vapaa-ajalla, liikkeen sulkeuduttua, ja sinne mennään yhtälailla pitämään hauskaa kuin hoidattamaan kuontaloaan. Välillä hän ihan pyytämällä pyytää, että saa laittaa jomman kumman hiukset uuteen uskoon, että päästään viettämään tyttöjen iltaa. Aivan niin kuin ei osaisi hauskaakaan pitää ilman saksia...
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
[QUOTE="kampaaja";28134614]Yksi syy on se että ihmiset ja varsinkin nuoret värjäävät ja jopa leikkaavat youtuben ohjeiden mukaan hiuksiaan paljon.Kaupassa on nykypäivänä valtavat määrät hiusvärejä myynnissä ja netti on pullollaan hiustenpidennys materiaaleja sekä myös kampaamotuotteita joita saa kätevästi tilattua vaikka koti ovelle saakka. >Ihmiset vaan aika paljon nykypäivänä luottaavat omiin kätösiisnä ja säästävät rahaa ..[/QUOTE]

No nuoret eivät nyt olisikaan se ideaalein ryhmä kampaamopalveluiden käyttäjiksi, ne kun ovat aina persaukisia.
Mutta jos puhutaan nyt 18v+ naisista, niin väitän että kohtuullisemmilla hinnoilla ja paremmalla ammattitaidolla saataisiin myös nämä käyttämään kampaamoja.
Halu mennä kampaajalle olisi varmasti, mutta kukkaro ei anna myöden.

Esim. meidän kaupungissamme on lukuisia kampaajia jotka eivät kouluta itseään, kampaajan ammatti kuitenkin vaatii että on oltava aina tietoinen uusista tuulista ja trendeistä. Erityisesti nuoret jotka ovat se trenditietoisin ryhmä kärsivät tästä ja varmaankin hylkäävät nämä kampaajat.

Tuo hiustenpidennys on muuten aika hyvä esimerkki, omalla kohdallani hiustenpidennys maksoi netistä tilattuna 100e ja kampaajan antama arvio samalle pidennykselle asennettuna 550e. Työtä tässä asennuksessa oli tunniksi.

Eli tätä hintaeroa on saatava kohtuullisemmaksi, tuo on ihan järjetön hinta, kyseessä kuitenkin asiakkuus joka on erittäin todennäköisesti pitkäaikainen, koska pidennys huolletaan usein ja asiakas palaa hommansa osaavan huoltajan luo helposti.
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte

Yhteistyössä