Onko karppaaminen terveellistä pitemmän päälle?

  • Viestiketjun aloittaja ei tietoa
  • Ensimmäinen viesti
ei tietoa
Mieheni alkoi karppaamaan 1 kk sitten ja on laihtunut nyt 11 kg. Onko tahti normaali?

Kannattaako alkaa hyväkarpiksi sitten kun paino on sopiva?

Onko karppaaminen, eli runsas rasvan ja proteiinin, kasvistenkin, syöminen oikeasti terveellistä vaikka loppuelämän ajan?
 
"vieras"
Mä oon miettinyt kans..mulla kaks viikkoa takana ja nyt on lähtenyt 5kg. Aika huima tahti siis ja normaalipainoinen olen kuitenkin..mietin pakkohan sen on hidastua jossain välissä,eikö?
 
hs
Normaalisti kehossa on lihaksissa hiilihydraatteja, jotka sitovat runsaasti nestettä. Atkinsilla nämä varastot tyhjenevät, jolloin voi hyvin nopeasti laihtua todella monta kiloa. Mikäli jossain vaiheessa syö runsaammin hilareita, paino voi nousta myös hyvin runsaasti.
 
"vieras"
Normaalisti kehossa on lihaksissa hiilihydraatteja, jotka sitovat runsaasti nestettä. Atkinsilla nämä varastot tyhjenevät, jolloin voi hyvin nopeasti laihtua todella monta kiloa. Mikäli jossain vaiheessa syö runsaammin hilareita, paino voi nousta myös hyvin runsaasti.
Mut mitäs sit sen nopean pudotuksen jälkeen? Enää pari kiloa jäljellä tavoitteeseen enkä tosiaan halua siitä enempää painoa pudottaa. Kuinka saan sit pidettyä painon siinä niin etten leviä mutta en myöskään kuihdu kasaan?
 
Normaalisti kehossa on lihaksissa hiilihydraatteja, jotka sitovat runsaasti nestettä. Atkinsilla nämä varastot tyhjenevät, jolloin voi hyvin nopeasti laihtua todella monta kiloa. Mikäli jossain vaiheessa syö runsaammin hilareita, paino voi nousta myös hyvin runsaasti.
Mut eihän tässä ole Atkinssista kysymys välttämättä, karppaus ei ole sama, kun Atkinssin dieetti.
 
Mieheni alkoi karppaamaan 1 kk sitten ja on laihtunut nyt 11 kg. Onko tahti normaali?

Kannattaako alkaa hyväkarpiksi sitten kun paino on sopiva?

Onko karppaaminen, eli runsas rasvan ja proteiinin, kasvistenkin, syöminen oikeasti terveellistä vaikka loppuelämän ajan?
Mikä on runsas rasvan ja proteiinin ja kasvisten syöminen karppauksessa vs. muu ruokavalio? Millaisista grammamääristä puhut?

Mä en usko, että mulle tulee mitään sairauksia, jos mä syön kasviksia vähintään 6-700 gr tai enemmän päivässä, proteiinia 80-120 gr ja rasvaa saman määrän. Ja hiilarit vaihtelee, alimmillaan reilu 60 gr.
 
"hmmm"
[QUOTE="vieras";22905712]Mut mitäs sit sen nopean pudotuksen jälkeen? Enää pari kiloa jäljellä tavoitteeseen enkä tosiaan halua siitä enempää painoa pudottaa. Kuinka saan sit pidettyä painon siinä niin etten leviä mutta en myöskään kuihdu kasaan?[/QUOTE]

Olisko se 100 hh maksimissaan vuorokaudessa? En muista noita määreitä enää. Tuolhan ne lukee hyväkarppi-sivustolla esim.
 

Yhteistyössä